Viessmann1 Началото

Как спечелихме сребро за Effective Use of Data от IAB Mixx Awards

Дойде време и да ви представим нашето case study за Viessmann и да ви разкажем как успяхме да популяризираме термопомпите като продукт в България. Вижте какви подходи използвахме, за да достигнем до над 27 000 потребителя и как разпределихме работата във времето.

Заданието

Популяризиране на термопомпите като продукт за отопление в България, използвайки само похвати от дигиталния маркетинг
Онлайн промотиране на продукта на Viessmann – Vitocal 200-S
Увеличение на запитванията на сайта за този продукт
изразена сезонност, което ни затруднява в точното определяне на периода за онлайн кампания.

Предизвикателството

Пазарът на този тип термопомпи в България е доста ограничен, по оценка на клиента се продават около 700 – 1 200 бройки на година и то през последните години.  Инсталирането на такъв тип уред за отопление изисква голям финансов ресурс и е непосилен за повечето домакинства в България. При този продукт няма изразена сезонност, което ни затруднява в точното определяне на периода за онлайн кампания.

Подход и избор на дигитални канали

Период на кампанията – aприл/октомври 2018г.

Създадохме Медия план по следните критерии, като разделихме периода на кампанията на 3 части:

  • Април/юни – силен период, в който включихме, както канали за осведомяване (awareness) и ангажиране (engagement), така и такива за набиране на потенциални клиенти (leads). Използвахме:
    • Google Search – за да обхванем всички търсения за термопомпи както и по-общи търсения за отопление, brand и конкуренти
    • Google Display – интереси, свързани с отопление и home renovations, подобни аудитории, in-market аудитории, affinity, placements и др.
    • Google Remarketing – ремаркетиране на аудитория, посетила целева страница (lending page), както и аудиторията на основния сайт на клиента
    • GSP – подобни аудитории на тези от Display + ремаркетинг
    • Facebook Banner ads – таргетиране по интересии и работни позиции
    • Facebook Remarketing – ремаркетиране на аудитория, посетила целевата страница на Vitocal 200-S, както и аудиторията на основния сайт на клиента
    • LinkedIn – таргетиране по интереси и работни позиции
  • Юли/август – очаквано по-слаб период, в сравнение с предишния. Тук дигиталната ни стратегия беше да използваме:
    • Google Search – за да обхванем всички търсения за термопомпи както и по-общи търсения за отопление, brand и конкуренти
    • Google и Facebook Remarketing – за реангажиране на потребителите на сайта, но с намален обхват в сравнение с предишния период
    • Намален обхват на GDN (Google Display Network), GSP (Generalized System of Preferences) и Facebook Banner ads, само с аудиториите, които директно събираха потенциални клиенти (leads)
  • Септември/октомври – очаквано най-силният период от кампанията. Тук в маркетинг стратегията ни включваше:
    • Всички изброени канали в периодa aприл/юни
    • Премахване на LinkedIn, заради високата цена на Lead, както и ограничен обхват в останалите дигитални канали с по-нисък CPA (cost per acquisition)
    • Създаване на 2 статии с информация за продукта и промотирането им в една от най-популярните онлайн медии за отопление и home renovations + банер реклама (banner ads) в същата медия, както и спонсорирани постове от същата страница
    • На база insight от потребителите, посетили целевата страницата (landing) с най-добри показатели, създадохме ремаркетинг банер, който ги изпраща към специално създадена страница с често задавани въпроси.
    • Впоследствие ремаркетирахме потребителите от тази страница с нов ремаркетинг банер с отзиви (testimonials) на клиенти и специално създадена landing страница с референции на потребителите

Резултати

  1. 43 000 сесии на целевата страница
  2. Над 27 000 онлайн потребителя
  3. 206 запитвания от различните онлайн канали

Можете да видите case study-то и във видеото, което направихме по случая:

superHUMAN ПОРТФОЛИО

  • Xplora CaseStudy Kare thumbnail
    Пресечната точка между дръзки интериорни предложения и ефективни performance решения

    В това Case Study за клиента ни KARE ще разбереш повече за ➤ Какво беше заданието ✅ Стъпките, през които преминахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy WashGo thumbnail 1
    Как успяхме да увеличим фен базата на Wash&Go и да изградим ангажирана общност?

    В това Case Study на клиента ни Wash&Go ще разбереш повече за ➤ Какво беше заданието ✅ Какъв подход избрахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Queens thumbnail
    За успешните маркетинг кампании, които започват първо с Queen’s

    В това Case Study на клиента ни Queen's ще разбереш повече за ➤ Какво беше предизвикателството ✅ Стъпките, през които преминахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy WWF thumbnail
    Кампании с кауза или как успяхме да мотивираме младите хора да станат “Климатични герои”

    В това Case Study на клиента ни WWF ще разбереш повече за ➤ Какво беше заданието ✅ Стъпките, през които преминахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy 6plus thumbnail
    Как всичко в маркетинга става 6+

    Търговската марка 6 Plus е специализирана в бързото обслужване на автомобили. 6 Plus e първият сервиз в България предлагащ за своите клиенти безплатна гаранция ALL INCLUSIVE, за извършваните сервизни услуги. Основен акцент в дейността на сервизите е качественото и бързо обслужване на над 60 000 лоялни клиента.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy SpectroIma thumbnail
    Как Lead generation кампаниите във Facebook и Instagram се оказаха най-успешни за медицинския център Spectro IMA?

    Spectro IMA е медицински център, който разполага с висококвалифицирани лекари, иновативна апаратура и технологии от последно поколение. Клиниката предоставя на пациентите си най-добрите практики както от различни здравни области, така и от света на естетичната медицина. Това, с което центърът се отличава, е индивидуалният подход към всеки пациент - персонализирана медицина. Специалистите в Spectro IMA се придържат към максимата, че чрез здравето и профилактиката идва и красотата.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Estafet thumbnail
    Изграждане на интегрирана дигитална стратегия на Estafet чрез комплексен подход към търговския и технически екип

    Estafet е британска компания с над 20-годишна технологична експертиза в индустриите: FinTech, BioTech и Data Tech. Години наред брандът консултира и помага на enterprise организации да осъществят своята дигиталната трансформация, растеж и защита от всевъзможни кибер рискове, вграждайки нови облачни функционалности в своя roadmap.

    Прочети повече
  • Boni CaseStudy thumbnail
    ОТ ЛЮБИТЕЛИ НА МЕСОТО ДО БАЛНИ ЛЕГЕНДИ: КАК МОТИВИРАХМЕ ПОТРЕБИТЕЛИТЕ ДА СПОДЕЛЯТ СПОМЕНИ В КОМЕНТАРИ

    “Бони” са добре познати на любителите на хапването. С широката си палитра от апетитни месни продукти и заразителни реклами открай време, те се позиционират успешно както в медийното пространство, така и на българската трапеза години наред. От “Бони” обичат да споделят доброто мезе с аудиторията си в социалните мрежи. Затова и с огромно желание организират периодични игри, с които да зарадват “най-лакомите” си почитатели.

    Прочети повече
  • Nedelia CaseStudy Nedelia thumbnail
    Как постоянството и добрата стратегия на маркетинг чрез съдържание помогнаха на сладкарници ‘’Неделя’’ да пожънат сладки и органични резултати?

    Кафе-сладкарници ‘’Неделя’’ са една от най-добре познатите сладкарски вериги в страната, чиято история започва преди 30 години. Веригата добива своята популярност, благодарение на голямото си разнообразие от ръчно изработени торти, приготвени с висококачествени продукти и внимание.

    Прочети повече

Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂