Viessmann1 Началото

Как спечелихме сребро за Effective Use of Data от IAB Mixx Awards

Дойде време и да ви представим нашето case study за Viessmann и да ви разкажем как успяхме да популяризираме термопомпите като продукт в България. Вижте какви подходи използвахме, за да достигнем до над 27 000 потребителя и как разпределихме работата във времето.

Заданието

Популяризиране на термопомпите като продукт за отопление в България, използвайки само похвати от дигиталния маркетинг
Онлайн промотиране на продукта на Viessmann – Vitocal 200-S
Увеличение на запитванията на сайта за този продукт
изразена сезонност, което ни затруднява в точното определяне на периода за онлайн кампания.

Предизвикателството

Пазарът на този тип термопомпи в България е доста ограничен, по оценка на клиента се продават около 700 – 1 200 бройки на година и то през последните години.  Инсталирането на такъв тип уред за отопление изисква голям финансов ресурс и е непосилен за повечето домакинства в България. При този продукт няма изразена сезонност, което ни затруднява в точното определяне на периода за онлайн кампания.

Подход и избор на дигитални канали

Период на кампанията – aприл/октомври 2018г.

Създадохме Медия план по следните критерии, като разделихме периода на кампанията на 3 части:

  • Април/юни – силен период, в който включихме, както канали за осведомяване (awareness) и ангажиране (engagement), така и такива за набиране на потенциални клиенти (leads). Използвахме:
    • Google Search – за да обхванем всички търсения за термопомпи както и по-общи търсения за отопление, brand и конкуренти
    • Google Display – интереси, свързани с отопление и home renovations, подобни аудитории, in-market аудитории, affinity, placements и др.
    • Google Remarketing – ремаркетиране на аудитория, посетила целева страница (lending page), както и аудиторията на основния сайт на клиента
    • GSP – подобни аудитории на тези от Display + ремаркетинг
    • Facebook Banner ads – таргетиране по интересии и работни позиции
    • Facebook Remarketing – ремаркетиране на аудитория, посетила целевата страница на Vitocal 200-S, както и аудиторията на основния сайт на клиента
    • LinkedIn – таргетиране по интереси и работни позиции
  • Юли/август – очаквано по-слаб период, в сравнение с предишния. Тук дигиталната ни стратегия беше да използваме:
    • Google Search – за да обхванем всички търсения за термопомпи както и по-общи търсения за отопление, brand и конкуренти
    • Google и Facebook Remarketing – за реангажиране на потребителите на сайта, но с намален обхват в сравнение с предишния период
    • Намален обхват на GDN (Google Display Network), GSP (Generalized System of Preferences) и Facebook Banner ads, само с аудиториите, които директно събираха потенциални клиенти (leads)
  • Септември/октомври – очаквано най-силният период от кампанията. Тук в маркетинг стратегията ни включваше:
    • Всички изброени канали в периодa aприл/юни
    • Премахване на LinkedIn, заради високата цена на Lead, както и ограничен обхват в останалите дигитални канали с по-нисък CPA (cost per acquisition)
    • Създаване на 2 статии с информация за продукта и промотирането им в една от най-популярните онлайн медии за отопление и home renovations + банер реклама (banner ads) в същата медия, както и спонсорирани постове от същата страница
    • На база insight от потребителите, посетили целевата страницата (landing) с най-добри показатели, създадохме ремаркетинг банер, който ги изпраща към специално създадена страница с често задавани въпроси.
    • Впоследствие ремаркетирахме потребителите от тази страница с нов ремаркетинг банер с отзиви (testimonials) на клиенти и специално създадена landing страница с референции на потребителите

Резултати

  1. 43 000 сесии на целевата страница
  2. Над 27 000 онлайн потребителя
  3. 206 запитвания от различните онлайн канали

Можете да видите case study-то и във видеото, което направихме по случая:

superHUMAN ПОРТФОЛИО

  • Xplora CaseStudy BONI thumbnail
    Пътят към успешното развитие на дигиталното рекламно присъствие на “Бони” - цели, процеси, тестване и резултати

    “Бони” е най–големият свинепроизводител със 7 свинекомплекса, кланица, 2 месопреработвателни предприятия и 2 собствени бранда. Производството им обхваща всичко от А до Я и в последните 30 години са се наложили категорично на пазара на FMCG продуктите.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Gedeon thumbnail
    Кампании с кауза или как успяхме да ангажираме дамите с образователно съдържание

    Gedeon Richter е специализирана фармацевтична компания с фокус върху женското здраве, която съчетава традиции и иновации във фармацевтичното производство повече от 120 години. Със своята широко призната експертиза и всеобхватна продуктова гама, Gedeon Richter е основен играч в областта на женското здраве.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Aladin thumbnail 1
    Подход и стратегия за успешното развитие на TikTok профила на Aladin Foods

    След като успешно ти показахме в предишното ни case study как оптимизирахме рекламата по дюнер фунията на дългогодишния ни партньор Aladin Foods, а ROAS увеличихме до 4-цифрена стойност, дойде ред и на потребителската ангажираност.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy TAT thumbnail
    TAT | #ТАТски вкусни инфлуенсър рецепти

    Компанията ТАТ е основана в Турция през 1967 г., а днес е един от най-големите производители на консервирани продукти в Европа. В България фирмата предлага богато портфолио от зеленчукови консервирани продукти, сладка и сосове.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Spoko thumbnail
    Смяна на поколения - влизане в нови платформи

    Вафли “Споко” са един от най-смелите клиенти, с които работим. През годините, в които създаваме съдържание за тях, успяхме да спечелим доверието им и ни дадоха поле за изява, в което да си позволим да бъдем креативни. Заедно изградихме акаунта на бранда в Instagram, създавайки забавно съдържание, подходящо именно за тяхната аудитория.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Kozarev thumbnail
    Как кулинарната фотография разказва истории?

    Спецификата на продукта ни позволява да развихрим кулинарното си въображение непрестанно. Всеки знае, че любовта минава през стомаха. С продуктите на “Козарев” и разказваните истории в кулинарната ни фотография ухаят на автентичния вкус на неустоима вечеря, радват небцето с обяд или здравословна закуска.

    Прочети повече
  • 1 Opera Case Study Carousel
    Kaк успяхме да вдигнем conv.rate-a с над 400% чрез новия уебсайт на Софийската опера и балет?

    Да работим за институция като Софийска опера и балет приемаме като чест и привилегия. Kато задача, с която и ние да допринасяме за развитието на културната сфера в страната и която ни дава възможност да се потопим в магията. А възможността да разкажем за нея на повече хора превръща работата в чисто удоволствие!

    Прочети повече
  • VIESSMANN ОБРАЗОВА Case Study carousel
    Как Viessmann образова целия сегмент за това какво са термопомпи и какви са техните цени

    Някои проекти ни превръщат в майстори сладкари, други ни учат как да използваме “GG” в ежедневна комуникация. Има проекти, които ни помагат лесно да намираме “out of the box” пространството и такива, в които повече работим за влизането в границите на кутията. Работата с Viessmann беше по малко от всичко, но най-вече сбъдна една голяма на всички ни мечта – да бъдем магьосници и да управляваме сезоните. И преди да ни предложите да размахаме пръчка и да кажем “Акцио, лято” нека ви разкажем още малко за спецификата на тази конкретна “магия”.

    Прочети повече
  • Lorelli Case Study carousel
    Да се отличиш на пазара за бебешки и детски стоки не е детска игра

    Да се отличиш на пазара за бебешки и детски стоки не е детска игра. Но работата по първата ни съвместна кампания с Lorelli беше удоволствие, възнаградено с успех. Заедно успяхме да се преборим с предизвикателствата и да посрещнем нуждите на родителите в стремежа им към грижа за техните деца, представяйки им новата колекция детски колички Lorelli.

    Прочети повече

Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂