Xplore Marketing Еп. 77: Влади Василев „Осинови кошер – Успешен маркетинг на нишова услуга“
Всяка категория продукти и услуги има своите специфики, но не са толкова много компаниите, които са разработили изцяло нова услуга. Представяме ти Влади, който разказва на база на опита си като сериен предприемач какви подходи работят. Той акцентира на таргет потребителите на истинския мед – крайни потребители, бизнеси и партньори и как детайлите имат значение за успешния маркетинг на един продукт и услуга.
- Историята на Влади като сериен предприемач, или както се шегува – “сериен убиец” на стартъп компании. Влади разказва за компания, ползваща игровизации, за да реши проблема с привличането и избирането на качествени кандидати – явно преди пазарът да има нужда от такава услуга.
- Какво е била концепцията на стартъпа за решаване на проблема с recruitment и към кои сектори са се насочили?
- Защо маркетинг хората трябва да имат участие в определянето на продукта или услугата, който ще се предлага на пазара – за ролята на намирането и валидирането на правилната пазарна ниша, а не маркетинга, определян само като маркетинг комуникации или като управление на реклама. Защо и как е важен upstream marketing-ът?
- Колко ключови са трендовете при решението как да се позиционира един продукт?
- Какво е “Осинови кошер” и какво е “Истински мед” – защо компанията не е имала проблеми с осигуряването на производители на мед, в т.ч. и предлагайки двойно по-висока цена от средната изкупна цена?
- Как Влади описва основната таргет аудитория на “Истински мед” и защо успешен пчелар се изсмял на идеята за “абонамент за мед”? Върху какви трендове е стъпил стартъпът?
- Как се постига персонализация на продукта и услугата?
- Идеята за буркан мед като подарък.
- Какво е honeyverse и как работи, описано от Влади, и защо “Истински мед” е и технологична компания?
- Трите изисквания за успешна онлайн търговия според Влади.
- За важността на критерия “избор за какво дават потребителите парите си” и особено когато го правят методично. За възможността да “гласуваш” с парите си.
- Защо за брандовете е все по-трудно да разказват историите си на потребителите?
- Как на хората да им “пука” и кой носи отговорност освен кауза да има и реална полза за потребителя?
- Как работи framing подхода в маркетинга?
- Как да разберем дали един мед е истински? Кой от тестовете дали един мед е качествен, популярни в интернет, работи?
- Какви проблеми може да има медът? И една истинска история за проблемен мед.
- Колко може да бъде нагряван медът и как, даже и в домашни условия?
- За потребителското изживяване и изпипването до последния детайл – как се създава правилната опаковка и етикет.
- За концепцията by design, т.е. още от самото създаване да заложим ключови принципи и самоподдържащи се функционалности.
- За дизайна на опаковката и преминаване на светлината през нея.
- За бизнес модела на “Истински мед” – крайни клиенти и корпоративни клиенти, нива на абонаменти, допълнителни продукти.
- Важността да имате предложения за конкретни ценови сегменти.
- Как да ползваме реалните човешки ситуации (use case) при създаването на продуктите и при ценообразуването им?
- Как потребителите “тестват” една компания, преди да я наемат трайно и защо компанията е имала 300 абонамента при старта си?
- За Business to Business to Consumer модела.
- Как да тестваме маркетинг предположения и как да валидираме?
- За комуникационните канали и рекламната стратегия на “Истински мед” – с кой канал са стартирали и кои канали са добавили впоследствие. Как изборът на таргет аудитория влияе на избора на канали и тип съдържание?
- За демографията на таргет аудиторията на стартъпа.
- За какво родителите “наемат” един бранд?
- Защо 20% от осиновителите посещават кошерите?
- За телевизионните предавания като канал при правилното позициониране.
- За какво компанията ползва имейл маркетинг?
- Какви ресурси препоръчва Влади?
- Какво да си вземете от епизода с Влади от “Осинови кошер” и “Истински мед”?
Ресурси:
https://www.aprildunford.com/books
https://locus-publishing.com/product/маркетинг-5-0-за-технологиите-и-хората/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-35/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-15/
https://www.youtube.com/watch?v=u3gZr73QWJc
https://istinskimed.bg/razpoznavane-istinski-med
https://istinskimed.bg/accessories-listing/
https://istinskimed.bg/osinovi-kosher-business/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-34/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-29/