Как спечелихме сребро за Effective Use of Data от IAB Mixx Awards
Заданието
Популяризиране на термопомпите като продукт за отопление в България, използвайки само похвати от дигиталния маркетинг
Онлайн промотиране на продукта на Viessmann – Vitocal 200-S
Увеличение на запитванията на сайта за този продукт
изразена сезонност, което ни затруднява в точното определяне на периода за онлайн кампания.
Предизвикателството
Пазарът на този тип термопомпи в България е доста ограничен, по оценка на клиента се продават около 700 – 1 200 бройки на година и то през последните години. Инсталирането на такъв тип уред за отопление изисква голям финансов ресурс и е непосилен за повечето домакинства в България. При този продукт няма изразена сезонност, което ни затруднява в точното определяне на периода за онлайн кампания.
Подход и избор на дигитални канали
Период на кампанията – aприл/октомври 2018г.
Създадохме Медия план по следните критерии, като разделихме периода на кампанията на 3 части:
- Април/юни – силен период, в който включихме, както канали за осведомяване (awareness) и ангажиране (engagement), така и такива за набиране на потенциални клиенти (leads). Използвахме:
- Google Search – за да обхванем всички търсения за термопомпи както и по-общи търсения за отопление, brand и конкуренти
- Google Display – интереси, свързани с отопление и home renovations, подобни аудитории, in-market аудитории, affinity, placements и др.
- Google Remarketing – ремаркетиране на аудитория, посетила целева страница (lending page), както и аудиторията на основния сайт на клиента
- GSP – подобни аудитории на тези от Display + ремаркетинг
- Facebook Banner ads – таргетиране по интересии и работни позиции
- Facebook Remarketing – ремаркетиране на аудитория, посетила целевата страница на Vitocal 200-S, както и аудиторията на основния сайт на клиента
- LinkedIn – таргетиране по интереси и работни позиции
- Юли/август – очаквано по-слаб период, в сравнение с предишния. Тук дигиталната ни стратегия беше да използваме:
- Google Search – за да обхванем всички търсения за термопомпи както и по-общи търсения за отопление, brand и конкуренти
- Google и Facebook Remarketing – за реангажиране на потребителите на сайта, но с намален обхват в сравнение с предишния период
- Намален обхват на GDN (Google Display Network), GSP (Generalized System of Preferences) и Facebook Banner ads, само с аудиториите, които директно събираха потенциални клиенти (leads)
- Септември/октомври – очаквано най-силният период от кампанията. Тук в маркетинг стратегията ни включваше:
- Всички изброени канали в периодa aприл/юни
- Премахване на LinkedIn, заради високата цена на Lead, както и ограничен обхват в останалите дигитални канали с по-нисък CPA (cost per acquisition)
- Създаване на 2 статии с информация за продукта и промотирането им в една от най-популярните онлайн медии за отопление и home renovations + банер реклама (banner ads) в същата медия, както и спонсорирани постове от същата страница
- На база insight от потребителите, посетили целевата страницата (landing) с най-добри показатели, създадохме ремаркетинг банер, който ги изпраща към специално създадена страница с често задавани въпроси.
- Впоследствие ремаркетирахме потребителите от тази страница с нов ремаркетинг банер с отзиви (testimonials) на клиенти и специално създадена landing страница с референции на потребителите
Резултати
- 43 000 сесии на целевата страница
- Над 27 000 онлайн потребителя
- 206 запитвания от различните онлайн канали
Можете да видите case study-то и във видеото, което направихме по случая:
superHUMAN ПОРТФОЛИО
Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂