Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

superHUMAN Блог

Facebook маркетинг на пет континента с нейно величество “Global Page”

Представете си, че сте управляващ мениджър на международна компания със звена в десетки държави. Как организирате присъствието си в социалните мрежи? Правите различни страници за всяка локация? Но това не обърква ли аудиторията ви, когато ви потърси и види десетки резултати? Какво се случва, когато последва страница на грешна локация? Отговорът е, че получава грешна информация – промоции, кампании и други новини. Facebook обаче има решение за управлението на страници на международно ниво – Global Pages. За да може маркетингът в социалните ви мрежи да обикаля света и да докосва аудиторията ви навсякъде.

Какво представляват Global Pages?

Обяснено по най-простичкия начин тази функционалност означава, че брандът ви ще има една главна страница и неограничен брой подстраници на един и същи URL. Страниците се разпределят според зададено от админа таргетиране – обикновено по локация и език. Тоест ако потребителят влезе от IP адрес, който е в България, и приложението му е на български език, то когато потърси страницата ви, ще му излезе българската подстраница. В случаите, в които профилът не отговаря на зададените таргети, то ще му се покаже главната страница.

Чрез Global Pages всички последователи на бранда ще са на една страница и могат да се проследяват общи статистики както отделно по локации, така и глобално. Тази структура позволява на потребителя да има силно доверие още преди да е станал последовател, виждайки голям брой харесвания на страницата. Същевременно от главната страница можете да проследявате лесно и бързо как реагират отделните аудитории по локации.

Ако до момента леко сме ви объркали, … може да разгледате структурата в лесна за разбиране инфографика: 

1762

Лесно можете да видите Global страница, ако отворите профила на Schneider Electric например. Ако сте в България, ще ви излезе българската подстраница, която има следния username: SchneiderElectricBG. На нея ще виждате всички нови промоции, новини и информация, която отговаря за територията на България. За разлика от това хората в Германия виждат различна информация, дори да са на същия URL адрес, само че този път с username: SchneiderElectricDE. Освен ако не настроите ръчно преференции за различен район, няма как да достъпите до информация за него.

  1. Как се структурират ролите в страниците на Global Pages?

Ролите са разпределени като на обикновена бизнес страница – има админ, модератор, рекламодател, редактор и анализатор. Всички роли, освен тази на админа на главната страница, имат същите правомощия като на обикновена страница.

Админът на главната страница може да:

  • Настройва таргетирането по локации и езици на останалите подстраници
  • Променя, добавя и премахва роли от всяка страница в структурата
  • Да достъпва данните от всички страници – както глобално, така и на локално ниво
  • Да публикува съдържание единствено на главната страница
  1. Какви са удобствата на Global Pages?

Много глобални бизнеси могат изберат Global Page за структура на своето присъствие в социалните мрежи. Но какви са плюсовете?

Един от основните е, че потребителите не се объркват, търсейки бранда – ще му се покаже една страница, която вече има съдържание, релевантно за него. Същевременно страницата ще е достатъчно авторитетна, за да й се довери, защото ще има много последователи. Освен това ако бизнесът ви започне да оперира на нов пазар, добавяйки нова маркет страница, няма да започнете от 0, когато говорим за фен база.

Global Pages дава възможност за гъвкавост откъм съдържание и анализи на представянето на бранда в различните пазари. Това позволява да вземете бързи и информирани решения, дори за отделните райони. Структурата позволява да създадете унифицирано присъствие, кохерентна популярност бранда и силно изразен обединен tone of voice към всички аудитории.

Освен това подобно структуриране позволява да таргетирате тясно специфична аудитория, дори това да е в една и съща държава. Ако хората в отделните й региони говорят различни езици – както например е в Канада или Индия, можете да направите маркет страници за различните региони в страната и да “говорите” на езика на клиентите.

  1. Какви са минусите на Global Pages?

Един от най-големите минуси е, че тази структура изисква много ресурс – както финансов, така и човешки. Изисква много време за създаване на съдържание, публикуване и ангажиране на аудиторията на множество страници. Същевременно, ако споделяте много подобно съдържание, намалявате стимулът за феновете да следват основната страница на марката. 

Нужен е и човек за всеки пазар, който да има задълбочени познания за интересите и поведението на потребителите в конкретния регион. В противен случай можете да загубите потенциална аудитория на определена локация, поради неправилна комуникация с нея.

  1. За кого са подходящи Global Pages?

На първо място тази функционалност може да се използва единствено от активни рекламодатели във Facebook. Тоест дори да имате множество локации и страници за отделни държави, ако не рекламирате редовно в платформата, нямате достъп до Global Pages.

Тази опция е подходяща за бизнеси, които имат множество локации и са активна част от пазара на региони с различни езици и култура. Съответно, разделяйки присъствието си на маркет страници, а не на отделни, те могат да комуникират правилните съобщения към определени аудитории, без да използват допълнително ресурс за създаване на съдържание. Освен това лесно може да се поддържа един tone of voice за по-силна разпознаваемост на бранда.

Чудите ли се как бихте могли да поддържате правилна комуникация на различни пазари? Адаптацията на визии, новини и цялостно съдържание според различни кутлури може да се окаже по-трудно отколкото очаквате. Xplora работим с международни клиенти и сме се сблъсквали с това предизвикателство многократно. Вижте как се справихме с тях и как планираме съдържанието си в тази презентация.

Брандове, за които е много подходяща тази структура, са международни брандове с различна комуникация в отделните райони. Използването на Global Pages е ефективен начин да насочим съдържанието си към правилната аудитория. Освен това ако има проблем с някой от пазарите – PR криза, несъстоятелност или каквото и да е друго, аудиторията на останалите няма да промени поведението си спрямо бранда, защото няма достъп до тази информация.

Невинаги обаче има смисъл да използваме Global Pages. Например, ако компанията е фокусирана върху хомогенна аудитория – с един и същи език, дори на различни локации, то инвестирането на допълнителен бюджет за различни бизнес страници би останал неоправдан. Най-важно е да сте сигурни, че имате ресурса да поддържате тези страници в дългосрочен план. В противен случай аудиторията няма да може да се развива.

Понякога има смисъл от повече страници. Това са случаите, в които аудиторията се различава по интереси и предпочитания – например медията BuzzFeed. Като онлайн медия те имат различни страници за отделните тематики:

1763

В заключение можем да кажем, че Global Pages крие много ефективни функционалности, които брандовете могат да използват. Тази структура дава възможност на маркетолозите в социалните мрежи на международен бранд да имат постоянен достъп до нужната им информация, за да вземат правилни и навременни решения по възникнали казуси. Дори тази функционалност да не е подходяща за нашия бранд, то правилното определяне на стъпките в пътеката на аудиторията винаги е. Вижте как ние определяме правилните стъпки за успешно дигитално присъствие на нашите клиенти: