Как постоянството и добрата стратегия на маркетинг чрез съдържание помогнаха на сладкарници ‘’Неделя’’ да пожънат сладки и органични резултати?
1. Клиентът
Кафе-сладкарници ‘’Неделя’’ са една от най-добре познатите сладкарски вериги в страната, чиято история започва преди 30 години. Веригата добива своята популярност, благодарение на голямото си разнообразие от ръчно изработени торти, приготвени с висококачествени продукти и внимание. Много от емблематичните торти, включително Бяла Неделя, Плодова пита и Червено кадифе, са станали символ на любов и споделени мигове с близките хора.
Днес сладкарниците постоянно разнообразяват менюто си, за да осигуряват възможно най-доброто сладкарско преживяване на своите клиенти. В допълнение към това, предлагат и специални торти по поръчка, които отразяват индивидуалните предпочитания на всеки. Нашите пътища се срещнаха преди 5 години и оттогава заедно градим дигиталното и много сладко присъствие на бранда в различни канали.
2. Заданието
Появата на нова торта от сладкарници ‘’Неделя’’ винаги е обвързана с чувство на вълнение. Това означава, че на нас се пада честта да поднесем новината по начин, който съответства на бранда и вълнува аудиторията, за да събудим любопитството и желанието ѝ да пробва най-новото попълнение в асортимента на веригата.
Клиентът искаше да създадем нужната осведоменост около новата торта Черно кадифе, да я популяризираме и да я утвърдим в потребителското съзнание. По този начин трябваше да дадем и необходимия стимул на клиентите да посетят обектите и да се порадват на най-новото сладко предложение.
3. Нашият подход/Общите ни стъпки
Както знаем, всичко хубаво в живота отнема време (в това число и приготвянето на неустоима шоколадова торта). За да генерираме отлични резултати на страниците на сладкарници ‘’Неделя’’, имахме детайлно разработена стратегия на маркетинг чрез съдържанието, прилагана от години.
Част от нея беше създаването на ангажиращо съдържание на месечна база, което ни помогна да създадем връзка с аудиторията си и да я провокираме да бъде активна чрез реакции, коментари и споделяния. Ето защо сега тя се ангажира много силно и с продуктоватo ни съдържание.
Стига сме се отклонявали обаче – нека се върнем към темата! В процеса по създаване на пост, с който да обявим новото ни сладко изкушение, срещнахме няколко малки камъчета. Те обаче се превърнаха в нужните спирки по пътя към успеха.
Клиентът знаеше какво иска – публикация, която да постави продукта под светлината на прожекторите. Ние, от друга страна, искахме да проявим щипка… добре де – цяла чаша въображение! Макар в началото да нямахме единодушие по отношение на визията, поради различните идеи и на двете страни, дългогодишните ни партньорски отношения и работата заедно, ни помогна лесно да открием решение по средата, а там именно се появи и крайният резултат. И двете страни поставихме ясно рамките, в които трябва да влезем – изчистена визия, която акцентира върху факта, че има ново предложение в асортимента на сладкарниците и то е великолепна шоколадова торта. Е, нямаше как да не включим и личния ни Xplora-ски подход, който ни позволява да правим нещата по-пъстри.
Обичаме да правим всичко както трябва и от началото докрай. Затова първо запечатахме сладостта на тортата с красива кулинарна фотография. След което потърсихме цветни и свежи цветови комбинации, подходящи за продукта. Искахме да поставим акцента върху сладката торта.
И ето как се роди и визията на публикацията, в която новата торта Черно кадифе заема централно и основно място в композицията, а жълтият фон ни помага да поставим фокуса върху нея. В допълнение към това, жълтият цвят навява усещане за радост и слънчево настроение, което всички очакват през пролетния сезон.
Копирайтингът, както винаги, също изигра своята ключова роля. Текстът в описанието над снимката чудесно допълва комуникационното послание, което искаме да отправим и по този начин да мотивираме потребителите да вкусят новото сладко попълнение в менюто на сладкарницата:
‘’Новото ни предложение е вече факт! 🥳 Торта Черно кадифе е истинско шоколадово блаженство. Потопи се в това удоволствие от шоколад, какао и лешников крем. 🤎🍫’
4. Резултати
4.1. Органични
Резултатите не закъсняха. За броени часове публикацията достигна до над 75 хил. потребители и генерира над 750 реакции, 18 коментара и 39 споделяния изцяло на органично ниво във Facebook. Какво ни показва това?
Имаме лоялна и ангажирана аудитория, която се интересува от съдържанието ни.
Изградили сме връзка с потребителите, благодарение на редовното публикуване на съдържание.
Това, което създаваме в профилите на бранда, резонира с публиката и ѝ носи добавена стойност и на свой ред ни помага да изградим правилната комуникация между двете страни.
Съдържанието, което създаваме, е ангажиращо, съответства с имиджа на бранда и ангажира потребителите, като ни позволява да градим все по-качествена комуникация.
4.2. Платени
Преди да преминем към спонсориране на поста изчакахме известно време, за да генерираме тези високи органични стойности. Това не е еднократен подход, а тактика, част от успешната ни рекламна стратегия, която ни помага да постигаме целите си, както на органично, така и на платено ниво.
Използвайки правилните инструменти за спонсориране и таргетирайки правилните аудитории, успяхме да се възползваме от вече добилия широка популярност пост. В крайна сметка платените резултати във Facebook също бяха отлични: над 46 хил. достигнати уникални потребители и генерирани над 156 хил. импресии, над 3 700 реакции, 53 коментара и 103 споделяния. Публикацията беше спонсорирана със 120 евро.
Успехът, който пожънахме, дължим на редовното публикуване на качествено съдържание и добрата ни стратегия на маркетинг чрез съдържанието и не на последно място – силата на бранда. Особено предвид колко трудно става генерирането на органични високи резултати в каналите на Meta. Публикацията ни за новата торта Черно кадифе е доказателство за това, че постоянството, упоритият труд и непрестанното създаване на качествено съдържание се отблагодаряват по възможно най-сладкия начин.
5. В заключение
Спецификата на сладкарници ‘’Неделя’’ ни позволява да излизаме извън рамките на познатото и да експериментираме със съдържанието, което създаваме непрестанно. Едно парченце от любимата ни торта и чаша горещо кафе е всичко, от което се нуждаем, за да получим необходимото сладко вдъхновение, за да правим това, в което сме най-добри – да създаваме правилното съдържание.
superHUMAN ПОРТФОЛИО
Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂