Вече десет години една от легендите на социалните мрежи – Instagram, ни примамва тайно да разгледаме фийда си с красиви снимки, които радват естета в нас. Тази платформа е основна причина за възхода на инфлуенсърите, които първи монетизираха личното си присъствие в социалните мрежи. За 10-годишнината си Instagram публикува няколко нови инструмента и функционалности като подаръци за всеки от потребителите – както за личните, така и за бизнес юзърите.
Stories map
Чудил ли си се какво се случва, когато отбележиш локация на сторито си?
Отговорът е, че добавяш пинче към своята Stories Map, която вече можеш да достъпиш. Нужно е само да отидеш в архива си, където са изтеклите ти сторита, за да видиш карта, на която с пинчета са отбелязани всяка от локациите, които си тагвал. По-добре от pin map на стената у дома, нали?
Персонализация на иконката
Най-големият подарък на Instagram винаги е била персонализацията – възможността да изразим себе си е в основата на това приложение. Затова Instagram, може би вдъхновени от новата функционалност на iOS 14 за персонализация на иконките, въведе възможност да променяме иконката на екрана си. Трябва единствено да отидете в секцията за настройки и да плъзнете нагоре, за да откриете скритото меню и да изберете своята иконка.
Shopping tags в IGTV
Но може би бизнес потребителите получиха най-големия подарък от Instagram с новата функционалност да продават през IGTV.
Освен всички интересни персонализации за лични профили, които интегрира платформата, тя включва и нов инструмент за бизнес потребителите. Новата функционалност е фокусирана върху монетизирането на видеата в платформата и вече предоставя възможност да продаваме чрез IGTV, като тагваме продуктите от Instagram магазинa си. Защо да IGTV shopping tags?
- Клиентът може с един клик да научи повече за продукта или дори да го купи.
- Нова възможност да съкратим маркетинг пътеката на потребителя
- Можем да разкажем повече за продуктите си, бранда си, ценностите си – в рамките на цели 60 минути.
- Instagram оптимизира все повече видео съдържанието да достига до повече хора
Разгледай за вдъхновение mejuri, adidas, nike и др. Представи си колко повече можеш да постигнеш с новата опция за тагове на продукти!
Друг последен ъпдейт на Instagram ни подсказва да използваме повече и сторитата и техните функционалности. Платформата интегрира story слот с предложения за последване. Потребителят може да последва директно от стори, когото пожелае от профилите, както и да избере да получи нови в рамките на същото стори. И така… до безкрай.
ПС: Това може да е причина за увеличение на последователите ви, дори да не сте го целяли с кампания или съдържанието си.
Забелязваме, че онлайн търговията е основен елемент в стратегията на Instagram за растеж. Платформата ни прави “маркетинг подаръци” с новите си функционалности като:
- добавянето на тагове за пазаруване в сторита през 2018 г.*
- тазгодишния Instagram shop
- предстоящите shopping tag-ове на видеата в Reels
Затова подгответе и адаптирайте стратегията си с най-новите трендове, защото в това се крие тайната на успешните социални канали. А как ние го правим за нашите клиенти, можете да разгледате тук.
Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂