В непрекъснато развиващия се свят на дигиталната реклама да бъдеш една стъпка пред останалите е от първостепенно значение за рекламодателите, които искат да достигнат ефективно до целевата си аудитория. Google Ads отново надгради инвентара си с пускането на Demand Gen кампаниите, които са достъпни за всички рекламодатели от 2023 г. Това ново допълнение обещава да революционизира начина, по който ще можеш да достигаш до потенциалните ти клиенти. В тази статия ще разбереш какво представляват Demand Gen кампаниите, вълнуващите нови функции, които те предлагат, и как могат да ти бъдат от полза при постигането на маркетингови цели.
Demand Gen кампании: Какво е новото?
Demand Gen кампаниите са предназначени да създават завладяващо и ангажиращо рекламно изживяване за потребителите в широката мрежа на Google. И тъй като все повече потребители предприемат действие веднага след като са открили нови продукти в Google или по-точно в секцията Discover, или Gmail, Demand Gen кампаниите ще ти предложат набор от уникални функции, проектирани специално за нуждите на днешния дигитален маркетинг. Чрез тях най-добре представящите се видео и графични активи ще бъдат интегрирани във визуално-привлекателните допирни точки на Google – YouTube, Discover, Gmail и YouTube Shorts. Demand Gen се основават на основата на Discovery кампаниите, но въвеждат няколко иновативни елемента, които ще ти помогнат да създадеш интерес, да се стимулира търсене и определени действия сред потенциалните ти клиенти в точния момент. Те използват поведенчески сигнали и данни за интереси на потребителите, подобно на новините в социалните медии.
Ето някои от основните им характеристики:
Една от най-вълнуващите характеристики на Demand Gen кампаниите е способността да намериш по-лесно потенциалната си аудитория чрез lookalike сегментите. Тези сегменти съдържат потребители със сходно поведение на твои вече съществуващи сегменти от аудитории като remarketing или customer списъци и могат да бъдат настройвани по три начина:
- Тясно таргетиране: достигане до 2.5% от потребителите, които са най-сходни с потребителите от първоначалния зададен списък
- Балансирано таргетиране: достигане до 5% от потребителите, които са най-сходни с потребители от първоначалния зададен списък
- Широко таргетиране: достигане до 10% от потребителите, които са най-сходни с потребители от първоначалния зададен списък.
Разнообразни рекламни формати и допълнителни канали за комуникация – имаш възможността да ангажираш аудиториите си с повече рекламни формати и канали – освен чрез YouTube In-Stream, можеш да достигаш до потребителите и чрез shorts видеа, също така карусел, вертикални и квадратни изображения, и всичко това в една-единствена кампания. Допълнително можеш да откриеш нов интерфейс за създаване и преглед на рекламите, където лесно да визуализираш рекламните послания в различните рекламни площадки.
Допълнителни опции за отчитане – кампаниите предлагат подобрено отчитане и репортинг на данните отпреди. Можеш да си осигуриш изчерпателна представа за ефективността на твоите активи (assets). Ще имаш възможността да сравняваш ефективността между различните такива в различните си реклами и кампании. Това ще ти помогне да взимаш правилните стратегически решения, свързани с по-доброто представяне в дигиталната среда чрез промяна, премахването или подобряването им.
Допълнителни (Bidding) стратегии за наддаване – освен че можеш да оптимизираш Demand Gen за реализации (Conversion) или реализации с конкретна стойност (Conversion Value), вече можеш и да привличаш клиенти на уебсайта си чрез стратегията – Maximize Clicks, която досега не съществуваше в Discovery Ads кампаниите.
Чрез тези нови опции за оптимизиране и таргетиране ще имаш възможността да създаваш кампании, в които например – може да избереш цел реализации и насочиш рекламите към съществуващи клиенти, като им предложиш отстъпка за продукт или услуга, или можеш да предизвикаш интерес и търсене, като привлечеш нови сходни потребители (lookalike) към твоя сайт със специална оферта.
Ето и едно полезно, и обобщено сравнение между функционалностите на Discovery Ads и новостите в Demand Gen.
Source: Google Support
В края на 2023 новите Demand Gen кампаниите бяха достъпни за всички, като всички Discovery кампании, които не са преработени в Demand Gen, автоматично бяха надградени в Demand Gen.
Източник: Google Support
Как да създадеш ефективна Demand Gen кампания
Чрез новите опции за оптимизиране и таргетиране, Demand Gen кампаниите предоставят множество възможности за привличане и задържане на аудитория. Ето някои от стъпките и стратегиите, които можеш да използваш:
- Избор на цели: Можеш да избереш цел реализации и да насочиш рекламите към съществуващи клиенти, като им предложиш отстъпка за продукт или услуга, или да привлечеш нови сходни потребители (lookalike) към твоя сайт със специална оферта.
- Настройки на кампанията: Създай кампании с конкретни цели, като конверсии, стойност на конверсии или кликове. Използвай новия интерфейс за създаване и преглед на рекламите, където лесно можеш да визуализираш рекламните послания в различните рекламни площадки.
- Оптимизации: Тествай различни аудитории и реклами, използвай различни лендинг страници и следи ефективността чрез подобрените отчетни функции.
С комбинациите си от новите полезни функции на AI кампаниите разполагаш с инструментите, от които се нуждаеш, за да успееш в една все по-конкурентна дигитална среда.
Demand Gen ти предлагат вълнуваща възможност да разшириш твоя обхват, да ангажираш потребителите с визуално завладяващо съдържание, да стимулираш интереса и търсенето на твоите продукти или услуги.
Чрез използването на Demand Gen кампаниите не само увеличаваш осведомеността за своя бранд, но и повишаваш надеждността му, но и постигаш по-добри резултати по отношение на конверсиите и възвръщаемостта на инвестициите.
Възползвай се от тези иновативни и ефективни рекламни формати, за да разгърнеш пълния потенциал на твоята дигитална реклама.