Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

Xplora CaseStudy BONI

Пътят към успешното развитие на дигиталното рекламно присъствие на “Бони” – цели, процеси, тестване и резултати

“Бони” е най–големият свинепроизводител със 7 свинекомплекса, кланица, 2 месопреработвателни предприятия и 2 собствени бранда. Производството им обхваща всичко от А до Я и в последните 30 години са се наложили категорично на пазара на FMCG продуктите.

Клиентът се свърза с нас, след като вече познаваше работата ни по линия на Xplora Academy. Боряна – маркетинг мениджърът на “Бони”, се припозна в подхода ни и с това пътищата ни се срещнаха освен в академичната среда, така и в практиката – като дигитална агенция на бранда.

Позицията на Боряна има за цел да синхронизира всички линии на бизнеса и да ги комуникира успешно сред аудиторията. Тези цели обединихме с нашите принципи на работа и успяхме да положим основите на позиционирането на бранда в дигиталните среди.

Какво беше заданието?

Целта в първите три месеца на съвместната ни работа беше ориентирана около идентифицирането на таргет групите. Клиентът до момента нямаше никакви дигитални активности и всичко за аудиторията онлайн беше въпрос на предположения.
Заедно с това трябваше да дефинираме и ключовите метрики, които да следим в процеса, за да можем да идентифицираме правилните аудитории, формати и послания.
В общи линии, трябваше да планираме цялостното дигитално присъствие, което включваше както стратегически, така и оперативни действия. След това да анализираме данните от тестовия период и да приложим изводите в последващата комуникация на бранда.

Как решихме да подходим?

В началото на позиционирането на бранда “Бони” разчитахме на метрики като reach, импресии и честота на показване на съдържанието, а впоследствие, когато задълбахме в по-ангажиращи кампании, следяхме метрики като post engagements, коментари, споделяния и CTR.

Тъй като едновременно управлявахме много линии на работа – медия планиране, фотосесии, комуникация между екипите и още, се наложи да структурираме този процес в 8 последователни стъпки. Ето ги и тях:

  1. От “Бони” ни брифират за предстояща кампания.
  2. Ние се събираме с екипа и оформяме дебрийф въпроси.
  3. Клиентът финализира параметрите на кампанията.
  4. Екипът ни изготвя медия план с разпределение на каналите.
  5. Маркетинг мениджърът преглежда предложението за медия планиране, формати и канали. И одобрява, ако няма коментари.
  6. Планираме дизайн време и изготвяме превюта. След това изпращаме на клиента за одобрение.
  7. Получаваме одобрение на криейтивите на рекламите.
  8. Изговаряме и финализираме аудиториите за съответната кампания. Стартираме кампанията. Оптимизираме я и след края на кампанията изготвяме доклад.

Предвид първоначално заложената цел за първото тримесечие от работата ни – тестове и анализ, трябваше да помислим в посока персонализиране на докладите и възможност за детайлен обзор на данните от рекламата ни. За тази цел създадохме няколко custom метрики и успяхме да автоматизираме доклада до такава степен, за да може и клиентът самостоятелно да преглежда резултатите и да влиза в детайл на всеки един от елементите на кампаниите ни.

Какви бяха предизвикателствата в началото?

Предизвикателството пред екипа ни се състоеше в това да открием баланса между идеи и цели, които имахме. Да изберем правилните послания. И да оформим сегмент от таргет ядра, до който да достигнем и да го тестваме най-вече в реална среда, за да видим дали дава резултатите, които очакваме.

Какво всъщност направихме?

Какви формати, послания и аудитория използвахме и още.

На първо място се фокусирахме върху теста на аудитории и оптимизацията на performance кампаниите. Първоначално по брийф имахме таргет от жени домакини. В момента сме с над 8 проверени и работещи различни аудитории, заедно с няколко буферни, които използваме в зависимост от стилистиката на поста или кампанията, която имаме.

Нещо интересно – успяхме с времето да открием косвени таргети, по които да достигаме да нашата аудитория. Например лятото таргетирахме потребители с интерес към къмпинг и outdoor activities и това даде чудесни резултати на engagement rate-a на страницата.

Какво постигнахме?

Цифри, данни, резултати

Преглед на резултатите от реклама за период от 12 месеца

  • 186.5К Post Reactions
  • 1.3K Post Saves
  • 798.8K ThruPlays
  • 2.2M Reach

А за да влезем и още повече в детайла, ето ключови резултати от една от кампанийните ни активности за периода – Boni Chef D’oeuvre:

case kpi

Успяхме да надвишим двойно заложените цели, тъй като имахме историческите данни, на които да стъпим. Което означава, че за реализацията на тази кампания взехме най-успешните аудитории от теста в първото тримесечие, а освен това вече имахме и развита ремаркетинг аудитория от ангажирани със съдържанието на бранда потребители. Този тип custom аудитория е изключително ценна за намирането на нови потребители с помощта на lookalike таргетирането, както и за ръста в engagement rate-a.

Какво предстои?

Предстои да обърнем поглед към по-мащабни проекти, нови канали и формати, така че съвместната ни работа става все по-вълнуваща! А след като открихме, че за бранда са изключително подходящи и работещи форматите като Instant Experience и кампании, оптимизирани за Reach & Frequency, то е сигурно, че тепърва предстои да разгърнем целия им потенциал.

Работата ни с “Бони” даде не само впечатляващи маркетингови резултати, но и пълен с вкусотии хладилник в офиса и щастливи усмивки около масата!

superHUMAN ПОРТФОЛИО

  • Xplora CaseStudy WashGo thumbnail 1
    Как успяхме да увеличим фен базата на Wash&Go и да изградим ангажирана общност?

    В това Case Study на клиента ни Wash&Go ще разбереш повече за ➤ Какво беше заданието ✅ Какъв подход избрахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Queens thumbnail
    За успешните маркетинг кампании, които започват първо с Queen’s

    В това Case Study на клиента ни Queen's ще разбереш повече за ➤ Какво беше предизвикателството ✅ Стъпките, през които преминахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy WWF thumbnail
    Кампании с кауза или как успяхме да мотивираме младите хора да станат “Климатични герои”

    В това Case Study на клиента ни WWF ще разбереш повече за ➤ Какво беше заданието ✅ Стъпките, през които преминахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy 6plus thumbnail
    Как всичко в маркетинга става 6+

    Търговската марка 6 Plus е специализирана в бързото обслужване на автомобили. 6 Plus e първият сервиз в България предлагащ за своите клиенти безплатна гаранция ALL INCLUSIVE, за извършваните сервизни услуги. Основен акцент в дейността на сервизите е качественото и бързо обслужване на над 60 000 лоялни клиента.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy SpectroIma thumbnail
    Как Lead generation кампаниите във Facebook и Instagram се оказаха най-успешни за медицинския център Spectro IMA?

    Spectro IMA е медицински център, който разполага с висококвалифицирани лекари, иновативна апаратура и технологии от последно поколение. Клиниката предоставя на пациентите си най-добрите практики както от различни здравни области, така и от света на естетичната медицина. Това, с което центърът се отличава, е индивидуалният подход към всеки пациент - персонализирана медицина. Специалистите в Spectro IMA се придържат към максимата, че чрез здравето и профилактиката идва и красотата.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Estafet thumbnail
    Изграждане на интегрирана дигитална стратегия на Estafet чрез комплексен подход към търговския и технически екип

    Estafet е британска компания с над 20-годишна технологична експертиза в индустриите: FinTech, BioTech и Data Tech. Години наред брандът консултира и помага на enterprise организации да осъществят своята дигиталната трансформация, растеж и защита от всевъзможни кибер рискове, вграждайки нови облачни функционалности в своя roadmap.

    Прочети повече
  • Boni CaseStudy thumbnail
    ОТ ЛЮБИТЕЛИ НА МЕСОТО ДО БАЛНИ ЛЕГЕНДИ: КАК МОТИВИРАХМЕ ПОТРЕБИТЕЛИТЕ ДА СПОДЕЛЯТ СПОМЕНИ В КОМЕНТАРИ

    “Бони” са добре познати на любителите на хапването. С широката си палитра от апетитни месни продукти и заразителни реклами открай време, те се позиционират успешно както в медийното пространство, така и на българската трапеза години наред. От “Бони” обичат да споделят доброто мезе с аудиторията си в социалните мрежи. Затова и с огромно желание организират периодични игри, с които да зарадват “най-лакомите” си почитатели.

    Прочети повече
  • Nedelia CaseStudy Nedelia thumbnail
    Как постоянството и добрата стратегия на маркетинг чрез съдържание помогнаха на сладкарници ‘’Неделя’’ да пожънат сладки и органични резултати?

    Кафе-сладкарници ‘’Неделя’’ са една от най-добре познатите сладкарски вериги в страната, чиято история започва преди 30 години. Веригата добива своята популярност, благодарение на голямото си разнообразие от ръчно изработени торти, приготвени с висококачествени продукти и внимание.

    Прочети повече
  • Как успяхме да превърнем миенето на ръце в специален ритуал

    Брандът Mexon е водещ български производител на перилни, почистващи и дезинфекциращи препарати, както и козметика. Компанията е основана през 1994 г. и до ден днешен е сред лидерите на вътрешния пазар с търговска марка Medix

    Прочети повече

Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂