Xplore Marketing – Еп. 97: Йоана Колева „Jamba и добрите практики за успешни социални каузи и инициативи“
Ако търсиш работещи подходи с детайлни примери за реализирани каузи и социални инициативи заедно с корпоративни спонсори и партньори – то този епизод на Xplore Marketing е за теб.
В новия епизод на подкаста Xplore Marketing Георги Малчев разговаря с Йоана Колева, съосновател на социалното предприятие Jamba. Те дискутират предизвикателствата и възможностите пред маркетинга на социални каузи, като споделят ценни практически съвети и опит.
Сред основните теми са изграждането на автентичен бранд чрез последователност и откритост, намирането на подходящи посланици, участието в конкурси за каузи, инициативи и корпоративна социална отговорност. Обсъждат се и различни начини за привличане на общности около каузата, както и значението на визуалното разказване на истории.
И двамата подчертават колко важна е прозрачността за спечелване на доверие, както и превръщането на ограниченията във възможности чрез креативен подход. Конкретни примери са създадените от Джамба свещи и благотворителното събитие Run2gether.
Епизодът дава ценни идеи и вдъхновяващ пример как маркетингът може успешно да подкрепя добри каузи.
В епизода ще чуеш:
- Кое е “побутнало” Йоана да се посвети на каузи?
- За началото на Jamba и предизвикателствата при създаването на онлайн платформа за свързване на бизнеса с хора с увреждания.
- Историята на името Jamba и какво означава то на различни езици.
- За отдалечеността на двете страни – хора с различни възможности от една страна, и компаниите от друга страна.
- За лекциите на тема социални активности и как те са помогнали на Йоана за някои от каузите впоследствие.
- За каузите като брандове.
- Как се стига до идеята за обучения и развитие на умения, вместо директно търсене на работа?
- За стартирането на кулинарни курсове и обучението на младежи с интелектуални затруднения.
- За бариста Академията и партньорството с глобална фондация – какви са били предизвикателствата? През какви етапи се минава? Защо са обучили обучител в академията?
- За стартирането на благотворителното събитие Run Together по идея от Тайланд. За предизвикателствата на първото издание. Как е скалирано събитието и формата?
- За концепцията за посланици на дадена инициатива.
- За ограниченията при даване на стойност към аудиториите ни – помагат или пречат тези ограничения? Как да осигуряваме партньорства и участие на ключови заинтересовани страни?
- За детайлите, които променят изживяването на участниците в дадено събитие. За “тесните места” при организирането на събития.
- Раждането на идеята за създаване на свещи Jamba по време на пандемията. Какви са били предизвикателствата? Какво означава да “изпипаме” продукта с кауза?
- Какво е инициативата „Агенти на промяната“ за отличаване на значим социален принос? Защо е важно да могат да участват и отделни хора? Как да представяме правилно значимостта на добрите дела?
- За събитията и как да организираме front stage и back stage дейностите.
- Как са създадени и развивани различните общности около Jamba. Какви общности разиват от екипа на Jamba? Кое влияе най-много при създаване на общност?
- Важността на прозрачността и обяснението къде отиват събраните средства.
- Как Jamba има толкова автентично и въздействащо съдържание в социалните мрежи?
- Трите съвета на Йоана от Jamba за изграждане на силен бранд – послания, прозрачност, автентичност. Как откровеността влияе на развитието на бранда?
- Ползите от посланиците на бранда и личностите, които с които хората асоциират даден бранд
- За валидацията, която ни дава участието в конкурси за каузи и добри дела
- Какво и как да търсите в интернет като полезни ресурси? Важността на визуалното разказване на истории – storytelling.
- Какво да си вземете от епизода?
Ресурси
https://jambahub.com/екип/
https://www.facebook.com/joana.koleva.12
https://www.facebook.com/jambabg/
https://www.instagram.cJamba (@jambabg) • Instagram photos and videosom/jambabg
https://run2gether.eu
https://www.linkedin.com/pulse/storytelling-storydoing-%25D0%25B8%25D0%25BB%25D0%25B8-storynothing-georgi-malchev/?utm_source=Digital_Marketing_Experts&utm_medium=Facebook_Group&utm_campaign=Xplore_Marketing_Malcehv_17
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-43/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-18/
https://xplora.bg/podcasts/episode-27/
https://www.agentofchange.eu
https://www.agentofchange.eu/2023/09/04/отворихме-номинациите-за-агент-на-про-3/
https://xplora.academy