Реклама в Pinterest
Текущи проекта
Текущи клиенти
Професионалисти
% human
Какъв опит имаме в рекламата в Pinterest?
Защо реклама в Pinterest?
Endless feed
Тук хората планират да променят нещо в дома си, да съчетаят outfit за специален повод, а за да открият това, което търсят, те скролват за “само още малко” идеи в endless feed-a на платформата и всъщност може да се окаже, че търсят точно вас…
Ask Фаза
В Pinterest потребителската пътека има много ясно изразена ask фаза. За силата на този етап ви говорим в статията: ПЕТТЕ ФАЗИ НА СЪВРЕМЕННА ПОТРЕБИТЕЛСКА ПЪТЕКА
Комбинация от опции за таргетиране
В Pinterest може да се таргетира както по интереси, така и по ключови думи. Повече за възможностите за таргетиране в Pinterest и за това защо е важно да таргетираме по ключови думи можете да научите от статията ни: Първи стъпки в Pinterest рекламата – какво трябва да знаем за таргетирането?
Добре структуриран аналитикс с полезна информация
Аналитиксът на платформата е много добре развит и постоянно се ъпдейтва/обновява с нови метрики, които позволяват анализирането и оптимизирането на кампаниите. Можете да разгледате как отделни boards се представят на ниво импресии и ангажиране и да сравнявате метриките по периоди. В Audience Insights на ниво All Pinterest Users достъпвате информация за най-популярните категории и интереси на глобално ниво, както и повече информация за демографските показатели на платформата. Данните тук са динамични и спрямо тях може да се ориентирате в тенденциите сред Pinterest аудиторията.
Много добри органични резултати
Предимството на тази платформа пред останалите социалните мрежи е, че органичното разпространение на съдържанието е много високо. Това се дължи на начина, по който се използва платформата и т.нар. off-board activity – или с други думи, това, че всеки потребител може да запази нечий pin в свой board и така оригиналният пин достига до още и още хора.
*От скоро Pinterest ни подсказва за нещо ново, което предстои – Recommendations BETA – на база исторически данни се дават препоръки за представянето на кампаниите и как може да се оптимизират.
Какви услуги включва рекламата в Pinterest?
Рекламна стратегия
Медия план и бюджетиране
Услуга по управление на рекламата
Доклади и отчети
Какви стъпки включва рекламата в Quora?
Избор на подходящ тип рекламни формати спрямо стратегията на кампанията
Проучване и анализ на бизнеса, продукта, конкурентите и клиентите
Създаване на подходящи таргет аудитории
Разпределение на бюджет между различните типове формати и аудитории
Изграждане на рекламни послания и криейтиви/визии за всеки етап от потребителската пътека на потребителите
Създаване на списък с ключови думи и negative keywords
Следене и анализ на поведението на потребителите и оптимизация на кампаниите
Основни типове реклама в Pinterest
Consideration (Traffic)
Подходящ формат за този тип кампания е каруселът и стандартният Pin. С карусела може да покажете до 5 различни картинки в една реклама. Всяка картинка или видео може да бъде с отделен линк, което позволява показване на много различни продукти, даването на повече информация за един продукт или развиване на история между отделните визии.
За какви цели да ползвате Carousel Ads?
- Да покажете повече продукти
- Да изтъкнете различните приемущества на един продукт
- Потребителите активно да се ангажират, разглеждайки различните картинки
- Да обясните процес – например как работи продукта/услугата
Conversions
Подходящ формат за този тип кампания отново може да е карусел, но и стандартният Pin е добра опция. Той се визуализира във фийда и в резултатите от търсения на потребителите както останалите, неспонсорирани пинове. Той може да бъде добавян в борд, споделян и коментиран. Разликата спрямо обикновените пинове е, че спонсорираните ще достигнат до много по-голяма аудитория, а огромен плюс е, че след като се споделят от потребител, текстът, който обозначава една реклама “Promoted”, изчезва и получавате допълнителни резултати безплатно.
За какви цели да ползвате Standard Pin?
- Постигане на по-голяма разпознаваемост (awareness) и повече потребители на сайта
- Бърза и ясна визия, която да представи бранда/продукта/услугата
- Възможност да проявите визуална креативност и да комбинирате с ангажиращо копи
Video Views
Форматите, с които може да реализирате този тип кампания, са standard video width и max video width. Видеата са идеалният начин да покажете или разкажете повече за бранда, продукта или услугата. Със своето движение грабват вниманието на потребителите в иначе предимно статичния вид на Pinterest фийда.
Както стандартните пинове и видео пин се появява във фийда, в резултатите от търсене и в секцията с други предложения. Разликата е, че статичната картинка е заменена от видеоклип, който може да е стандартен или по-широк. Видеото стартира, след като поне 50% от него е във видимата част на екрана на потребителя. За най-добри резултати изберете видео, което и без аудио е разбираемо, защото повечето потребители гледат видеа без звук.
За какви цели да ползвате Pinterest Video?
- Постигане на разпознаваемост (awareness) на бранда или нов продукт
- Хората са все по-склонни да приемат информация чрез видео съдържание, по-запомнящи са и потребителите са по-склонни да предприемат действие, след като гледат видео
- За платформа, в която хората основно търсят DIY неща, видеата са много релевантен криейтив формат
Brand Awareness
За този тип кампания може да използвате всеки от посочените по-горе формати.
Shopping Ads
С тази оптимизация позиционирате продукти от каталога си в Pinterest feed-a на потребителите, докато търсят идеи. Този вид реклама е възможен при качване на продуктов каталог и верифицирането му от страна на Pinterest.
За този тип кампания може да използвате всеки от посочените по-горе формати.
Ето и списък с държавите, в които може да се активира такава кампания – https://help.pinterest.com/en/business/availability/shopping-availability