5 идеи за Facebook маркетинг, които да приложиш през 2019 г. Facebook е социалната мрежа, генерираща най-много нови промени и ъпдейти всяка година. Тя е почти като жив организъм, който интуитивно еволюира и се напасва към новия ритъм на живот и развитието, което и ние хората претърпяваме в общуването помежду си. Симбиозата тук е толкова силна, че вече не можем да кажем дали ние променяме Facebook, или той променя нас.
Какво ново през последната година, ще научите сега. Заедно с това ви подсещаме и за добре изпитаните похвати, които отново ще са актуални и през 2019 г.
1. Пазаруване в Instagram Stories
Instagram историите се превърнаха в най-бързо растящото по потребление допълнение към основните функции на социалната мрежа. През последната година публикуването на постове спрямо публикуването на сторита води само с 54% на 46%. Някои специалисти очакват през 2019-та година Instagram Stories да поведат и да изпреварят публикациите.
Именно бързите темпове на растеж довеждат логично след себе си и директното пазаруване от сторита. Вече има опция да се добавят стикери с продукти, на които може да се клика и директно да се пазарува. Преди финалната покупка обаче вече ще можем по-детайлно да прочетем повече информация за всеки от маркираните продукти.
2. Спонсориране на Facebook Stories
Макар че Facebook Stories не бележи успеха на Instagram, все пак се използват все повече, и повече. По тази причина няколко месеца те вече могат и да се спонсорират. Така различните брандове могат да добавят още един начин, по който да рекламират и имат възможността да разнообразят маркетинговата си стратегия.
3. Активно използване на GIF
Някои специалисти сочат, че през 2019 година GIF-овете ще достигнат своя пик на ползване. Според TechCrunch, приложението Giphy, с което се създават такива изображения, вече се радва на 200 млн. потребители дневно. Приложението се превръща в огромен бизнес, за който създателите правят и специално студио в Лос Анджелис с големи имена за клиенти като Nike, McDonalds и FOX. GIF файловете дават изключително голям размах на въображението и множество възможности за разнообразяване на съдържанието, както и на рекламите.
4. 360° изображения
Панорамните изображения са силен инструмент, който повечето потребители свързват най-вече с красиви гледки и пейзажи отвисоко. В маркетинга 360-градусовите изображения могат да бъдат много силен ход, с който можеш в едно изображение интерактивно да покажеш цялата си гама от продукти. Може дори да измисляш различни игри, в които потребителите да откриват скрити думи или предмети по забавен начин, който осезаемо ще качи ангажираността с публикацията.
5. Playable Ads (Интерактивни реклами/Игровизирани реклами)
Играй, преди да свалиш. Facebook вече позволява да се създават “playable” реклами, които да се появяват като всички други в News Feed-a, но да са интерактивни. По този начин създателите на игри ще могат по качествено да таргетират и привлекат хора, които наистина харесват продукта им и биха играли по-дълго време. Новата реклама ще предпази донякъде и от разочарование потребителите, които първо ще могат да тестват и чак след това да решат дали искат да си свалят дадената игра. Win-win ситуация!
Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂