Google Local Campaigns
Текущи проекта
Текущи клиенти
Професионалисти
% human
Има ли връзка между офлайн покупката и онлайн проучването на дадена стока?
Макар в днешно време голяма част от покупките да се извършват онлайн, все още 90% от приходите от пазаруване са получени в резултат на продажби във физически локации. Въпреки това, навлизането на интернет технологиите в нашето ежедневие променя методите, по които пазаруваме. Преди да закупят стока например, днешните потребителите се опират на дигиталните технологии – те я проучват онлайн, четат статии и ревюта, гледат видеа. По последни данни 91% от потребителите извършват онлайн проучване преди покупка.
И все пак, често потребителите предпочитат да видят и пробват стоката на място, преди да я закупят. В тези случаи те виждат стоката онлайн, но я закупуват във физически обект.
В последните няколко години търсенията от типа: “Близо до мен” са нараснали с 500%.
Всички изброени по-горе действия на потребителите показват, че потребителската пътека на почти всяка една покупка, извършена в обект, е започнала онлайн. Затова е изключително важно за бизнесите, които ръководят физически локации, да имат присъствие и в дигиталната сфера.
Какво са Google Local Campaigns?
Google Local Campaigns са рекламни кампании, чиято цел е да разпространяват рекламата на даден бизнес във всички рекламни канали от екосистемата на Google – Search, Maps, YouTube и Display Network. По този начин се гарантира достигане до широка аудитория потребители, които имат нужда и проучват даден продукт или услуга. Този тип кампании са създадени специално за бизнеси, опериращи с локации (магазини, заведения). Целта на кампаниите е да доведат потребителите на място в обекта, където те да осъществят офлайн покупка. Кампаниите таргетират потребители, които се намират в определен радиус около рекламирания обект. По този начин посланието ви достига до тях, а алгоритмите на Google автоматично избират къде в мрежата да се появяват рекламите и под каква форма.
Къде се визуализират?
Google Search
Когато потребителите въвеждат в търсачката на Google ключови думи, релевантни за вашия бизнес и неговата локация.
Google Maps
Когато в Maps потребителите търсят продукти или услуги, сходни на вашите, или просто изследват района, в който се намират.
Google My Business Profile
Google използва локацията на вашия бизнес, за да покаже рекламата на потребители, намиращи се в близост.
YouTube
TrueView Ads в YouTube, когато вероятността потребителите да кликнат върху рекламата е най-голяма. За тази цел при настройка на кампанията един от необходимите елементи трябва да е видео.
Google Display
В милиони сайтове и приложения, които потребителите използват, рекламите се показват в момент, когато те се намират близо до локацията ви и биха я посетили.
За какви бизнеси са подходящи Google Local Campaigns?
Този тип кампании предлагат решение за магазини, заведения, банки, малки и средни бизнеси. Възползвайки се от онлайн рекламата, фирмите могат да увеличат посещенията в своите обекти и да достигат до потребители, които проучват стоки и услуги в близост до тяхната локация. Ако вие предлагате поправка на колела и притежавате сервиз, чрез Google Local Campaigns бихте могли да таргетирате потребители, които проучват “смяна на гуми на колело” или “поправка на колело” и се намират в близост да локацията на вашия сервиз. На тези потребители ще бъде поднесена реклама в каналите, в които те са активни, и така ще разберат за вашите услуги. Като част от функционалностите на този тип кампания, вашите реклами няма да се показват на потребители, които не са в близост и вашите услуги не са релевантни за тях.
Как работят Google Local Campaigns?
Google Local Campaigns се настройват чрез Google Ads акаунт и използват данни на потребители, които са взаимодействали с реклама на даден бизнес, а след това са използвали Google Maps, за да стигнат до физическия му обект. Google използва данни от историята за търсене на телефона на потребителя, неговата локация и алгоритми, които анонимно анализират сигнали от дейността на потребителите онлайн и офлайн. По този начин се измерва колко посещения са извършени в резултат на Google Local Campaigns, след като потребителите са видели рекламата на устройствата си.
При оптимизация и анализ на кампанията ключовите метрики са конверсиите, свързани с кликове върху телефонния номер, както и тези за навигация към локацията и към сайта.
Какво е необходимо, за да рекламирате вашия обект чрез Local Campaigns?
За създаване на локална кампания е необходимо да дефинираме местоположението на търговския обект – това става най-удобно чрез линкване с профил в Google My Business.
Добавяме рекламен текст, визии и видео, които системата комбинира по най-подходящите начини, в зависимост от канала, в който рекламите ще се показват в радиус от поне 5 км около обекта.