Логата на брандовете на ръба на real-time вълната
Според Wikipedia лого е “графичен елемент или емблема, представящ по определен начин корпорация, сдружение, организация, продукт или дори отделна личност.” От опита си знаем, че най-честата корекция е “Логото по-голямо”! Също така знаем, че бранд guideline-ите са най-строги по отношение именно на логото – как да се използва и къде да се поставя не подлежи на импровизации.
Какво се случи с логата по време на пандемията?
Какво обаче се случва, когато животът така се промени и завърти, че изведнъж ежедневието ни е тотално различно от това, с което сме свикнали? По време на изолацията март месец логата на много брандове бяха преразгледани, предавайки силно посланието за социална дистанция. Ние пък се зачудихме дали има и други случаи, вдъхновили подобна промяна. Отговорът ще намерите в следващата галерия.
Графичният дизайнер Юре Товрян направи дизайн експеримент и преосмисли някои от най-емблематичните лога в света. Идеята е дошла, докато е гледал русалката на Starbucks и се е зачудил как ли би изглеждала тя с маска.
Логата и празниците
През 2018 година за Деня на жената организацията Creative Equals решава да замени известни “мъжки” маскоти с техните женски образи. Те са забелязали, че в повечето случаи брандовете избират мъжки герои и с тази кампания са имали за цел да провокират разговор в тази посока. MacDonald’s пък обръщат логото си, за да стане W, а Johnnie Walker пускат лимитирана серия Jane Walker.
Отразяване на актуални теми в логата
Johnnie Walker пускат и друга лимитирана серия. Този път свързана с финала на сериала “Игра на тронове” – White Walker.
Какви още поводи за промяна на логото?
Повод за промяна на логата на големите брандове са и годишнините.
Немското училище за изкуства Bauhaus, основано преди повече от 100 години, въведе минималистичен, смел и радикален нов подход в дизайна, който остава изключително влиятелен и до днес. За да отбележи 100-годишнината от основаването му, международна общност от дизайнери пресъздават модерни лога в този емблематичен стил.
Кошмарът на дизайнера
И за финал – най-големият кошмар на дизайнера е шрифтът Comic Sans. Но какво ли щеше да бъде, ако той беше единственият?