Черният петък или направо да си го кажем уикенд вече се превърна в ежегодно събитие, което се отразява на цялостното поведение на потребителите.
На провелата се в петък, 16.11.2018, Facebook конференция, на която Жоро и Ленко бяха едни от лекторите, много пъти се обсъди и повдигна темата за покачващите се цени за Facebook рекламата и често се говореше за Черен петък.
Тъй като това е тема, която неизменно вълнува всички в маркетинг средите, а и нас, решихме да разбуним духовете, и като истински фенове на Mythbusters погледнахме в цифрите от последните 2 години – дали има тренд в цената на рекламите в периода или пък това е просто мит.
За целта решихме да извадим статистика от нашите Facebook Ad акаунти за период от последното четиримесечие на конкретните години и да проследим как се е движила цената на CPM през тях.
До какви изводи стигнахме?
За 2017 година например можете да забележите големия скок на цените в уикенда преди самия Черен петък и ударно поскъпване в периода от сряда до неделя. Забелязва се и тенденцията за по-високи цени на доставка за рекламата в периода преди Коледа и голям спад до нива, по-ниски от средните след това. Според наши изчисления ръстът в периода на “дните” на Черния петък в цената е 65% спрямо средната за годината.
Същата е била и тенденцията в предходната 2016 година, където въпреки, че пикът на цената е доста по-видим, то реално разликата в цената на средна база за годината е малко по-малка и е 61% спрямо 2017 г.
Какво значи това за бизнеса и какво е нашето мнение?
Първо, помислете колко да засилвате рекламни бюджети в периода, защото този ефект на покачване в цената се дължи предимно на много по-високата конкуренция в тези дни. Това значи, че ако вашият бизнес не се вълнува от случващото се през този период, е по-хубаво да оставите присъствието си на по-базово ниво, което пък ще ви освободи малко повече бюджет, от който да се възползвате след това.
Ако пък Черният петък е нещото, което работи за вас, то ви съветваме много внимателно да планирате комуникацията през периода и ,както самите Facebook препоръчват, да настроите рекламите, които ще вървят, предварително, за да може алгоритъмът да се обучи и да се борите за по-релевантна и евтина аудитория.
За повече ценна информация и инсайти – stay tuned и следете блога ни.Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂