Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

superHUMAN Блог

Въпросите, които трябва да си зададем преди инфлуенсър кампания

Предстои ти да подготвиш първата инфлуенсър кампания за твоя бранд? Ние сме тук, за да ти помогнем с най-важните въпроси, които трябва да си зададеш преди да започнеш с цялостната организация.

Какви са целите на инфлуенсър кампанията?

Целите, които искаш да постигнеш с твоята инфлуенсър кампания, са основният пътеводител при избора и планирането на следващите стъпки. Помисли добре дали ще искаш да достигнеш до максимален брой потребители или по-скоро планираш да ангажираш аудиторията, а може би ти се иска да увеличиш последователите в страниците си? Спрямо целите, които ще си заложиш, ще можеш да определиш дали кампанията ти ще има нужда от микро, макро или гига инфлуенсъри. Ако искаш да достигнеш до голям брой потребители, ще трябва да заложиш на лидери на мнение, които имат голям брой последователи. Ако по-скоро държиш да генерираш ангажирания, бихме ти препоръчали да заложиш на инфлуенсъри с по-малък на брой последователи, тъй като при тях ангажираността е по-висока, а аудиторията им е по-лоялна.

Освен какво искаш да постигнеш със самата кампания е хубаво да помислиш и кого таргетираш, така ще ти бъде по-лесно да се ориентираш и каква аудитория търсиш при самите инфлуенсъри. Не забравяй тази стъпка, за да си сигурен, че с лидерите на мнение, които ще избереш, ще достигнеш до най-правилните потребители.

Какъв е бюджетът за инфлуенсъри, с който разполагаш?

Тази точка засяга изключително важно перо. Бюджетът е това, което ще определи с какви инфлуенсъри да работиш за предстоящата кампания. Спрямо него ще трябва да прецениш колко на брой инфлуенсъра да включиш, дали да бъдат микро, макро или гига инфлуенсъри. В случай, че разполагаш с по-нисък бюджет имаме съвет за теб. Можеш да избереш от следните три опции:

  • да заложиш на няколко микро инфлуенсъри;
  • да заложиш на по-малко на брой инфлуенсъри, но да ги комбинираш;
  • да заложиш на голям инфлуенсър.

Какъв е криейтивът на кампанията?

След като си заложил основните цели на кампанията, вярваме, че си измислил и страхотна креативна шапка за нея или иначе казано цялостната идея и концепция. Важно е да си планирал добре тази част, тъй като това е и основата, по която ще се водят инфлуенсърите, които ще избереш. Криейтивът е и това, което ще ти помогне да избереш с кои конкретни хора искаш да работиш. Спрямо идеята, която имаш, и посланието, което кампанията ти ще носи, ще можеш да избереш от големия брой инфлуенсъри кои отговарят най-точно на креативната шапка, която си избрал. Не пропускай да се запознаеш с различните видове инфлуенсъри, за да избереш най-подходящите за твоя бранд.

Важно е хората, с които ще работиш да пасват на идеята, да я разбират и да бъде близка до нишата, в която те се развиват. Когато дойде време да брифираш лидерите на мнение, ще е необходимо да им дадеш насока, по която да се водят. Именно затова е важно да имаш ясна идея и послание на кампанията, за да си сигурен, че съдържанието, което ще създадат ще бъде в унисон с всичко, което си планирал и което си представяш.

Кои метрики са важни при избора на инфлуенсър?

Добре, помислил си за целите, планирал си бюджета, с екипа вече сте готови и с креативната част, дори сте харесали определени лица за вашата кампания. Сега идва въпросът как да се ориентираш в техните профили и какво да гледаш. Спокойно, ние сме тук, за да ти помогнем. Двете най-важни метрики, които споменахме и малко по-нагоре в статията, са достигания и ангажирания. Това са двете основни неща, които търсиш при инфлуенсърите. Относно ангажиранията, има различни платформи, в които можеш да провериш средния engagement rate на конкрертни инфлуенсърски профили. Не пропускай да разгледаш полезните инструменти, които сме ти споделили в тази статия. Ако все пак си решил, че искаш предварително да се увериш в техните резултати и да имаш ясна представа какви резултати постигат тези хора в профила си, можеш да се свържеш с тях и предварително да им поискаш резултати от тяхното съдържание, за да имаш ясна представа какво можеш да очакваш от конкретния човек.

Трябва ли да проверя съдържанието и предишните партньорства на инфлуенсъра?

Да, трябва. Това ще улесни доста повече твоята задача. Влез в профила на конкретния човек, когото си избрал и разгледай добре рекламното съдържание. От една страна, така ще добиеш представа за начина и стила на работа на определения инфлуенсър, а от друга страна, ще можеш и да прегледаш за конкурентни брандове и партньорства и да прецениш дали този човек е подходящ за конкретната кампания и за твоя бранд.

Има ли значение кой канал ще избера?

Разбира се, че да. С навлизането и на TikTok през последните години, каналите за колаборации с инфлуенсъри стават доста. Както знаеш, най-често тези пртньорства се осъществяват в Instagram. Но вече доста брандове избират да се позиционират и в TikTok.
Ако се чудиш какви биха били тенденциите в тази социална мрежа, не пропускай статията ни с предсказания за TikTok през 2023. Е, кой канал да избереш зависи от бранда и най-вече от аудиторията, която таргетираш. В зависимост от това прецени от коя социална мрежа ще бъдат инфлуенсърите, които ще избереш.

Какво включва брифът към инфлуенсър?

Тук идеалната рецепта не съществува, но със сигурност можем да ти кажем какво е важно да не изпускаш. Можеш да започнеш с малко информация за бранда, а след това продължиш с малко повече информация за самата кампания, все пак инфлуенсърът трябва да има ясната насока към какво се цели.

Най-вероятно си представяш конкретни формати, на които искаш инфлуенсърът да заложи, добави и тях. Хубаво е да знаеш, че ако брандът ти има конкретни специфики, които трябва да се спазват при създаване на съдържание, трябва да ги добавиш, инфлуенсърите няма как да знаят, че трябва да се съобразят с тях. Това са основните стъпки, а с малко въображение от твоя страна, брифът ти ще бъде чудесен!

Ако си отговорил на всички тези въпроси, значи си готов за действие. Подготвяй бриф и започни да търсиш най-подходящите инфлуенсъри за твоята кампания!