Demand Gen кампании
Demand Gen (ex. Discovery ads) e един от най-новите типове кампании в мрежата на Google. Предимството й е, че допълва медия микса и рекламния инвентар, позиционирайки рекламите едновременно в Gmail, Youtube и Discover feed (за android устройствата). И то само чрез 1 кампания.
Рекламите в Demand gen са силно визуални и дават възможност да привлечем вниманието на потребителя чрез персонализиран и грабващ вниманието криейтив, докато той разглежда любимото си съдържание.
Този тип кампании са автоматизирани и благодарение на сигналите на Google за аудитории и намерение на клиентите, ние достигаме до потребители, които са готови да открият и да се ангажират с нашия бранд. Според Google 85% от хората са склонни да предприемат действие в рамките на 24 часа, след като са намерили нов продукт.
Текущи проекта
Текущи клиенти
Професионалисти
% human
Какъв опит имаме с Discovery рекламата?
Google екосистемата е динамична и бързо променяща се, затова за нас е важно да бъдем в крак с всички нововъведения и да извлечем максимална полза от тях за нашите клиенти. Разбира се, съобразявайки се с релевантността на даден рекламен формат за съответния бизнес.
ОТ ВЪВЕЖДАНЕТО НА Demand Gen /DISCOVERY ADS/ ПРЕЗ 2019 Г. СМЕ УПРАВЛЯВАЛИ НАД 150 КАМПАНИИ.
Тъй като този рекламен формат работи най-ефективно, когато има достатъчно данни, с които да борави системата, то той не е един от първите формати, с които стартираме, и невинаги е подходящ. Най-често Demand Gen се използва в случаите, в които искаме да стимулираме реализациите в по-голям мащаб (например продажби, абониране за бюлетин и т.н.), да достигнем до нови клиенти или да се свържем повторно с най-ценните за нас клиенти.
КАКВИ СА ПРЕДИМСТВАТА НА DEMAND GEN РЕКЛАМАТА?
Оптимизация
Demand gen кампаниите могат да оптимизират както за кликове и насочване на таргетиран трафик към сайта, така и за извършването на различни микро и макро-конверсии. Отличен вариант за показване на серия продукти, използвайки карусел формат, който се радва на висок интерес от страна на аудиторията.
Благодарение на множеството рекламни площадки, които този автоматизиран тип кампания използва, цените за интеракция от страна на аудиторията са много ниски – пр. 0,05-0.010 лв. на клик.
Широк обхват
Възможност да достигнем до повече потенциални клиенти, докато разглеждат съдържание в популярни продукти на Google.
Богато визуално съдържание
Възможност да разкажем нашата история или да представим бранда/ продуктите с визуално привлекателни изображения, които се изобразяват естествено в продуктите на Google. Въвежда се и изцяло нов формат за екосистемата на Google – carousel, чието предимство е показването на повече от един криейтив в една реклама, подобно на карусел формата в МЕТА.
Автоматизация и достигане до подходяща аудитория
Необходимо е да зададем само заглавия, вдъхновяващи изображения и лога с високо качество, а системата сама оптимизира и насочва рекламите ни към заинтересовани потребители, благодарение на сигналите, с които разполага, и на данните, с които сме я захранили.
КАК ИЗГЛЕЖДАТ DEMAND GEN РЕКЛАМИТЕ?
В DEMAND GEN можем да направим микс от криейтиви и да тестваме кои се представят по-добре сред таргет аудиторията. Разполагаме с 3 типа рекламни формати:
- Single image ad – в размери 1200х628, 1200х1200, 960×1200
- Carousel формат – в размер 1200х1200
- Видео формат – 16:9, 4:5, 9:16
Bonus:
За пръв път в платформата на Google при този тип кампании можем да създаваме т.нар. Lookalike аудитории, които по начало са запазена територия на META.
Можем да правим A/B тест с различните формати и да анализираме на кои аудиторията реагира по-добре и кои са по-подходящи за нашия бизнес.
Повече детайли за Demand Gen кампаниите може да прочетеш в детайлната ни статията по темата тук: https://xplora.bg/google-ads-analytics/google-ads-demand-gen-kampanii/