YouTube ads

YouTube се посещава всеки месец от 2 млрд. души по целия свят, като в тази цифра влизат само регистрираните потребители (източник на цифровите данни: Google Skillshop). Потребителите използват платформата, за да достигат до богато и разнообразно видео съдържание, като могат да я използват чрез предпочитани от тях устройства - мобилни телефони, лаптопи и компютри, таблети, а все по-често и през своите телевизори.

Projects

Clients

Team members

% human

youtube като платформа за реклама

Различните типове видео кампании спомагат за достигане и ангажиране с желаната аудитория от потребители в YouTube и партньорската мрежа на Google (уебсайтове и приложения, в които се показват видео рекламите извън пределите на YouTube). При създаването на YouTube рекламни кампании имаме възможност да ги оптимизираме за различни действия (гледания, трафик към сайта, достигане до голям брой потребители и т.н.) и съответно да избираме измежду релевантни за целта формати.

 

През годините в Xplora сме управлявали над 550 видео кампании, използващи различни видео формати.

Защо да изберем YouTube като платформа за реклама?

  • Непрестанно нарастваща популярност на видео съдържанието
  • Възможност да се достигне до множество потребители по атрактивен начин
  • Изключително ниски цени за гледане на рекламните видеа, превръщащи YouTube в бюджетна алтернатива на
  • Рекламата в телевизията
  • Множество опции за таргетиране
  • Разнообразни криейтив възможности
да изберем

Видове YouTube реклама

Съществуват различни формати видео реклама в YouTube, които могат да се използват в зависимост от целта на рекламната кампания:

Skippable in-stream ads

Формат, който ни позволява да промотираме видео съдържание, което да се показва преди, по време и след други видеа в YouTube, както и в други уеб сайтове и приложения, които са част от партньорската мрежа на Google. След петата секунда потребителят има възможността да пропусне рекламата.

Този формат е релевантен за употреба, когато целите на кампанията са: засилване на трафика към сайта, повишаване разпознаваемостта на бранда, увеличаване на продажбите или други ценни действия за нас от страна на потребителя.

Non-skippable in-stream ads

При този формат рекламите отново се показват преди, по време или след гледаните от потребителите видеа в YouTube, но за разлика от skippable рекламата, потребителите нямат възможност да пропуснат промотираното видео. Рекламите от този тип могат да бъдат с продължителност до 15 секунди и се използват в случаите, когато рекламодателят иска потребителите да изгледат цялото видео.

Този формат е подходящ, когато целта на кампанията е да се увеличи разпознаваемостта на бранда и да се предаде цялото послание

VIDEO DISCOVERY ADS

Video discovery ads

Тук видео съдържанието, което се спонсорира, се показва сред резултатите при търсене в YouTube, при свързаните видеа и на началната страница на платформата за мобилни устройства. Video discovery ads включват изображение от видеото с включен текст към него. След клик върху рекламата видеото се възпроизвежда. За разлика от другите представени YouTube формати, видеото не започва, докато потребителят не избере да го стартира.

Това прави формата по-малко инвазивен към потребителското изживяване и предпочитан от рекламодателите, които не искат да го прекъсват с непоискана видео реклама.

Уместно е да се използва, когато целта на кампанията е подтикване на потребителя към разглеждане на продукта и обмисляне на евентуална покупка

Bumper ads

Този формат представлява 6-секундно видео, което стартира преди, по време или след друго видео, като при него липсва опцията за пропускане от потребителите. Показва се в рамките на YouTube, както и в други сайтове и приложения, които са част от партньорската мрежа на Google.

Този тип реклама е подходяща да се използва, когато целта на кампанията е увеличаване на разпознаваемостта на марката и искаме да достигнем до потребителите с кратко и запомнящо се послание, да им напомним за бранда, да събудим техния интерес и да доразвием комуникацията с тях чрез допълнителни рекламни формати. Разликата с Non-skippable in-stream ads е в дължината – Bumper рекламата трае 6 секунди, докато Non-skippable in-stream ad може да има продължителност до 15 секунди.

Ad Sequence

Този формат представлява поредица от видеа (минимум 2), подредени от рекламодателя. Могат да се използват серия от Non-skippable in-stream ads, Skippable in-stream ads, Bumper ads или микс от тях. По този начин е възможно да се разкаже история за продукта или марката, за да се предизвика интерес у потребителите, да се подсили дадено послание или да се създаде обединяваща тема.

Видео рекламите и вашият бизнес

Видео рекламите са идеалната комбинация от визуални елементи и разказване на истории, чрез която лесно се привлича вниманието – подходяща е за представяне на конкретна марка или характеристики на отделни продукти, а също и за стимулиране на продажби.