Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

superHUMAN Блог

Основни тенденции в социалните мрежи през 2022 [Част 2]

След първата част на статията ни научихме, че през последните няколко години навиците ни като потребители са се променили онлайн – от това как се забавляваме до това как търсим и си намираме работа. В нея обърнахме специално внимание върху топ тенденциите през 2022 г. в двете най-използвани мрежи в България.

Сега е време да обърнем поглед към други две изключително популярни социални мрежи – TikTok и LinkedIn. В следващите редове ще прочетеш кои са трендовете, с които винаги ще си на „гребена на вълната“. Гмурни се в морето от тенденции!

TikTok

TikTok е платформата, която бързо завладя тийнейджърите или така известното поколение Z. Това на свой ред накара все повече бизнеси с по-млада аудитория да започнат комуникация в тази платформа, като TikTok се старае да отговаря на нуждите както на инфлуенсърите, така и на брандовете. Но кои са трендовете, които да имаш предвид за 2022 година, стартирайки комуникация и в този канал, ще разбереш в следващите редове.

  1. Възможност за реклама и в България

България все още не е една от локациите, които позволяват рекламиране в TikTok. Но социалната мрежа все повече разширява списъка си с държави, в които може да се пуска спонсорирано съдържание. Стискаме палци това да се случи скоро, като не забравяй да ни последваш във Facebook и Instagram, за да не пропуснеш новината. 😉

  1. Повече епизодично съдържание

Всеки, който е влизал в TikTok, знае, че средната дължина на видеата е малка – около 15 секунди. Преди няколко месеца платформата започна да поддържа и по-дълги видеа в рамките на 3 минути, но най-гледаното съдържание запази по-краткия си характер. Това на свой ред кара все повече брандове и създатели да се обръщат към т.нар. епизодични видеа, които публикуват последователно в рамките на седмица или няколко дни. По този начин те “закачат” аудиторията си, мотивират потребителя да последва профила и да очаква следващия епизод. 

PRO Tip: Планирай видеото си с няколко ключови момента, в които да създадеш очакване, за да ги използваш като отправни точки за разделяне на епизодите. По този начин създаваш и постепенно натрупваш любопитство и леко напрежение в потребителя. Виж как направихме това за Aladin Foods

  1. По-дълги видеа

TikTok наскоро позволи на създателите на съдържание да публикуват видеа с дължина от 3 минути. Това дава възможност на много брандове да разгръщат своите истории. Но за да използваш по-дълги видеа, не забравяй да планираш силни ключови моменти, които да не позволяват на потребителя да скрoлне към следващото видео. Насърчаваме те да тестваш както дълги видеа, така и епизодични такива, за да откриеш кое работи най-добре за твоя бранд и аудиторията му. 

PRO TIP: Не забравяй, че ако искаш да използваш някой от тренди траковете, видеото ти отново трябва да бъде 15 секунди, тъй като това е продължителността на много от мелодиите. 

  1. Хаштаг предизвикателствата ще стават все по-популярни

Хаштаг предизвикателствата стават все по-популярни сред създателите на съдържание в TikTok, което кара брандовете да ги залагат в комуникационната си стратегия. Основното предимство на тези активации е силната мотивация за ангажиране на аудиторията с марката. 

PRO TIP: Създай предизвикателство спрямо аудиторията си и го направи забавно и в духа на трендовете в TikTok. 

  1. Пазаруване в TikTok

TikTok обяви, че тества колаборация с Shopify, с която да даде възможност на Ecommerce брандове да предлагат продуктите си чрез тагове във видеата и в отделен таб в профила си. Използването на подобна функция би помогнало на бизнесите да ангажират потребителите с продукта си и да мотивират покупка по-лесно и през TikTok. Платформата споменава като функционалности и създаването на TikTok Affiliate Program, с която да помага на бизнес профилите да откриват правилните инфлуенсъри за ефективни колаборации. Повече информация по темата можеш да откриеш тук.

LinkedIn

И няма как да продължим без LinkedIn – социалната мрежа за професионалисти и набиране на персонал, която през 2022 г. се прогнозира 1 да бъде използвана активно от над 1 млн. български потребители. Това е и годината, през която очакваме голяма част от тестваните нови функционалности да бъдат публично достъпни за потребителите. 

Независимо дали си маркетинг мениджър, специалист по създаването на съдържание, собственик на бизнес или рекрутър с теб споделяме новите функции и тенденции, за които да се оглеждаш.

  1. Видеата са лайв чрез LinkedIn Live

Трендът с видеата не пропуска и тази социална мрежа, като фокусът на платформата е върху излъчването им на живо. Това е и една от най-дългогодишно тестваните функции на социалната мрежа, която през 2021 все още беше активна само за малка група потребители и админи на бизнес страници. 

От 2022 г. опцията за публикуване на видеа е автоматично отключена за creator профилите и немалко потребители се радват на излъчването на видео подкасти, онлайн събития и уебинари в тази социална мрежа. Формата за кандидатстване за LinkedIn Live обаче е все така активна и задължителна за админите на страници.

PRO Tip: Админите, чиито компании рядко качват видео постове, ще получат одобрение за Live функциите по-бавно (от опит казваме, че това може  да отнеме 9 месеца). Публикувай по-често авторски видеа с добро качество, за да ускориш процеса си на одобрение.

  1. Фокус върху дискусии и ангажираност

Може би си забелязал, че в последно време ожесточените дискусии под постовете или популярните анкети се показват по-често във фийда ти. И няма да сгрешиш, ако мислиш така. През годините LinkedIn се промени от това да бъде социална мрежа за набиране на персонал към такава, която провокира създаването на по-значими дискусии между професионалистите в нея. Така например, алгоритъмът на социалната мрежа постоянно се подобрява в това да показва органично все повече публикации с по-голям на брой коментари. Ще развиеш профила си по-бързо, ако се стремиш да създаваш именно такова съдържание.

PRO Tip: Анкетите (polls) са формат-звезда, който е любимецът за ангажиране сред потребителите. Ако се използват умело с интригуващ въпрос и отговори, могат лесно да предизвикат изказването на мнение чрез множество коментари и дискусии. 

  1. Аудио и видео събития

През последните няколко години наблюдаваме тенденция, при която аудио книгите, подкастите и аудио стаите завладяват сърцата на немалко българи особено на бизнес предприемачите. Clubhouse се превърна в желана социална мрежа за провеждане на дискусии на разнообразни професионални тематики, но чарът ѝ сякаш бързо спадна заради голямата ексклузивност на самата услугата.

След огромния успех на Clubhouse за създаване на аудио стаии, Facebook и Twitter бързо се включиха със свои предложения за аудио зали, но за момента все още нямат голяма популярност сред масовия потребител в България. През първите дни на 2022 г. LinkedIn официално се включва в конкуренцията с пускането на тестовата фаза на своите audio и video събития. От Xplora очакваме именно тези формати и свободният им достъп до аудитория да завладеят българската ниша при аудио комуникацията. Интересна си остава и видео концепцията за събитията в LinkedIn, която има потенциал да привлече вниманието на любителите на визуалното предаване на информация. 

  1. Какво е LinkedIn Newsletter?

Ако си падаш гуру по публичната комуникация или си изградил лоялна общност, която се интересува от новостите в твоята сфера на работа, то LinkedIn Newsletters може би ще е инструментът, който ще улесни комуникацията с аудиторията ти. Това е една от новите функции на платформата, която позволява на потребителите да се абонират за твоя нюзлетър, с който да споделяш актуални новини и полезни знания.

PРО Тip: Не изключвай добрия стар нюзлетър, ако създаваш по-обемно съдържание. Имай предвид, че в LinkedIn също няма да имаш възможност да сваляш информация за събраните лийдове както при имейлите или рекламните кампании с тази цел в платформата.

Знаеш ли, че от декември 2021 кампаниите за спонсорирани съобщения за awareness и набирането на лийдове в LinkedIn вече не са активни за държавите в ЕС? Виновникът е същият, заради когото бяха спрени някои от функционалностите на Messenger и Instagram – GDPR. 

  1. Кога ще бъде активна рекламата на кирилица в LinkedIn?

Нашето предположение е, че 2022 ще е годината, в която най-после ще видим реклама на български в LinkedIn. А защо точно 2022?

Към средата на 2020 г. проведохме неофициален разговор с Mitja Korelc, тогава Territory Manager за LinkedIn, който ни сподели, че медийната платформа е започнала процес по наемане на локални администратори от различни региони. Тяхната роля е да покрият по-голям обхват от държави, в които се пуска рекламата. Неговата прогноза беше, че до края на 2021 г. ще заработят и такива, които да проверяват спонсорираното съдържание в България. Е, това не се случи през миналата година, но сме обнадеждени, че най-после ще чуем тази радостна новина през 2022 г.


 1 По данни на DataReportal за България.