Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

CASE STUDY
Nedelya
Xplora CaseStudy Nedelia

Как постоянството и добрата стратегия на маркетинг чрез съдържание помогнаха на сладкарници ‘’Неделя’’ да пожънат сладки и органични резултати?

1. Клиентът

Кафе-сладкарници ‘’Неделя’’ са една от най-добре познатите сладкарски вериги в страната, чиято история започва преди 30 години. Веригата добива своята популярност, благодарение на голямото си разнообразие от ръчно изработени торти, приготвени с висококачествени продукти и внимание. Много от емблематичните торти, включително Бяла Неделя, Плодова пита и Червено кадифе, са станали символ на любов и споделени мигове с близките хора.

Днес сладкарниците постоянно разнообразяват менюто си, за да осигуряват възможно най-доброто сладкарско преживяване на своите клиенти. В допълнение към това, предлагат и специални торти по поръчка, които отразяват индивидуалните предпочитания на всеки. Нашите пътища се срещнаха преди 5 години и оттогава заедно градим дигиталното и много сладко присъствие на бранда в различни канали.

2. Заданието

Появата на нова торта от сладкарници ‘’Неделя’’ винаги е обвързана с чувство на вълнение. Това означава, че на нас се пада честта да поднесем новината по начин, който съответства на бранда и вълнува аудиторията, за да събудим любопитството и желанието ѝ да пробва най-новото попълнение в асортимента на веригата.

Клиентът искаше да създадем нужната осведоменост около новата торта Черно кадифе, да я популяризираме и да я утвърдим в потребителското съзнание. По този начин трябваше да дадем и необходимия стимул на клиентите да посетят обектите и да се порадват на най-новото сладко предложение.

3. Нашият подход/Общите ни стъпки

Както знаем, всичко хубаво в живота отнема време (в това число и приготвянето на неустоима шоколадова торта). За да генерираме отлични резултати на страниците на сладкарници ‘’Неделя’’, имахме детайлно разработена стратегия на маркетинг чрез съдържанието, прилагана от години.

Част от нея беше създаването на ангажиращо съдържание на месечна база, което ни помогна да създадем връзка с аудиторията си и да я провокираме да бъде активна чрез реакции, коментари и споделяния. Ето защо сега тя се ангажира много силно и с продуктоватo ни съдържание.

Стига сме се отклонявали обаче – нека се върнем към темата! В процеса по създаване на пост, с който да обявим новото ни сладко изкушение, срещнахме няколко малки камъчета. Те обаче се превърнаха в нужните спирки по пътя към успеха.

Клиентът знаеше какво иска – публикация, която да постави продукта под светлината на прожекторите. Ние, от друга страна, искахме да проявим щипка… добре де – цяла чаша въображение! Макар в началото да нямахме единодушие по отношение на визията, поради различните идеи и на двете страни, дългогодишните ни партньорски отношения и работата заедно, ни помогна лесно да открием решение по средата, а там именно се появи и крайният резултат. И двете страни поставихме ясно рамките, в които трябва да влезем – изчистена визия, която акцентира върху факта, че има ново предложение в асортимента на сладкарниците и то е великолепна шоколадова торта. Е, нямаше как да не включим и личния ни Xplora-ски подход, който ни позволява да правим нещата по-пъстри.

Обичаме да правим всичко както трябва и от началото докрай. Затова първо запечатахме сладостта на тортата с красива кулинарна фотография. След което потърсихме цветни и свежи цветови комбинации, подходящи за продукта. Искахме да поставим акцента върху сладката торта.

И ето как се роди и визията на публикацията, в която новата торта Черно кадифе заема централно и основно място в композицията, а жълтият фон ни помага да поставим фокуса върху нея. В допълнение към това, жълтият цвят навява усещане за радост и слънчево настроение, което всички очакват през пролетния сезон.

Копирайтингът, както винаги, също изигра своята ключова роля. Текстът в описанието над снимката чудесно допълва комуникационното послание, което искаме да отправим и по този начин да мотивираме потребителите да вкусят новото сладко попълнение в менюто на сладкарницата:

‘’Новото ни предложение е вече факт! 🥳 Торта Черно кадифе е истинско шоколадово блаженство. Потопи се в това удоволствие от шоколад, какао и лешников крем. 🤎🍫’

4. Резултати ​

4.1. Органични

Резултатите не закъсняха. За броени часове публикацията достигна до над 75 хил. потребители и генерира над 750 реакции, 18 коментара и 39 споделяния изцяло на органично ниво във Facebook. Какво ни показва това?
Имаме лоялна и ангажирана аудитория, която се интересува от съдържанието ни.
Изградили сме връзка с потребителите, благодарение на редовното публикуване на съдържание.
Това, което създаваме в профилите на бранда, резонира с публиката и ѝ носи добавена стойност и на свой ред ни помага да изградим правилната комуникация между двете страни.
Съдържанието, което създаваме, е ангажиращо, съответства с имиджа на бранда и ангажира потребителите, като ни позволява да градим все по-качествена комуникация.

4.2. Платени

Преди да преминем към спонсориране на поста изчакахме известно време, за да генерираме тези високи органични стойности. Това не е еднократен подход, а тактика, част от успешната ни рекламна стратегия, която ни помага да постигаме целите си, както на органично, така и на платено ниво.

Използвайки правилните инструменти за спонсориране и таргетирайки правилните аудитории, успяхме да се възползваме от вече добилия широка популярност пост. В крайна сметка платените резултати във Facebook също бяха отлични: над 46 хил. достигнати уникални потребители и генерирани над 156 хил. импресии, над 3 700 реакции, 53 коментара и 103 споделяния. Публикацията беше спонсорирана със 120 евро.

Успехът, който пожънахме, дължим на редовното публикуване на качествено съдържание и добрата ни стратегия на маркетинг чрез съдържанието и не на последно място – силата на бранда. Особено предвид колко трудно става генерирането на органични високи резултати в каналите на Meta. Публикацията ни за новата торта Черно кадифе е доказателство за това, че постоянството, упоритият труд и непрестанното създаване на качествено съдържание се отблагодаряват по възможно най-сладкия начин.

5. В заключение​

Спецификата на сладкарници ‘’Неделя’’ ни позволява да излизаме извън рамките на познатото и да експериментираме със съдържанието, което създаваме непрестанно. Едно парченце от любимата ни торта и чаша горещо кафе е всичко, от което се нуждаем, за да получим необходимото сладко вдъхновение, за да правим това, в което сме най-добри – да създаваме правилното съдържание.

2023 08 24 21 19 24 Настройки

superHUMAN ПОРТФОЛИО

  • Xplora CaseStudy WWF thumbnail
    Кампании с кауза или как успяхме да мотивираме младите хора да станат “Климатични герои”

    В това Case Study на клиента ни WWF ще разбереш повече за ➤ Какво беше заданието ✅ Стъпките, през които преминахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy 6plus thumbnail
    Как всичко в маркетинга става 6+

    Търговската марка 6 Plus е специализирана в бързото обслужване на автомобили. 6 Plus e първият сервиз в България предлагащ за своите клиенти безплатна гаранция ALL INCLUSIVE, за извършваните сервизни услуги. Основен акцент в дейността на сервизите е качественото и бързо обслужване на над 60 000 лоялни клиента.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy SpectroIma thumbnail
    Как Lead generation кампаниите във Facebook и Instagram се оказаха най-успешни за медицинския център Spectro IMA?

    Spectro IMA е медицински център, който разполага с висококвалифицирани лекари, иновативна апаратура и технологии от последно поколение. Клиниката предоставя на пациентите си най-добрите практики както от различни здравни области, така и от света на естетичната медицина. Това, с което центърът се отличава, е индивидуалният подход към всеки пациент - персонализирана медицина. Специалистите в Spectro IMA се придържат към максимата, че чрез здравето и профилактиката идва и красотата.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Estafet thumbnail
    Изграждане на интегрирана дигитална стратегия на Estafet чрез комплексен подход към търговския и технически екип

    Estafet е британска компания с над 20-годишна технологична експертиза в индустриите: FinTech, BioTech и Data Tech. Години наред брандът консултира и помага на enterprise организации да осъществят своята дигиталната трансформация, растеж и защита от всевъзможни кибер рискове, вграждайки нови облачни функционалности в своя roadmap.

    Прочети повече
  • Boni CaseStudy thumbnail
    ОТ ЛЮБИТЕЛИ НА МЕСОТО ДО БАЛНИ ЛЕГЕНДИ: КАК МОТИВИРАХМЕ ПОТРЕБИТЕЛИТЕ ДА СПОДЕЛЯТ СПОМЕНИ В КОМЕНТАРИ

    “Бони” са добре познати на любителите на хапването. С широката си палитра от апетитни месни продукти и заразителни реклами открай време, те се позиционират успешно както в медийното пространство, така и на българската трапеза години наред. От “Бони” обичат да споделят доброто мезе с аудиторията си в социалните мрежи. Затова и с огромно желание организират периодични игри, с които да зарадват “най-лакомите” си почитатели.

    Прочети повече
  • Nedelia CaseStudy Nedelia thumbnail
    Как постоянството и добрата стратегия на маркетинг чрез съдържание помогнаха на сладкарници ‘’Неделя’’ да пожънат сладки и органични резултати?

    Кафе-сладкарници ‘’Неделя’’ са една от най-добре познатите сладкарски вериги в страната, чиято история започва преди 30 години. Веригата добива своята популярност, благодарение на голямото си разнообразие от ръчно изработени торти, приготвени с висококачествени продукти и внимание.

    Прочети повече
  • Как успяхме да превърнем миенето на ръце в специален ритуал

    Брандът Mexon е водещ български производител на перилни, почистващи и дезинфекциращи препарати, както и козметика. Компанията е основана през 1994 г. и до ден днешен е сред лидерите на вътрешния пазар с търговска марка Medix

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy BONI thumbnail
    Пътят към успешното развитие на дигиталното рекламно присъствие на “Бони” - цели, процеси, тестване и резултати

    “Бони” е най–големият свинепроизводител със 7 свинекомплекса, кланица, 2 месопреработвателни предприятия и 2 собствени бранда. Производството им обхваща всичко от А до Я и в последните 30 години са се наложили категорично на пазара на FMCG продуктите.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Gedeon thumbnail
    Кампании с кауза или как успяхме да ангажираме дамите с образователно съдържание

    Gedeon Richter е специализирана фармацевтична компания с фокус върху женското здраве, която съчетава традиции и иновации във фармацевтичното производство повече от 120 години. Със своята широко призната експертиза и всеобхватна продуктова гама, Gedeon Richter е основен играч в областта на женското здраве.

    Прочети повече

Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂