Xplore Marketing – Еп. 117: Кремена Методиева „Книги за маркетинг и маркетинг на книги“
В този епизод те срещаме с Кремена Методиева – съосновател и управител на Локус Пъблишинг – водещо издателство за бизнес книги. Ще чуеш много препоръки за маркетинг книги, както и за предстоящото издаване на Моделът StoryBrand – един от най-силните модели за сторителинг.
Ще ти е интересно да научиш какви са маркетинг аспектите на издаването на книги – от избора на заглавия до различните точки на продажба. Кремена кани и слушателите на подкастa, които искат да са редактори на бизнес и маркетинг книги, да се свържат с нея. Ще разбереш и за какво ще е Маркетинг 6.0 на Филип Котлър.
В епизода ще чуеш:
- За какво ще говорим в епизода?
- През какво преминават издаването и успешните продажби на една книга?
- За историята на Локус – откъде идва името и колко книги е успяло да издаде издателството в първата си година?
- Как е структурирано портфолиото от книги на издателството?
- Интересни маркетинг истории от автобиографии.
- Пример какви маркетинг идеи може да ни даде една книга за ароматерапия.
- Книгата “Защо купуваме” и маркетинг подходите на точка на контакт.
- За различните аудитории и предизвикателството да комуникираме с тях.
- За ролята на автора при продажбите на една книга.
- За книгите на “Вълка от Уолстрийт”.
- За процеса за издаване на една книга в България – от избора на книги и придобиването на правата до продажбите.
- За предизвикателствата при преводите на книги.
- За маркетинг книгите на Джона Бъргър и книгите “Катализаторът” и “Вълшебните думи”. Пример за прилагане на моделите от
- “Катализаторът” за промяна на нагласите.
- За ролята на корицата на една книга при продажбите на книгата и останалите принт елементи. За отношенията между страните.
- Къде и как се продават бизнес книгите? Кое работи и кое не?
- За онлайн продажбите на книги и за “дългата опашка” при търсенето на маркетинг книги.
- За Алея на книгата и Панаир на книгата като формати за продажба на книги. Кога и какви хора купуват от тези формати?
- За покупката на книга с кауза и стойността, която хората извличат.
- За различните типове потребители и начина им на пазаруване на книги.
- Пример за грешна активация поради недобро планиране на послание и канал, довела до “repricing” на лоялни потребители.
- Детайлен пример за влиянието на трите вида мотиватори в поведението на потребителите. Как работят личните посвещения на книги?
- За какво ще е Маркетинг 6.0 на Филип Котлър?
- За аудиоформатите на книгите. Защо електронните книги на български език не привличат интерес?
- Какви ресурси препоръчва Кремена? Кого следи в Linkedin за идеи за книги и маркетинг?
- Как AI ще промени откриването на книги от потребителите и консумирането на съдържание от книгите?
- Какво да си вземете от епизода?
Ресурси:
https://www.linkedin.com/in/kremena-metodieva-65261319/?originalSubdomain=bg
https://locus-publishing.com
https://xplora.bg/strategy-development/5-fazi-na-savremenna-potrebitelska-pateka/
https://locus-publishing.com/product/открито/
https://locus-publishing.com/product/изкуството-на-победата/
https://www.storytel.com/bg
https://locus-publishing.com/product/ароматерапията/
https://locus-publishing.com/product/защо-купуваме/
https://locus-publishing.com/product/маркетинг-5-0-за-технологиите-и-хората/
https://locus-publishing.com/product/колонката-на-гетов/
https://locus-publishing.com/product/пътят-на-вълка/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-23/
https://locus-publishing.com/product/катализаторът/
https://bit.ly/catalyst_marketing_behavior_malchev_net
https://locus-publishing.com/product/емоцията-на-марката/
https://www.linkedin.com/in/stevenbartlett-123/
https://www.linkedin.com/in/joepulizzi/
https://bit.ly/xplore_marketing_georgi_malchev_linkedin
Слушай епизода и в Spotify или Apple podcasts и се абонирай за канала ни, за да не изпускаш новите епизоди 🙂