Знаеш ли, че можеш да натрупаш знания и умения в дигиталния маркетинг чрез нашата Xplora Academy?

Xplora CaseStudy Boni 1

ОТ ЛЮБИТЕЛИ НА МЕСОТО ДО БАЛНИ ЛЕГЕНДИ: КАК МОТИВИРАХМЕ ПОТРЕБИТЕЛИТЕ ДА СПОДЕЛЯТ СПОМЕНИ В КОМЕНТАРИ

Как един медицински център успя да увеличи оборота си с над 230% месеци наред, използвайки правилни маркетингови подходи като статегия, планиран, изпълнение и скалиране? Със смели послания и визии, които се отличават от традиционните стандарти в естетичната медицина, Spectro IMA привлече вниманието и доверието на нови пациенти. В този case study ще разберете как използването на дръзки послания и смели визии, различни от стандартните реклами с красиви жени, предизвика интерес и отличи Spectro IMA от конкуренцията. Ще разгледаме и как пълното използване на инструментариума за таргетиране на Meta позволи насочването на посланията до точната аудитория, която реализира желаните действия.

Героят

“Бони” са добре познати на любителите на хапването. С широката си палитра от апетитни месни продукти и заразителни реклами открай време, те се позиционират успешно както в медийното пространство, така и на българската трапеза години наред. От “Бони” обичат да споделят доброто мезе с аудиторията си в социалните мрежи. Затова и с огромно желание организират периодични игри, с които да зарадват “най-лакомите” си почитатели.

Освен всичко друго това е и един от брандовете с изключително ангажирана общност в социалните мрежи. Скъсяваме дистанцията между бранда и аудиторията всеки ден – с публикуваното съдържание и комуникацията ни с отделните потребители.

Задачата

Месец май наближаваше и докато родителите на абитуриентите организираха последни подготовки за предстоящите големи събития, от “Бони” ни споделиха, че искат да планираме игра с по-нетрадиционно таргетиране. Идеята на клиента бе да насочим вниманието към родителите и близките на зрелостниците. Подаръкът? Бутилка добро вино и селекция мезета, с които да почерпят.

Предизвикателството

Тъй като не можем да сме толкова конкретни в таргетирането, знаехме, че подходът при мислене на механика за играта ще бъде от ключово значение за оптималното достигане до целевата аудитория – следваше да помислим за начин, по който тя да се самосегментира.

Трябваше да открием точния въпрос за таргетирания сегмент и целите на активността (Giveaway), а именно – генерирането на висока и качествена ангажираност.

Решението

Storytelling-ът ни е в кръвта. Затова и си поставихме за цел не просто да ангажираме потребителите с лесна механика, която да ни донесе обичайните за Giveaway на разпознаваем бранд хиляди коментари. Искахме да докоснем конкретни струни, да мотивираме аудиторията да се разговори. Така се спряхме на подход, който да превърне родителите и близките на зрелостниците в главните герои.

Зададохме на аудиторията си простичкия въпрос “С какво си запомнил своя абитуриентски бал?”
Бяхме наясно, че с подобна механика фокусът се измества от продуктите и нишата на бранда. С този подход обаче щяхме да насочим прожекторите към душевността на нашата аудитория, давайки ѝ възможност да си спомни и да разкаже. “Бони” щеше да се превърне в инициатор на разказването на спомени, а секцията коментари – в зона на предразположение, което да засили връзката между общността и бранда.

А как изглеждат резултатите в цифри?

За 7 дни публикацията достигна до над 50 хил. души и бе показана 64 хил. пъти.
Генерира 655 коментара, 2.1 хиляди реакции, 185 споделяния и се превърна в повод за умиление, спомняне и близост, които не можем да измерим. Емоциите у аудиторията обаче са най-сигурната валута.

И преброихме до 12.. с над 600 потребители

Разгледайте коментарите под поста

image1

 

Така създадохме носталгична атмосфера, но с поглед в бъдещето. И “Бони” се превърна в неочакван инициатор на колективно спомняне.
Генерирахме общо 655 коментара, всеки от които разказва една, че и повече истории, от бална вечер, случила се отдавна. Потребителите отговаряха един на друг, прикачваха снимки, откриваха съученици и оставяха линкове към песни. И така не просто участваха в поредната игра с награда продукт, а оставиха история, оставиха следа.
Няма да скрием, че освен професионално удовлетворение изпитахме и чувство на носталгия. По своите балове и празници, от които ние не сме били част, но – както изглежда, други много са се забавлявали.

Заложихме на ситуационно съдържание – подходящ подход в успешното изграждане на Top-of-mind отношение към продукта от страна на потребителя. В този случай потребителят е героят и неговата история заслужава да бъде разказана. С “Бони” искахме да изслушаме всички 655 истории.

 

superHUMAN ПОРТФОЛИО

  • Xplora CaseStudy Elea thumbnail lepka 1 V3
    Как ELEA удвои ангажираността си и достигна 1.2M+ потребители чрез дигитален маркетинг

    В това Case Study на клиента ни Elea ще разбереш повече за ➤ Какво беше заданието ✅ Какъв подход избрахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy EKOPAK thumbnail lepka
    Как ЕКОПАК активира над 500 заведения в кампания

    В това Case Study на клиента ни ЕКОПАК ще разбереш повече за ➤ Какво беше заданието ✅ Какъв подход избрахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Sameday thumbnail lepka
    Как Sameday подобри бранд имиджа си чрез стратегическо видео съдържание

    В това Case Study за клиента ни Sameday ще разбереш повече за ➤ Какво беше заданието ✅ Идеята ✅ Подходът ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy PSBF thumbnail
    Да съчетаеш новите технологии в добре позната кампания за Черен петък

    В това Case Study на клиента ни Photosynthesis ще разбереш повече за ➤ Какво беше заданието ✅ Стъпките, през които преминахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy KARE thumbnail lepka
    450% ръст в онлайн продажбите чрез стратегически performance маркетинг

    В това Case Study за клиента ни KARE ще разбереш повече за ➤ Какво беше заданието ✅ Стъпките, през които преминахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy WashNGo thumbnail lepka
    Изграждане на бранд чрез ангажиращо съдържание: успешната кампания на Wash&Go

    В това Case Study на клиента ни Wash&Go ще разбереш повече за ➤ Какво беше заданието ✅ Какъв подход избрахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Queens thumbnail
    За успешните маркетинг кампании, които започват първо с Queen’s

    В това Case Study на клиента ни Queen's ще разбереш повече за ➤ Какво беше предизвикателството ✅ Стъпките, през които преминахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy WWF thumbnail
    Кампании с кауза или как успяхме да мотивираме младите хора да станат “Климатични герои”

    В това Case Study на клиента ни WWF ще разбереш повече за ➤ Какво беше заданието ✅ Стъпките, през които преминахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy 6 thumbnail lepka
    Нови клиенти за 6 Plus чрез стратегически дигитален маркетинг

    Търговската марка 6 Plus е специализирана в бързото обслужване на автомобили. 6 Plus e първият сервиз в България предлагащ за своите клиенти безплатна гаранция ALL INCLUSIVE, за извършваните сервизни услуги. Основен акцент в дейността на сервизите е качественото и бързо обслужване на над 60 000 лоялни клиента.

    Прочети повече

Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂