Xplore Marketing Еп. 68: Савина Николова „Как да развием личен бранд и нишов сегмент“
Савина Николова (Сави), която всички асоциираме със “Савини” като бранд за сладоледи и печива, споделя своята история на експерт и предприемач в тази област. Няма как да пропуснем и теми като видове инфлуенсъри – експерти или лайфстайл инфлуенсъри, доколкото Савина е изявен представител на специализираните инфлуенсъри на база теоретична и практична експертиза в конкретна област.
Сави разказва за бизнес модела на компанията, за развитието на бранда, за добавянето на пекарна, за премиум продукти като слайс кето хляб, за таргет потребителите и стойността, която те извличат. И разбира се – за усилията, които започва да полага да научи и развие френското сладкарство в България.
- За какво ще говорим в епизода – за развитие на личен бранд, за Savi Gelato & Bakery и за новата бизнес линия, която Сави стартира.
- Как се заражда идеята за висок клас сладоледи и колко време и реален опит е необходимо, за да се структурира идеята и Сави да натрупа нужните знания?
- За важността на конкретната обратна връзка – в случая от “Стив Джобс на сладоледената индустрия”, както го представя Сави.
- За връщането в България и как стартира реализацията на компанията за ръчно направени от до сладоледи.
- За избора на името Savini – защо е било добро решение тогава и каква грешка е допусната, която Сави съветва да избягваш?
- За силата на личния бранд и участието в Masterchef. За разликата как хората в големите и по-малките градове възприемат разпознаваемите лица.
- За концепцията за чист продукт.
- За важността на потребителското изживяване и потребителите да могат да опитат непознатия за тях продукт.
- За добавянето на пекарна за кроасани към Savi Gelato и преминаване към Savi Gelato & Bakery. Сави преминава през специализирани курсове, цялата печалба се реинвестира в развитието на локацията.
- За таргет потребителите в нишови сегменти като премиум сладолед и печива – емоцията, която осигуряваме и контекста на ползване.
- За ролята на опашката от клиенти пред обекта.
- За типа суровини, които следва да влагаме при производството и защо тези суровини са толкова скъпи – масло, ядково брашно, шоколад и други.
- За “слайс от кето хляб с цена 50 лева” и премиум козунак – защо дадени хора са реагирали с постове и коментари в социалните мрежи, каква е историята на този кето хляб и дали тази публичност и фокус на хората се е отразила на бизнеса на Savi Gelato & Bakery.
- За концепцията front stage и back stage при представяне на стойностното предложение и бизнес модела на една компания.
- Съветите на Сави дали при занаятчийски бизнес маркетинг на съдържанието да се създава вътре в компанията или да се възложи на фрийленсър или агенция.
- За шестте месеца, които Сави прекарва във Франция да учи френско сладкарство и да работи в кухнята на ресторант с 3 звезди Michelin.
- Как социалните мрежи ни помогат да намерим съдействие от хората, които ни познават?
- Какво предстои в областта на френското сладкарство в България?
- За инфлуенсър маркетинга – как Сави стартира като лайфстайл инфлуенсър, но логично преминава към експерт в кулинарията. Съветите на Сави при работа с инфлуенсъри и защо много инфлуенсъри нямат избор да представят само избрани от тях брандове.
- Брандовете, с които Сави работи дългосрочно като инфлуенсър тип експерт в кулинарията.
- За важността да си експерт и да знаеш в коя област можеш да даваш съвети – защо Сави не участва в предавания и не дава съвети за области, в които няма знания и опит.
- За ресурсите, които Сави препоръчва за кулинария, но и огромното значение на реалния опит. И защо е да не изпадаме в крайности.
- Съветите на Сави при развитие на личен бранд.
- Вторият съвет на Сави как да сме успешни в живота.
- Третият съвет на Сави – за важността на пътя, а не на крайната цел. И защо крайната цел НЕ е “да имаме пари” – парите са последствие на нашия успех.
Ресурси:
https://www.savigelato.com
https://www.instagram.com/savigelato/
https://www.instagram.com/savinanikol/
https://xplora.bg/strategy-development/5-fazi-na-savremenna-potrebitelska-pateka/
https://xplora.academy/modules/kursove-uspeshen-marketing-v-digitalnata-era
https://xplora.bg/influencer-marketing/kak-da-opredelim-dali-infuensar-kampaniqta-ni-e-uspeshna/
https://xplora.bg/influencer-marketing/vaprosite-koito-tryabva-da-si-zadadem-predi-influensar-kampaniya/
https://www.amazon.com/Nutrition-Science-B-Srilakshmi/dp/9386418886
https://open.spotify.com/show/1oUe1okLMQ6pW3Nb2h0QWI?si=DUOmB6tVQ-eJyuVg64dExQ
https://open.spotify.com/show/1oUe1okLMQ6pW3Nb2h0QWI?si=DUOmB6tVQ-eJyuVg64dExQ
https://open.spotify.com/show/3IHWX4iPDNWfSYcxLBZKay?si=tw7q17u-SpKFNn4Q6Ez5Pw
Carlo Meo – Food marketing
Carlo Petrini – Loving the Earth: Dialogues on the Future of Our Planet
Dario Bressanini – Pane e bugie. I pregiudizi, gli interessi, i miti, le paure.
Michael Pollak – In Defense of Food: An Eater’s Manifesto
Michel Suas – Advanced Bread and Pastry
The Science of Cooking: Understanding the Biology and Chemistry Behind Food and Cooking
Daniel Goleman – Emotional Intelligence