Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

Xplore Marketing – Еп. 97: Йоана Колева „Jamba и добрите практики за успешни социални каузи и инициативи“

Ако търсиш работещи подходи с детайлни примери за реализирани каузи и социални инициативи заедно с корпоративни спонсори и партньори – то този епизод на Xplore Marketing е за теб.

В новия епизод на подкаста Xplore Marketing Георги Малчев разговаря с Йоана Колева, съосновател на социалното предприятие Jamba. Те дискутират предизвикателствата и възможностите пред маркетинга на социални каузи, като споделят ценни практически съвети и опит.

Сред основните теми са изграждането на автентичен бранд чрез последователност и откритост, намирането на подходящи посланици, участието в конкурси за каузи, инициативи и корпоративна социална отговорност. Обсъждат се и различни начини за привличане на общности около каузата, както и значението на визуалното разказване на истории.

И двамата подчертават колко важна е прозрачността за спечелване на доверие, както и превръщането на ограниченията във възможности чрез креативен подход. Конкретни примери са създадените от Джамба свещи и благотворителното събитие Run2gether.

Епизодът дава ценни идеи и вдъхновяващ пример как маркетингът може успешно да подкрепя добри каузи.

В епизода ще чуеш:

  1. Кое е “побутнало” Йоана да се посвети на каузи?
  2. За началото на Jamba и предизвикателствата при създаването на онлайн платформа за свързване на бизнеса с хора с увреждания.
  3. Историята на името Jamba и какво означава то на различни езици.
  4. За отдалечеността на двете страни – хора с различни възможности от една страна, и компаниите от друга страна.
  5. За лекциите на тема социални активности и как те са помогнали на Йоана за някои от каузите впоследствие.
  6. За каузите като брандове.
  7. Как се стига до идеята за обучения и развитие на умения, вместо директно търсене на работа?
  8. За стартирането на кулинарни курсове и обучението на младежи с интелектуални затруднения.
  9. За бариста Академията и партньорството с глобална фондация – какви са били предизвикателствата? През какви етапи се минава? Защо са обучили обучител в академията?
  10. За стартирането на благотворителното събитие Run Together по идея от Тайланд. За предизвикателствата на първото издание. Как е скалирано събитието и формата?
  11. За концепцията за посланици на дадена инициатива.
  12. За ограниченията при даване на стойност към аудиториите ни – помагат или пречат тези ограничения? Как да осигуряваме партньорства и участие на ключови заинтересовани страни?
  13. За детайлите, които променят изживяването на участниците в дадено събитие. За “тесните места” при организирането на събития.
  14. Раждането на идеята за създаване на свещи Jamba по време на пандемията. Какви са били предизвикателствата? Какво означава да “изпипаме” продукта с кауза?
  15. Какво е инициативата „Агенти на промяната“ за отличаване на значим социален принос? Защо е важно да могат да участват и отделни хора? Как да представяме правилно значимостта на добрите дела?
  16. За събитията и как да организираме front stage и back stage дейностите.
  17. Как са създадени и развивани различните общности около Jamba. Какви общности разиват от екипа на Jamba? Кое влияе най-много при създаване на общност?
  18. Важността на прозрачността и обяснението къде отиват събраните средства.
  19. Как Jamba има толкова автентично и въздействащо съдържание в социалните мрежи?
  20. Трите съвета на Йоана от Jamba за изграждане на силен бранд – послания, прозрачност, автентичност. Как откровеността влияе на развитието на бранда?
  21. Ползите от посланиците на бранда и личностите, които с които хората асоциират даден бранд
  22. За валидацията, която ни дава участието в конкурси за каузи и добри дела
  23. Какво и как да търсите в интернет като полезни ресурси? Важността на визуалното разказване на истории – storytelling.
  24. Какво да си вземете от епизода?

Ресурси

https://jambahub.com/екип/
https://www.facebook.com/joana.koleva.12
https://www.facebook.com/jambabg/
https://www.instagram.cJamba (@jambabg) • Instagram photos and videosom/jambabg
https://run2gether.eu
https://www.linkedin.com/pulse/storytelling-storydoing-%25D0%25B8%25D0%25BB%25D0%25B8-storynothing-georgi-malchev/?utm_source=Digital_Marketing_Experts&utm_medium=Facebook_Group&utm_campaign=Xplore_Marketing_Malcehv_17
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-43/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-18/
https://xplora.bg/podcasts/episode-27/
https://www.agentofchange.eu
https://www.agentofchange.eu/2023/09/04/отворихме-номинациите-за-агент-на-про-3/
https://xplora.academy