Пресечната точка между дръзки интериорни предложения и ефективни performance решения
КРАТКО ПРЕДСТАВЯНЕ НА КЛИЕНТА
KARE e бранд с дългогодишна история, който представя смели решения за обзавеждане в по-високия, но все пак достъпен, ценови клас. Историята му започва от Германия, а текущо има вече над 100 физически магазина в няколко държави. Отличава се с по-артистични продукти и предлaга широк набор от категории мебели и аксесоари с отличителен за бранда дизайн.
В България брандът е представен от повече от 10 години, като присъства с онлайн магазин, физически showroom-и на територията на София и Пловдив, както и две shop-in-shop локации в Бургас и Варна.
КАКЪВ БЕШЕ ПРОБЛЕМЪТ?
Дълго време KARE разполагаше с обран откъм възможности website – изключително важен ресурс за e-commerce бизнес особено в сферата на мебелите. Доброто представяне на продуктите онлайн е от решаващо значение предвид по-високата им стойност и невъзможността да бъдат изложени/представени на живо за всеки потребител.
КАКВО БЕШЕ ЗАДАНИЕТО КЪМ НАС?
Няколко години след старта на съвместната ни работа KARE ни изненадаха с добрата новина, че се планира разработката на нов сайт, изграден на база нашите препоръки и добри практики. А с появата на такъв, се появи и необходимостта от надграждането на цялостната ни дигитална стратегия за присъствието на бранда с цел по-доброто му позициониране и насочване на трафик към новата платформа.
КАКВИ БЯХА ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВАТА?
Заданието към нас беше да надградим комуникацията и да оптимизираме резултатите спрямо целия маркетинг ресурс и новата платформа. Основната цел, която си поставихме, бе да намерим интегриран маркетинг подход, в който да успеем да представим множеството продуктови категории, да намерим и сегментираме аудиторията за всяка една от тях. В последствие – да оптимизираме с цел придвижване на потребителя по пътеката и заключване с крайна цел – покупка през сайта.
КАК РЕШИХМЕ ДА ПОДХОДИМ?
Фокус поставихме в performance ориентираните канали, като включихме нов тип кампании и формати в Google екосистемата и каналите на Meta, чрез които да достигнем до максимално релевантна аудитория и която да облъчим с подходящите визуален криейтив и послание.
КАКВИ КАНАЛИ ФОРМАТИ, АУДИТОРИИ И ПОСЛАНИЯ ИЗПОЛЗВАХМЕ?
Основен акцент тук дадохме на Performance Max кампаниите в Google, чиято структура внимателно обмислихме на база спецификата на бранда. Ето и основните настройки, които направиха кампанията максимално ефективна:
- Разделихме кампаниите по основните групи продукти на фокус.
- Включихме релевантни custom аудитории на база търсения.
- Добавихме ремаркетинг списъци от потребители на база конкретно действие, което са извършили или не на сайта.
- Използвахме максималния брой визии, който можем да заложим в една кампания, за да дадем възможност на алгоритмите да се обучат и да показват най-ефективните комбинации от асети на потребителите.
- Използвахме продуктови видеа, които представят мебелите в детайл с тяхното качество и смел дизайн.
- За да трупаме по-бързо данни, заложихме микроконверсии като добавяне в количка и стартиране на поръчка, които също да помогнат на алгоритмите да натрупат данни и да успеят да достигнат до най-конвертируемите потребители.
Паралелно с тях настроихме и продуктов каталог в META екосистемата. Посредством него:
- Стартирахме динамичен ремаркетинг.
- Насочихме различни сетове от продукти към по-широка аудитория.
- Генерирахме и скалирахме аудитории от потребители, които са проявили интерес към продукти, присъстващи или сходни на тези в каталога, като по този начин успяхме да достигнем до нов сегмент таргет аудитория.
В комуникационния ни микс, продължихме да поддържаме и стандартните search кампании и такива в социалните мрежи, а KARE, от своя страна, захраниха както сайта, така и социалните си мрежи с по-интересно и многообразно съдържание, което продължихме да насочваме с платена реклама към таргет аудиторията.
КАКВИ РЕЗУЛТАТИ ПОСТИГНАХМЕ?
За първите три месеца от старта на кампаниите, постигнахме сериозен ръст както в метриките за трафик, така и в реализираните поръчки и revenue на онлайн магазина.
*Сравняваме с постигнатите резултати през предходната година за същия месец.
В заключение можем да кажем, че е важно да се връщаме към добре познатите 4 Ps на маркетинга (Product, Price, Place & Promotion) и да се уверим, че са правилно организирани, за да имаме работеща и ефективна маркетинг стратегия. В случая Place, мястото, където водим потребителите, беше един от ключовите фактори, който да ни побутне да надградим и дигиталното присъствие на бранда, микса от канали и впоследствие да успеем да увеличим приходите на онлайн магазина.
superHUMAN ПОРТФОЛИО
Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂
superHUMAN ПОРТФОЛИО
Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂