5 тенденции в Графичния дизайн
Миналата 2021 година много артисти се обърнаха навътре към себе си, излязоха сред природата и се отдадоха на пастелни цветове и нежни градиенти. Според Shutterstock и 99designs 2022 обещава да счупи всички дизайн правила с непредвидими и смели визии.
-
Движение
Като creative и маркетинг хора обичаме да създаваме “thumb-stopping” съдържание.
Неговата идея е да накара потребителя да спре вечното “скролене” и да се ангажира със съдържанието на бранда.
От няколко години насам видеото набира все по-голяма популярност в социалните мрежи, като вече се е превърнало в неотменна част от съдържанието, което консумираме. Потребителите не го приемат като новост, то се явява като задължителен елемент в комуникацията на всяка марка. Това отваря нови хоризонти за визуалното развитие на брандовете – изграждането на “език на движението” е нов начин, с който дадена марка може да се отличи от конкурентите си.
-
Gen Z порастват
В момента се намираме на кръстопът, в който Милениалите предават щафетата на Gen Z. Разбиранията и стремежите на Милениалите до голяма степен са оформили сегашната визия на света около нас. В същото време, Gen Z започват да отстояват своето мнение и да променят тази визия според техните естетически разбирания.
Дълго време дизайнът беше с изчистени линии, минималистични мотиви и едноцветни цветови палитри. С навлизането на новото поколение на дизайн сцената се подгответе за свят, обърнат с главата надолу – хаотичен, по-сатуриран, психоделичен дизайн с неправилни композиции и неонови цветове.
-
Анти-дизайн
Анти-дизайнът представлява точно това, което си представяш, когато чуеш термина “анти-дизайн”. Той бяга от традиционните принципи и конвенционалните естетически възприятия, предизвиква с асиметрия, силно контрастни цветове, изобилие от елементи и смела типография. Свързан е с движението на Брутализма от 50те години, но не се асоциира изцяло с него. Анти-дизайнът се състои от визии, освободени от стандартите за красота, които някой друг е наложил.
-
Ukiyo-e flat design
Ukiyo-e е стил в японското изкуство, възникнал през периода Едо (XII – XIX век). Буквално се превежда като „картини на плаващия свят“ и представлява жанр на отпечатъци върху дървено клише и живопис. Едно от най-известните произведения в тази стилистика е “Голямата вълна край Канагава”. Стилът включва смели очертания, плоски цветове и техники с ограничена перспектива – всичко това е познато на векторните дизайнери.
Ukiyo-e артистите изобразяват всичко от пейзажи, през местни знаменитости, до митични сцени, използвайки тази стилизирана техника. За последните 300 години основната тема на този стил са ежедневните сцени. В наши дни творците използват техники, характерни за стила, за да придадат на обикновените плоски векторни сцени същия необикновен ефект, съпътстващ Ukiyo-e принтовете.
Source: Wikipedia
-
Сложен максимализъм
В този случай не можем да определим тази тенденция като противопоставка на минимализма. Тя ще те изненада много повече, отколкото очакваш.
Идеята на сложния максимализъм е не само липсата на бяло пространство, а неговото запълване със сложни форми, ярки цветове и множество елементи. Дизайнерът се съсредоточава върху всеки един отделен елемент и когато зрителят погледне цялостната композиция, се оказва в един хаотичен вихър на изображения, често дори сблъскващи се стилистично. По този начин тази тенденция освобождава изцяло творческия звяр на автора. Освен всичко тези визии се явяват и доста интересни. Благодарение на множеството си елементи, зрителят ги преоткрива отново и отново.
5 тенденции в UX дизайна
Поровихме се в UXplanet, UX Collective и 99designs и няколко техни предвиждания определено ни се видяха интересни.
-
Scrollytelling
Не е новост, че потребителите реагират на истории. От началото на човешката история, ние живеем чрез разказването на истории. Те задействат нашите емоции и предизвикват любопитство ни. Историите създават силна връзка между бизнесите и потребителите. Колкото повече потребителят знае за пълната история на даден бранд, толкова по-склонен е да се довери и свърже със съответния бизнес.
Сега си представи website, който те въвежда в тази история и с всеки scroll ти я разкрива малко по малко. Със сигурност ще искаш да стигнеш до края й и ще си се ангажирал със съдържанието, което е представено по един интересен и увлекателен начин.
Потребителите вече са свикнали твърде много с представянето на информацията линейно и наличието на дълги не-интерактивни текстове, които все по-рядко биват прочетени. Scrollytelling-ът, от друга страна, съчетавайки интересно разказана история с динамика в текста може да накара потребителят да се зачете, да спечели вниманието му и да го задържи докрай.
-
Потребителите обичат данни
Вече никой не вярва, че някой е “най-добър” в нещо. Искаме факти и цифри, които да докажат това твърдение. В същото време тези данни е добре да се представят достатъчно опростено и атрактивно.
Визуализацията на данни помага да се предаде правилното послание по завладяващ начин. Освен това може да се обвърже пряко и със scrollytelling-а.
-
Seamless experience
Тази UX тенденция е изцяло свързана със създаването на потребителско изживяване, което плавно преминава от една стъпка към следващата.
За да постинат това безпроблемно изживяване, UX дизайнерите трябва да се съсредоточат върху създаването на приемственост между всеки отделен етап. Поглеждайки по-общо на ситуацията потребителят очаква това плавно изживяване да е от рекламата, през landing страницата, разглеждането на онлайн магазина, извършването на покупка и дори получаването на артикула.
Важно е потребителското изживяване да е последователно и всеки елемент от него да е естествена прогресия на предишния. Плавният user flow означава положително изживяване за потребителя.
-
Брутализъм и завръщане към “плоския” дизайн
И тук говорим за връщане към flat design-a и възход на Брутализма с неговите силни очертания, контрастни цветове, смела типография и фотографии, максимално приближаващи се до реалния живот.
Интересното при тази тенденция е, че въпреки смелостта, която предполага, запазва един по-стандартен layout, като не се отказва от стандартното grid оформление.
-
NFT-ита и демократизацията на изкуството
Този феномен от света на криптовалутите придобива все по-широка популярност. Незаменим токен (NFT) (non-fungible token) трансформират дигиталните творби на изкуството и други колекционерски артикули в единствени по рода си, проверими активи, които могат да се търгуват в блокчейн системата.
„Демократизиране на изкуството“ означава, че абсолютно всеки може да продава работата си онлайн и че почти всичко може да бъде идентифицирано като изкуство.
Надяваме се тези тенденции да са те вдъхновили достатъчно, за да започнеш да твориш още сега. Прочети и как да систематизираш идеите си и да разбереш защо moodboard-ът помага.