Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

Xplora CaseStudy BONI

Пътят към успешното развитие на дигиталното рекламно присъствие на “Бони” – цели, процеси, тестване и резултати

“Бони” е най–големият свинепроизводител със 7 свинекомплекса, кланица, 2 месопреработвателни предприятия и 2 собствени бранда. Производството им обхваща всичко от А до Я и в последните 30 години са се наложили категорично на пазара на FMCG продуктите.

Клиентът се свърза с нас, след като вече познаваше работата ни по линия на Xplora Academy. Боряна – маркетинг мениджърът на “Бони”, се припозна в подхода ни и с това пътищата ни се срещнаха освен в академичната среда, така и в практиката – като дигитална агенция на бранда.

Позицията на Боряна има за цел да синхронизира всички линии на бизнеса и да ги комуникира успешно сред аудиторията. Тези цели обединихме с нашите принципи на работа и успяхме да положим основите на позиционирането на бранда в дигиталните среди.

Какво беше заданието?

Целта в първите три месеца на съвместната ни работа беше ориентирана около идентифицирането на таргет групите. Клиентът до момента нямаше никакви дигитални активности и всичко за аудиторията онлайн беше въпрос на предположения.
Заедно с това трябваше да дефинираме и ключовите метрики, които да следим в процеса, за да можем да идентифицираме правилните аудитории, формати и послания.
В общи линии, трябваше да планираме цялостното дигитално присъствие, което включваше както стратегически, така и оперативни действия. След това да анализираме данните от тестовия период и да приложим изводите в последващата комуникация на бранда.

Как решихме да подходим?

В началото на позиционирането на бранда “Бони” разчитахме на метрики като reach, импресии и честота на показване на съдържанието, а впоследствие, когато задълбахме в по-ангажиращи кампании, следяхме метрики като post engagements, коментари, споделяния и CTR.

Тъй като едновременно управлявахме много линии на работа – медия планиране, фотосесии, комуникация между екипите и още, се наложи да структурираме този процес в 8 последователни стъпки. Ето ги и тях:

  1. От “Бони” ни брифират за предстояща кампания.
  2. Ние се събираме с екипа и оформяме дебрийф въпроси.
  3. Клиентът финализира параметрите на кампанията.
  4. Екипът ни изготвя медия план с разпределение на каналите.
  5. Маркетинг мениджърът преглежда предложението за медия планиране, формати и канали. И одобрява, ако няма коментари.
  6. Планираме дизайн време и изготвяме превюта. След това изпращаме на клиента за одобрение.
  7. Получаваме одобрение на криейтивите на рекламите.
  8. Изговаряме и финализираме аудиториите за съответната кампания. Стартираме кампанията. Оптимизираме я и след края на кампанията изготвяме доклад.

Предвид първоначално заложената цел за първото тримесечие от работата ни – тестове и анализ, трябваше да помислим в посока персонализиране на докладите и възможност за детайлен обзор на данните от рекламата ни. За тази цел създадохме няколко custom метрики и успяхме да автоматизираме доклада до такава степен, за да може и клиентът самостоятелно да преглежда резултатите и да влиза в детайл на всеки един от елементите на кампаниите ни.

Какви бяха предизвикателствата в началото?

Предизвикателството пред екипа ни се състоеше в това да открием баланса между идеи и цели, които имахме. Да изберем правилните послания. И да оформим сегмент от таргет ядра, до който да достигнем и да го тестваме най-вече в реална среда, за да видим дали дава резултатите, които очакваме.

Какво всъщност направихме?

Какви формати, послания и аудитория използвахме и още.

На първо място се фокусирахме върху теста на аудитории и оптимизацията на performance кампаниите. Първоначално по брийф имахме таргет от жени домакини. В момента сме с над 8 проверени и работещи различни аудитории, заедно с няколко буферни, които използваме в зависимост от стилистиката на поста или кампанията, която имаме.

Нещо интересно – успяхме с времето да открием косвени таргети, по които да достигаме да нашата аудитория. Например лятото таргетирахме потребители с интерес към къмпинг и outdoor activities и това даде чудесни резултати на engagement rate-a на страницата.

Какво постигнахме?

Цифри, данни, резултати

Преглед на резултатите от реклама за период от 12 месеца

  • 186.5К Post Reactions
  • 1.3K Post Saves
  • 798.8K ThruPlays
  • 2.2M Reach

А за да влезем и още повече в детайла, ето ключови резултати от една от кампанийните ни активности за периода – Boni Chef D’oeuvre:

case kpi

Успяхме да надвишим двойно заложените цели, тъй като имахме историческите данни, на които да стъпим. Което означава, че за реализацията на тази кампания взехме най-успешните аудитории от теста в първото тримесечие, а освен това вече имахме и развита ремаркетинг аудитория от ангажирани със съдържанието на бранда потребители. Този тип custom аудитория е изключително ценна за намирането на нови потребители с помощта на lookalike таргетирането, както и за ръста в engagement rate-a.

Какво предстои?

Предстои да обърнем поглед към по-мащабни проекти, нови канали и формати, така че съвместната ни работа става все по-вълнуваща! А след като открихме, че за бранда са изключително подходящи и работещи форматите като Instant Experience и кампании, оптимизирани за Reach & Frequency, то е сигурно, че тепърва предстои да разгърнем целия им потенциал.

Работата ни с “Бони” даде не само впечатляващи маркетингови резултати, но и пълен с вкусотии хладилник в офиса и щастливи усмивки около масата!

superHUMAN ПОРТФОЛИО

  • Xplora CaseStudy BONI thumbnail
    Пътят към успешното развитие на дигиталното рекламно присъствие на “Бони” - цели, процеси, тестване и резултати

    “Бони” е най–големият свинепроизводител със 7 свинекомплекса, кланица, 2 месопреработвателни предприятия и 2 собствени бранда. Производството им обхваща всичко от А до Я и в последните 30 години са се наложили категорично на пазара на FMCG продуктите.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Gedeon thumbnail
    Кампании с кауза или как успяхме да ангажираме дамите с образователно съдържание

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Aladin thumbnail 1
    Подход и стратегия за успешното развитие на TikTok профила на Aladin Foods

    След като успешно ти показахме в предишното ни case study как оптимизирахме рекламата по дюнер фунията на дългогодишния ни партньор Aladin Foods, а ROAS увеличихме до 4-цифрена стойност, дойде ред и на потребителската ангажираност.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy TAT thumbnail
    TAT | #ТАТски вкусни инфлуенсър рецепти

    Компанията ТАТ е основана в Турция през 1967 г., а днес е един от най-големите производители на консервирани продукти в Европа. В България фирмата предлага богато портфолио от зеленчукови консервирани продукти, сладка и сосове.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Spoko thumbnail
    Смяна на поколения - влизане в нови платформи

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Kozarev thumbnail
    Как кулинарната фотография разказва истории?

    Спецификата на продукта ни позволява да развихрим кулинарното си въображение непрестанно. Всеки знае, че любовта минава през стомаха. С продуктите на “Козарев” и разказваните истории в кулинарната ни фотография ухаят на автентичния вкус на неустоима вечеря, радват небцето с обяд или здравословна закуска.

    Прочети повече
  • 1 Opera Case Study Carousel
    Kaк успяхме да вдигнем conv.rate-a с над 400% чрез новия уебсайт на Софийската опера и балет?

    Да работим за институция като Софийска опера и балет приемаме като чест и привилегия. Kато задача, с която и ние да допринасяме за развитието на културната сфера в страната и която ни дава възможност да се потопим в магията. А възможността да разкажем за нея на повече хора превръща работата в чисто удоволствие!

    Прочети повече
  • VIESSMANN ОБРАЗОВА Case Study carousel
    Как Viessmann образова целия сегмент за това какво са термопомпи и какви са техните цени

    Някои проекти ни превръщат в майстори сладкари, други ни учат как да използваме “GG” в ежедневна комуникация. Има проекти, които ни помагат лесно да намираме “out of the box” пространството и такива, в които повече работим за влизането в границите на кутията. Работата с Viessmann беше по малко от всичко, но най-вече сбъдна една голяма на всички ни мечта – да бъдем магьосници и да управляваме сезоните. И преди да ни предложите да размахаме пръчка и да кажем “Акцио, лято” нека ви разкажем още малко за спецификата на тази конкретна “магия”.

    Прочети повече
  • Lorelli Case Study carousel
    Да се отличиш на пазара за бебешки и детски стоки не е детска игра

    Да се отличиш на пазара за бебешки и детски стоки не е детска игра. Но работата по първата ни съвместна кампания с Lorelli беше удоволствие, възнаградено с успех. Заедно успяхме да се преборим с предизвикателствата и да посрещнем нуждите на родителите в стремежа им към грижа за техните деца, представяйки им новата колекция детски колички Lorelli.

    Прочети повече

Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂