ТЪРСИ СЕ: AI & WEB Junior specialist, който да трупа знания и умения, които да прилага за дигиталния маркетинг най-големите брандове!

Когато чуем B2B всички се сещаме за LinkedIn, нали? Даваме ти идея и причини защо да включиш рекламата в Quora, като част от каналите за B2B комуникация.

Какво представлява Quora?

Това е Q&A базирана платформа, която се нарежда на 357-о място сред най-посещаваните сайтове в света. Там се задават милиони въпроси месечно, които получават своите отговори. Присъстват над 400 000 теми, а сред най-популярните B2B теми са: Бизнес, Финанси, Маркетинг, Малък бизнес, Предприемачество и Бизнес стратегия. Ето и няколко факта за платформата:

  • 75% от трафика ѝ идва от мобилни устройства
  • Средно един човек разглежда по 2,13 страници в Quora и прекарва по 4:11 минути
  • Google “обича” платформата и често я нарежда на едни от челните позиции при резултатите от търсенето. 63% от посещенията на Quora са от хора, които са започнали първоначално своето търсене в Google или в друга онлайн търсачка
  • Само 0,57% от посетителите на Quora идват от източник други социални мрежи (Facebook, YouTube и т.н.)
  • Най-следваният личен профил е този на Balaji Viswanathan, CEO на Invento Robotics, той има 506 411 последователи
  • Най-популярна е в САЩ, Канада, Индия и Великобритания.

Кои са потребителите на Quora?

Те търсят активно информация, която им е необходима сега.
Докладите на Quora показват, че платформата има 300 млн. активни потребители месечно. Като по-голямата част от тях (57%) са мъже. Повечето от потребителите са на възраст 18-24 години (46%), следвани от тези на възраст между 25 и 35 години (33%), най-малко са тези над 65 години (едва 1,6%). Счита се, че аудиторията е високо образована – 65% от нея е с висше образование, а 37% са хора, заемащи мениджърски позиции. Също така 54% заявяват, че годишният доход на домакинството им е над 100 000$, което означава, че имат добра покупателна способност.
Ключово при поведението на потребителите на платформата е, че те са активни, тоест те търсят решение на своя казус или пък допринасят с информация за отговора на нечий чужд въпрос. Те са силно ангажирани, за разлика от потребителите на други социални мрежи, където по-често се наблюдава пасивно скролване.
Не са ли това decision maker-ите в компаниите, до които искаш рекламата ти да достигне?

Как рекламата в Quora може да допринесе за B2B маркетинговата стратегия?

Таргетирането на рекламните кампании, което предлага платформата, се отличава от познатото ни от Facebook и LinkedIn. И точно това е една от отличителните характеристики на платформата, която ни дава възможност така да настроим кампаниите, че да достигнем до хора, които имат по-различно поведение и мислене (в конкретния момент) от тези във Facebook. Както знаем, алгоритъмът на Facebook работи така, че класифицира даден човек в графата “има интерес към софтуерни продукти“, ако например преди 5 години е харесал Facebook страницата на Microsoft, а в Quora можем да таргетираме хора, които преди 5 дни са прочели конкретен въпрос в платформата, например: What is Microsoft Azure all about?. Сами усещате разликата, нали? Потребителите в Quora имат конкретен интерес и активно търсят информация за конкретен продукт и то “в момента”. Също така, според проучване става ясно, че потребителите прекарват 2 пъти повече време в Quora в сравнение с LinkedIn.

Рекламните цели, които могат да се заложат, са най-стандартните, които присъстват в повечето социални мрежи:

  • Traffic – покачване на трафика към сайта
  • Awareness – повишаване на известността на бранда
  • App installs – увеличаване на изтеглянията на мобилно приложение
  • Conversions – реализиране на конкретни действия на сайта
  • Lead Generation – генериране на лийдове чрез директно попълване на форма в Quora

Рекламните формати са: банер, текстова реклама и промотиране на отговор.
Ето пример за банер реклама в Quora:

за банер реклама в Quora 1

За какви бизнеси е подходяща рекламата в Quora?

Според статистика на Quora – B2B компаниите заемат 60% от рекламата там, а останалите 40% са B2C компании. Нашият опит ни показва, че платформата е много подходяща за рекламата на компании на международно ниво. А съдейки по това, че темата с най-много последователи (цели 72.4 млн.) в Quora e Technology, можем да заключим, че платформата е изключително подходящ канал за позициониране на технологични брандове.

Нека ви вдъхновим за действие с конкретен пример от опита на екипа ни с Quora. Примерът е за клиент от IT индустрията, който оперира в няколко европейски държави. Резултатите, които постигнахме за него, бяха изключително добри що се отнася до CPC, CPM и CTR. След тестване на различни подходи за таргетиране и типове кампании за него, затвърдихме Quora, като един от основните рекламни канали. Отличните резултати доведоха до промяна в стратегията ни и дори алокирахме бюджет от други социални мрежи, който да усвояваме в Quora.

Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂