Blog

6 нови функции в Google Ads, които вече използвахме през 2019

Осъзнавате ли, че близо 1/4 от годината вече измина, а вие още не сте правили никакви важни промени в своя Google Ads account? В застой сте? С тази статия ще ви помогнем да се поразмърдате с 6 нови настройки в Google Аds, които ще ви помогнат да подобрите резултатите на своите кампании.

Ще ви представим някои от нововъведенията на Google Ads, от които можете да се възползвате както да увеличите знанията си, така и да подобрите резултатите на вашите кампании. Нека ги видим:

1. Google Responsive Search Ads

От известно време вече и в България са достъпни Адаптивните реклами в Мрежата за търсене (Google Responsive Search Ads).

Йей! Това може би е най-голямото събитие от 2016 година насам, когато Google представиха Expanded Text Ads (ЕТА).

При Адаптивните реклами за търсене, за разлика от традиционните реклами, където имате възможност да напишете вашите заглавията (headlines) и описанията (descriptions), за да създадете 1 динамичен рекламен текст, можете да напишете до 15 различни заглавия и до 4 различни описания. Това си е цяло ЕCE!

Можете да задавате заглавия и описания на конкретни позиции. Тук бъдете особено внимателни, за да имат логика вашите реклами независимо каква комбинация се генерира от алгоритъма.

Google препоръчва да поддържате поне една ЕТА във всяка рекламна група заедно с новите динамични реклами в мрежата за търсене. Това ще ви помогне да проверите как се представят. Ако досега сте “слушали” и сте написали по 3 реклами в рекламна група, то можете да изключите тази с най-слабите резултати (зависи от целите ви).

“У́чените” от лабораторията на Xplora” установиха, че адаптивните реклами за търсене показват по-добри резултати в сравнение с най-слабо представящи се ЕТА. В много от случаите изпреварват и по-добре предстaвящите се исторически ЕТА по CTR и Conv. rate.

Пример: ЕТA vs. RSA

А вашите опити какво показват?

2. Aвтоматично таргетиране в Дисплейната мрежа

Автоматичното насочване в дисплейната мрежа е опция за автоматизирано насочване в настройките вашите ад групи на дисплейните кампании, която дава на Google пълно право да показва рекламите Ви на „подобни“ на посочените от вас аудитория.

Имате 3 опции:

  • Conservative targeting

Тази опция дава възможност на Google консервативно да намира аудитории, които са подобни на вашите.

  • Aggressive targeting

Агресивното насочване ви позволява да достигнете до повече хора, отколкото консервативното насочване.

  • No automated targeting

Като изключите функцията разчитате само таргетирането, което сте задали “ръчно”.

Ние, PPC отбора, сме много внимателни, когато използваме автоматично таргетиране, в повечето случаи предпочитаме да го изключим.

Ето и нашите аргументи:

  • Функцията за автоматично насочване дава свободата на Google да насочва рекламите ви въз основа на техните алгоритми и извън първоначално зададените ви параметри, така че качеството на кликванията и реализациите може да се влоши значително, каквито са и нашите наблюдения досега.
  • Ако кампанията ви разполага с малък дневен бюджет, то тогава вие бихте искали той да бъде насочен само към “правилните” аудитории, а не към подобни на “правилните”.
  • Предпочитате да запазите максимален контрол над таргетирането и разходите си, тъй като колкото и да са развити алгоритмите, човешката преценка и анализ си остава основен фактор (поне засега).
  • Нямате подробна информация за аудиториите, които Google e пресметнал, че е добре да покаже вашите реклами. Показват се под общото наименование total automatic targeting.

Ако все пак решите да оставите функцията включена, следете внимателно ефективността на дисплейната си кампания.

3. Топ показатели (топ-топ... )

Google обяви няколко показателя, които да помогнат на рекламодателите да разберат позицията на рекламите си за търсене. Например, на какво място се показват при дадено търсене за ключова дума:

Impr. (Abs.Top) % – процентът на рекламните Ви импресии, при които рекламата Ви се показва на първа позиция над резултатите от органичното търсене.

Impr. (Top) % – процентът на рекламните Ви импресии, които се показват над резултатите от органичното търсене.

Search abs. top IS – броят на импресиите, които сте получили на най-челна позиция на страницата (първата реклама над резултатите от органичното търсене), разделен на прогнозния брой импресии на тази позиция, за чието получаване сте отговаряли на условията.

Search top IS – броят на импресиите, които сте получили на челна позиция (където и да е над резултатите от органичното търсене), сравнен с прогнозния брой импресии на тази позиция, за чието получаване сте отговаряли на условията.

Източник: Google Ads Help 

Използвайте тези показатели, за да определите къде рекламите ви се показват в по-голямата част от аукционите, за да разберете къде можете да подобрите позициите си.

4. Video Ad Sequencing

Този инструмент е създаден, за да раздели рекламата Ви с видеоклипове в няколко последователности или стъпки, които потребителите ще предприемат в различни етапи.

Последователността на видеоклиповете Ви позволява да създавате истории и брандови видеоклипове, които дават повече стойност от еднократно гледане на реклама.

5. Maximize conversions за TrueView for action

Стратегия Maximize conversions използва AI на Google, за да ви помогне да получите възможно най-голям брой conversions в рамките на бюджета ви.

Вече можете да използвате видео рекламите, не само за да създадете разпознаваемост на вашия бранд, а и да реализирате конкретно поставени цели.

Maximize conversions TrueView for action е лесен и ефективен начин да генерирате повече от действията на уебсайта, които са важни за бизнеса ви, като резервация за ваканция или попълване на форма за заявка например.

6. И за финал - Предложенията за реклами в Мрежата за търсене (Ad suggestion)

Предложенията за реклами се генерират автоматично на рекламодатели, чиито реклами се показват на някой от поддържаните езици. (N.B! За български език функцията все още не е достъпна).

Важно е да се отбележи, че предложенията ще се активират автоматично 14 дни след създаването им, освен ако не ги активирате “ръчно” или ги отхвърлите преди това.

На снимката по-долу може да видите как можете да изключите тази настройката.

Нашият съвет е да преглеждате детайлно препоръките от Google Ads и сами да избирате кои да приложите, тъй като ще откриете и много, които ще ви бъдат полезни.

Очаквайте скоро още препоръки от “Лабораторията на Xplora” за подобряването на вашите кампании!