Реклама в Pinterest

Pinterest е най-голямата платформа за вдъхновение и идеи с над 433 милиона активни потребители месечно. Както мобилната, така и десктоп версията на платформата допринася за безкрайното търсене на още и още идеи. Със своя endless feed Pinterest предлага разнообразие от съдържание, теми и формати, които успешно ангажират аудиторията и я карат да иска още и още. Платформата позволява и спонсориране на съдържание, като рекламите тук са много добре интегрирани с останалото съдържание и повечето потребители не разграничават рекламата от другото съдържание. Считано от януари 2023г., 84.6 милиона от Pinterest профилите са ситуирани в САЩ. На второ място по големина на аудиторията се нарежда Бразилия, следвана от Мексико, Германия, Франция, Канада и Италия. Всеки може да си създаде профил и съответно pins, но за да рекламирате съдържанието си, ви е нужен бизнес акаунт. При създаването на бизнес акаунт може да изберете и от следните държави, като това определя валутата, която ще използвате за вашите реклами - Аржентина, Австралия, Австрия, Белгия, Бразилия, Канада, Кипър, Чили, Колумбия, Чехия, Дания, Финландия, Франция, Германия, Гърция, Унгария, Ирландия, Италия, Люксембург, Малта, Мексико, Холандия, Нова Зеландия, Норвегия, Полша, Португалия, Румъния, Словакия, Испания, Швеция, Швейцария, Америка, Англия.

Текущи проекта

Текущи клиенти

Професионалисти

% human

опит имаме в рекламата в quora

Какъв опит имаме в рекламата в Pinterest?

Pinterest е платформа, която много динамично се променя и това предполага постоянното ѝ следене. Предизвикателствата са много, но първото и основно е наличието на бизнес, който да позиционира рекламата си в някоя от страните, за които Pinterest рекламата е възможна. Работата ни срещна с Metamorphoza – бранд за дизайнерски дрехи, който оперира на международно ниво. Точно тази комбинация от индустрия и пазари ни позволи да запретнем ръкави и да се развихрим с платформата Pinterest. Събрахме екип от любители на мрежата, заехме се с подробно разучаване и събиране на материали, посетихме няколко техни webinar-a и накрая инициирахме среща с представител от отсрещната страна. След всичко това вече можем да се похвалим с реализирана реклама в Pinterest. В планирането използвахме Pinterest като източник на трафик към сайта и като платформа, чрез която да позиционираме бранда сред модните предложения. С това успяхме да увеличим и referral трафика към сайта.

Защо реклама в Pinterest?

Защото тук нагласите са различни – потребителите са в Пинтерест, за да търсят вдъхновение и идеи, както и да пробват нови неща. И отношението към хора с такива нагласи трябва да е различно – не агресивни маркетингови послания, а вдъхновяващи думи, отношение и внедряване на продукта в среда.

Endless feed

Тук хората планират да променят нещо в дома си, да съчетаят outfit за специален повод, а за да открият това, което търсят, те скролват за “само още малко” идеи в endless feed-a на платформата и всъщност може да се окаже, че търсят точно вас…

Ask Фаза

В Pinterest потребителската пътека има много ясно изразена ask фаза. За силата на този етап ви говорим в статията: ПЕТТЕ ФАЗИ НА СЪВРЕМЕННА ПОТРЕБИТЕЛСКА ПЪТЕКА

Комбинация от опции за таргетиране

В Pinterest може да се таргетира както по интереси, така и по ключови думи. Повече за възможностите за таргетиране в Pinterest и за това защо е важно да таргетираме по ключови думи можете да научите от статията ни: Първи стъпки в Pinterest рекламата – какво трябва да знаем за таргетирането?

Добре структуриран аналитикс с полезна информация

Аналитиксът на платформата е много добре развит и постоянно се ъпдейтва/обновява с нови метрики, които позволяват анализирането и оптимизирането на кампаниите. Можете да разгледате как отделни boards се представят на ниво импресии и ангажиране и да сравнявате метриките по периоди. В Audience Insights на ниво All Pinterest Users достъпвате информация за най-популярните категории и интереси на глобално ниво, както и повече информация за демографските показатели на платформата. Данните тук са динамични и спрямо тях може да се ориентирате в тенденциите сред Pinterest аудиторията.

Много добри органични резултати

Предимството на тази платформа пред останалите социалните мрежи е, че органичното разпространение на съдържанието е много високо. Това се дължи на начина, по който се използва платформата и т.нар. off-board activity – или с други думи, това, че всеки потребител може да запази нечий pin в свой board и така оригиналният пин достига до още и още хора.

*От скоро Pinterest ни подсказва за нещо ново, което предстои – Recommendations BETA – на база исторически данни се дават препоръки за представянето на кампаниите и как може да се оптимизират.

Какви услуги включва рекламата в Pinterest?

Управлението на рекламата в Pinterest включва отделни услуги, които при нас са разбити като отделни пера. Ето отделните елементи, които включваме:

Рекламна стратегия

Определяне на цели на кампания, подходящи типове реклама и формати за изпълнението им.

Медия план и бюджетиране

Планиране на различните типове реклама, разпределението им в периода на кампанията и естимиране на очаквани резултати.

Услуга по управление на рекламата

Създаване на бизнес акаунт, рекламен акаунт, Pinterest Tag, настройка на различни типове аудитории спрямо целите на кампаниите и други услуги, свързани с изпълнението им.

Доклади и отчети

Междинни репорти и финален отчет, обобщаващ цялостното представяне на кампанията. Детайлно анализиране на постигнатите цели, изкарване на основни изводи от кампанията и препоръки за следващи активации.
услуги включва рекламата във Facebook

Какви стъпки включва рекламата в Quora?

1

Избор на подходящ тип рекламни формати спрямо стратегията на кампанията

2

Проучване и анализ на бизнеса, продукта, конкурентите и клиентите

3

Създаване на подходящи таргет аудитории

6

Разпределение на бюджет между различните типове формати и аудитории

5

Изграждане на рекламни послания и криейтиви/визии за всеки етап от потребителската пътека на потребителите

4

Създаване на списък с ключови думи и negative keywords

7

Следене и анализ на поведението на потребителите и оптимизация на кампаниите

реклама

Основни типове реклама в Pinterest

Consideration (Traffic)

Gенериране на трафик към ваш актив в и извън Pinterest

Подходящ формат за този тип кампания е каруселът и стандартният Pin. С карусела може да покажете до 5 различни картинки в една реклама. Всяка картинка или видео може да бъде с отделен линк, което позволява показване на много различни продукти, даването на повече информация за един продукт или развиване на история между отделните визии.

 

За какви цели да ползвате Carousel Ads?

  • Да покажете повече продукти
  • Да изтъкнете различните приемущества на един продукт
  • Потребителите активно да се ангажират, разглеждайки различните картинки
  • Да обясните процес – например как работи продукта/услугата

Conversions

Tук целта е потребителите да посещават сайта ви и да извършват определени цели, които сте задали (пример: Add to cart, sign up, checkout)

Подходящ формат за този тип кампания отново може да е карусел, но и стандартният Pin е добра опция. Той се визуализира във фийда и в резултатите от търсения на потребителите както останалите, неспонсорирани пинове. Той може да бъде добавян в борд, споделян и коментиран. Разликата спрямо обикновените пинове е, че спонсорираните ще достигнат до много по-голяма аудитория, а огромен плюс е, че след като се споделят от потребител, текстът, който обозначава една реклама “Promoted”, изчезва и получавате допълнителни резултати безплатно.

 

За какви цели да ползвате Standard Pin?

  • Постигане на по-голяма разпознаваемост (awareness) и повече потребители на сайта
  • Бърза и ясна визия, която да представи бранда/продукта/услугата
  • Възможност да проявите визуална креативност и да комбинирате с ангажиращо копи

Video Views

С този вид кампания оптимизирате качеството на видео гледанията и средното време, което потребителите гледат вашето видео.

Форматите, с които може да реализирате този тип кампания, са standard video width и max video width. Видеата са идеалният начин да покажете или разкажете повече за бранда, продукта или услугата. Със своето движение грабват вниманието на потребителите в иначе предимно статичния вид на Pinterest фийда.

Както стандартните пинове и видео пин се появява във фийда, в резултатите от търсене и в секцията с други предложения. Разликата е, че статичната картинка е заменена от видеоклип, който може да е стандартен или по-широк. Видеото стартира, след като поне 50% от него е във видимата част на екрана на потребителя. За най-добри резултати изберете видео, което и без аудио е разбираемо, защото повечето потребители гледат видеа без звук.

 

За какви цели да ползвате Pinterest Video?

  • Постигане на разпознаваемост (awareness) на бранда или нов продукт
  • Хората са все по-склонни да приемат информация чрез видео съдържание, по-запомнящи са и потребителите са по-склонни да предприемат действие, след като гледат видео
  • За платформа, в която хората основно търсят DIY неща, видеата са много релевантен криейтив формат

Brand Awareness

С този тип кампания потребителите разбират за вашия бранд, продукт или услуга. Благодарение на тази оптимизация достигате до повече потребители.

За този тип кампания може да използвате всеки от посочените по-горе формати.

Shopping Ads

С тази оптимизация позиционирате продукти от каталога си в Pinterest feed-a на потребителите, докато търсят идеи. Този вид реклама е възможен при качване на продуктов каталог и верифицирането му от страна на Pinterest.

За този тип кампания може да използвате всеки от посочените по-горе формати.

Ето и списък с държавите, в които може да се активира такава кампания – https://help.pinterest.com/en/business/availability/shopping-availability 

Възможностите, които Facebook предлага за рекламиране, са множество. Това, което ги обединява обаче, е, че следват логиката на потребителското пътуване в различните му фази на контакт с бранда – от запознаването, през ангажирането, до ценното финално действие. Или както от Facebook сами ги представят – като основни цели за Awareness – Consideration – Conversion. При всяка една от тях можем да избираме от различни типове кампании, които имат своите спецификации и могат да ни помогнат за постигането на основната цел.