superHUMAN Блог

Защо да заложим на UGC съдържание в социалните мрежи?

Потребителско генерирано съдържание (UGC) в социалните мрежи

През последните години в сферата на content marketing-a потребителско генерирано съдържание (UGC) навлезе с пълна сила. Социалните платформи се превърнаха в творчески лаборатории, които позволяват на хората да създават, експериментират и споделят свое съдържание според собствените си условия. Създателите на UGC обърнаха традиционния инфлуенсър маркетинг и показаха, че е възможно да имаш съдържание, което да ти носи добри приходи дори и да нямаш много последователи.

UGC определено е във възход, като 56% от брандовете се фокусират върху него и го включват в стратегиите си. Това показва маркетинг доклада за 2024 г. на Influencer marketing hub.

Какво представлява съдържанието, генерирано от потребителите?

С прости думи, генерирано от потребители съдържание (UGC) е всеки тип съдържание, което фенове и потребители създават за бранда. Може да бъде под формата на публикации в блогове, видеа, снимки, постове, сторита или дори туитове. Основната идея зад тази стратегия е да превърне клиентите в защитници и посланици на марката.

Това не само е чудесен начин да изградиш или повишиш доверието в бранда, но също така да покажеш внимание и отношение на последователите си. В крайна сметка това може да ти помогне да получиш повече ангажираност и да увеличиш броя на последователите си.

Ако все още се колебаеш дали си заслужава този тип маркетинг, ето някои статистически данни спрямо UGC доклада на Influencer marketing hub, които да затвърдят плюсовете му.

90% от американските потребители смятат, че UGC е този маркетинг инструмент, който най-силно влияе върху решенията им за покупка.
87% от всички резултати от търсачките смятат, че генерираното от потребителите съдържание е вторият най-влиятелен елемент, който влияе върху решението за покупка.
73% от купувачите потвърждават, че UGC повишава цялостната им увереност при покупка.
61% от купувачите казват, че UGC ги насърчава да се ангажират с брандовете.

Защо да използваш UGC?

Използването на генерирано от потребителите съдържание е брилянтeн маркетингов подход и има множество предимства. Ето някои от основните причини, поради които трябва да включиш UGC в твоята стратегия за маркетинг и съдържание.

1. Осигурява социално доказателство

Хората често се изкушават да купуват неща, защото виждат, че другите ги използват. Това е психологията на влиянието. Хората, които следиш и харесваш могат най-силно да повлияят на поведението ти при покупка. Можеш да научиш повече за това в статията ни за STEPPS модела в социалните мрежи.

От гледна точка на бранда, публикуването на генерирано от потребителите съдържание предоставя социално доказателство за това,че хората харесват марката или продукта. Това от своя страна насърчава другите потребители да изпробват продуктите и да се присъединят към групата на щастливите и доволни клиенти.

2. Автентичност

60% от потребителите смятат UGC за най-автентичната форма на съдържание. Това е ясна индикация, че хората вярват на UGC повече, отколкото на брандирано съдържание.

Когато обикновени хора използват и препоръчват продукт или услуга, това има по-силен ефект от известни личности и инфлуенсъри, към които потребителите винаги подходят със съмнение за платено партньорство. Също така хората се припознават в обикновените потребители повече, отколкото в известни личности и следователно се доверяват повече на UGC.

3. Показват се използвани продукти

Друго предимство на генерираното от потребителите съдържание е, че то показва продуктите в употреба и премахва всякакви съмнения, които потребителят може да има относно използването на продукта и достоверността. Това е особено полезно за нови и иновативни продукти.

Можеш също така да използваш инфлуенсъри за тази цел и да ги помолиш да създадат видеоклипове с инструкции, които показват характеристиките на продукта и различните му приложения. А ако се чудиш как да избереш инфлуенсър, виж статията ни, в която ще ти разкажем повече за различните видове инфлуенсъри.

UGC vs Influencer marketing

UGC е изключително достъпна и гъвкава стратегия за създаване на ангажиращо съдържание. Инфлуенсър маркетингът, от своя страна достига до по-широка аудитория, но може да изисква много по-висок бюджет в зависимост от популярността на инфлуенсъра. За да разбереш напълно кой подход ще ти е полезен, трябва да си наясно с това какви въпроси трябва да си зададеш преди инфлуенсър кампания.

Въпреки че UGC е сравнително проста концепция, има своите усъвършенствани подходи, които можете да предприемеш, за да оптимизираш резултатите си. Създателите на UGC са лица, които се специализират в създаването на автентично съдържание, което може да се използва от брандовете в техните социални мрежи. Техните хонорари са значително по-ниски от тези на инфлуенсърите и винаги получаваш права за използване на генерираното съдържание.

UGC съдържанието се създава за конкретна марка или продук – то не се публикува в каналите на създателите освен ако нямаш интерес за такъв тип партньорство. Брандът има пълен контрол върху това, което лицето създава въз основа на стратегията на бранда и целите на съдържанието.

Желаем ти успех и не пропускай да се информираш за новините и тенденциите в дигиталния маркетинг чрез нашия блог, YT канал, подкаст или нюзлетър!