За успешните маркетинг кампании, които започват първо с Queen’s
Кои са Queen’s? – повече за клиента
Марката Queen’s от Maspex Wadowice Group е една от най-големите компании в сектора на хранително-вкусовата промишленост в Централна и Източна Европа.
Стойностните предложения на бранда се отличават с високо качество, мисъл към здравето, оптимизъм и приятелство, а предимствата на продуктите са:
- Естествен и здравословен начин на живот.
- Страхотен вкус на плодовете.
- Оптимизъм и приятелство.
КАКВО БЕШЕ ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВОТО?
Всяка кампания за бранда пренася потребителите в уюта на домашната обстановка или в среда с любимите хора. Вече имахме една много успешна кампания с бранда под слогана „Но първо Queen’s“ и предизвикателството този път беше да я надградим.
Целта ни бе да позиционираме бранда като верен спътник в смелите мечти и ежедневните задачи на всеки потребител. И докато при първата кампания сложихме фокус върху личността и нещата, които ни развиват самостоятелно, във втората заложихме на моментите, които споделяме.
КРЕАТИВНАТА ИДЕЯ
Създадохме съдържание, което да покаже онези моменти от ежедневието, в които имаме нужда от енергия и добро настроение.
Разходката с домашния любимец, която е изключително приятна, когато започнем деня си с усмивка и сок Queen’s.
Неделният брънч с приятелки и сладките приказки, които споделяме.
Работните задачи, които отмятаме с удоволствие, когато създадем атмосфера и ги започнем с добро настроение.
А кое е общото между тях? Във всяка от ситуациите брандът беше главен герой, който съпътства нашите потребители. И за да направим и аудиторията част от тези ситуации, организирахме игра, в която ѝ предложихме именно такава награда – която да присъства в ежедневието им.
Избрахме метално канче, за да е нещо, което можеш да вземеш с теб навсякъде. Създадохме дизайн с 3 различни послания и обвързахме всяко от тях с различна ситуация. Така всеки потребител можеше да открие момента, в който се припознава най-силно и да участва именно за тази награда, която съвпада с неговите ценности. По този начин успяхме не само да генерираме висока ангажираност, но и да затвърдим връзката на аудиторията с бранда.
А резултатите не закъсняха. Само в първия час на играта тя натрупа над 120 органични коментара, а след спонсорирането генерира над хиляда коментара, 1.4К харесвания и 197 споделяния.
Без да бъде част от целите, постигнахме и още нещо – част от потребителите споделиха в коментарите свои любими кадри от техните сутрини, споделени с Queen’s. Така успяхме да генерираме и UGC съдържание, което използвахме впоследствие.
Внимание обърнахме не само на креативната концепция, а и на това тя да достигне до правилните потребители по правилен начин и в правилно време.
КАНАЛИТЕ, НА КОИТО ЗАЛОЖИХМЕ
Facebook, YouTube
ПЛАНИРАНЕ, ФОРМАТИ, ТАЙМИНГ
Кампанията беше планирана със следните формати:
Банери
Последователни видеа (Sequence video)
Сторита
Reels
Популяризиране на NCP игра
С играта във Facebook потребителите участваха в томбола за 50 бр. кафеавтомати. Кампанията достигна над 4.2К ангажирания за периода.
YouTube
Video Ad Sequencing
За да разкажем историята на персонажите и бранда, заложихме на Ad Sequencing формата, както и при предходната кампания Закуската vol.4. Това ни позволява да дистрибутираме рекламните видеа в конкретен ред подобно на епизоди от сериал.
Започнахме последователността с видеото от TVC и след това подредихме останалите видеа, които заснехме специално за кампанията. Особеното на този формат е, че показваме серия от видеа в избран от нас ред. Този тип видео кампании в YouTube са отличен формат за разказване на истории и предаване на емоция към аудиторията. Едно от ключовите предимства е, че всяко следващо видео се показва само на потребителите, изгледали предходното – т.е. в края на серията сме сигурни, че сме достигнали до най-ангажираната аудитория.
ТАРГЕТИРАНЕ / АУДИТОРИИ
От дългогодишната работа с Queen’s таргетирахме най-добре представилите се аудитории, като при стартирането на нови кампании винаги добавяме и такива с нови интереси, които да бъдат релевантни спрямо тематиката на кампанията.
- Най-добре работещи са аудиториите, свързани с интереси към напитки и ремаркетинг аудиториите ни. Това ни дава ясна индикация, че привличаме правилните потребители към бранда.
- В кампанията включихме аудитории с интереси към домашни любимци, time management и lookalike, чието поведение е сходно на ангажиралите се със страницата или сайта на Queen’s.
YouTube
- Таргетирахме потребители на база техните интереси и навици, както и потребители на база скорошните им намерения за покупка. Тъй като една от целите на кампанията беше да поставим фокуса върху хората, заложихме и на таргетиране спрямо важни житейски събития (стартиране на нова работа, вземане на домашен любимец и др.) В Google тези аудитории са дефинирани като “Life events”, “In-market” и “Affinity”.
- Разбира се, заложихме и едни от най-добрите и многократно тествани аудитории, свързани с продукта, като ключови думи или уеб сайтове, както и ремаркетинг аудитории, събрани в процес на дългогодишната ни работа с Queen’s. Например потребители, които са гледали предишни видео реклами за кампанията „Закуска“.
КАКВО ПОСТИГНАХМЕ? / РЕЗУЛТАТИ
Благодарение на разнообразието от формати, които включихме в кампанията, успяхме да постигнем висока разпознаваемост, надградихме предишната кампания и отчитаме следните резултати за период от 30 дни:
- Общо сме достигнали до 1,177,607 потребители.
- Съдържанието ни е било визуализирано 6,449,240 пъти.
- Средната честота на показването на рекламното съдържание (frequency) е 5.4 за целия период на кампаниите (30 дни).
- Над 134К ангажирания със съдържанието.
- 2,310,644 Video plays.
YouTube
- Постигаме близо 1.7 млн. показвания на рекламата.
- Отчитаме много ниска средна цена за преглед на видеата (CPV) от близо 1 стотинка (0.006).
- Генерираме 9 522 клика на рекламите, което е много добър резултат за YouTube кампания.
- Много висок view rate от близо 52%.
- Постигаме и много допълнителни ангажирания, нехарактерни за други кампании, като:
- Earned Views – 13 538 (отчита се, когато зрител избере да гледа отново същия видеоклип или който и да е друг видеоклип в YouTube канала).
- Earned Subscribers – 61–80.
- Earned Likes – 1 011.
- Earned Playlist additions – 61 (когато зрител добави видеоклипа в плейлист).
superHUMAN ПОРТФОЛИО
Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂