Стратегия и кампании във Facebook
Текущи проекта
Текущи клиенти
Професионалисти
% human
Защо стратегия във Facebook?
Но нещото, което отличава хаотичното спонсориране на съдържание във Facebook от детайлно провежданите кампании, които постигат реални бизнес резултати, е именно наличието на стратегия – такава, която да бъде обвързана с бизнес целите на бранда, с резултатите, които се стремим да постигнем, и с възможностите, с които разполагаме.
Затова можем да определим стратегията като пътя, който трябва да следваме, за да постигнем обозрима цел при рекламирането си във Facebook. Такава стратегия би ни била от полза при очертаването на някои важни зони на фокус на усилията, като би могла да следва подобна структура:
Анализ на дигиталните активи във Facebook, оценка на проведените кампании и препоръки за подобрение.
Поставяне на ясни цели, които да следват главните бизнес цели на бранда и да бъдат съобразени с конкретните възможности.
Очертаване на конкретни стъпки на работа за постигането на заложените цели от гледна точка на подходящи формати, използвани оптимизации и оптимални бюджети.
Планиране на бъдещи възможности за допълнително развитие, които биха възникнали вследствие на правилното управление на текущата стратегия.
Какви цели можеш да постигаш във Facebook кампании?
Awareness фаза
Consideration фаза
Ако искаме потребителите да научат повече информация за продукта или услугата, която предлагаме, или пък да се ангажират със съдържание, което сме споделили на страницата си, да гледат видео, което смятаме, че представя нашите предложения в добра светлина или да инициираме контакт с потребителите, като ги приканим да ни изпратят съобщение – всичко това попада именно в тази фаза.
Ето и пълен списък с кампаниите, от които можем да се възползваме:
Traffic
Engagement
App Installs
Video Views
Lead Generation
Messages
Conversion фаза
Като под “конверсия” не разбираме само покупка, но и други важни за нас цели, които зависят от спецификата на бранда. Възможно е това да бъде попълване на контактна форма на сайта, изтегляне на някакъв вид каталог, покупка или добавяне в количка, а дори и посещение на физически магазин.
Тук е много важно на каква аудитория ще заложим при таргетирането на рекламите и какво ще е стойностното ни предложение. Затова при Conversion фазата много често се залага на Remarketing или Retargeting аудитории, които в повечето случаи демонстрират най-добър Conversion Rate.
Кампаниите, между които можем да избираме на тази стъпка, са:
Conversions
Catalogue Sales
Store Traffic
Кои са ключовите елементи на (успешните) Facebook кампании?
Тъй като вече разгледахме подробно целите, които можем да залагаме при нашите Facebook кампании, сега ще се спрем накратко и при останалите елементи, които можем да определим като основни за постигане на успех:
Бюджетът
Таргетирането
Форматите
Ключова визия
Ключови послания
Как създаваме съдържание за Facebook кампании?
- даваме информация, която да обяснява цялостната идея зад кампанията;
- отговаряме на въпроси, които потребителите си задават, преди да закупят продукт или услуга;
- наблягаме на основните ползи, които носи, и болки, които решава продуктът или услугата ни;
- показваме доволни клиенти чрез техни ревюта и успешни истории.