Employer Branding

Защо е важно да оценим нуждата от Employer Branding? Защото, ако сме в сектор, в който хората са склонни да препоръчват най-добрата компания, тогава усилията определено си заслужават. Същото важи, ако сме в сектор, в който борбата за качествени служители е голяма и превишава значително наличното предлагане. Компаниите, които имат свои стажантски програми като начин да попълват екипа си с млади таланти, също имат голяма нужда от Employer Branding.

Откъде е добре да започнем? Да помислим за поведението и за нуждите на потребителите - текущи и потенциални служители и стажанти, както и за техните инфлуенсъри - близки, приятели, преподаватели. След това е ключово да оценим как се представяме в момента и дали усилията ни по recruitment и по задържане на служителите дават желания от нас резултат.

Текущи проекти

Текущи клиенти

Професионалисти

% human

Услугата Employer Branding

Разбира се, всяка компания е специфична – като култура, като степен на развитие на Employee Value Proposition, като положени усилия за Employer Branding и не на последно място – като нужди. Нуждите се влияят от нови клиенти, нови продукти и услуги, планирано разрастване, наличие на квалифицирани специалисти, програми за обучение в компанията и т.н.
Ето основните услуги, които ние включваме:

 

  • Дефиниране на нуждите на компанията, преобразувани в маркетинг, брандинг и HR цели, постижими чрез дигитален маркетинг
  • Откъде тръгваме – какво реално правят потребителите и какво е правила компанията до момента
  • Наличие на бързи и лесни победи, т.нар. low hanging fruits
  • Определяне на фази за Employer Branding
  • Детайлно планиране
  • Създаване на дигитални и визуални активи, както и рекламна комуникация
  • User generated content и амплифицирано съдържание
  • Анализ и скалиране
са предимствата на Discovery рекламата
компании най често ползват

Кои компании най-често ползват Employer Branding услуги

Няма да те учудим, че компаниите в сектори с яростна конкуренция за кадри инвестират най-много в Employer Branding. Това са предимно ИТ и технологични компании, но и компании, за които привличането и задържането на професионалисти е ключова част от стратегията.

Припомняме ти, че преди IT и BPO (Business Processes Outsourcing) компаниите активно да инвестират в Employer Branding, имаше само 2-3 компании, които бяха top-of-mind като препоръчван работодател. Защо е важно да го имаш предвид? Защото, ако си в сектор, в който хората са склонни да препоръчват най-добрата компания, тогава към нас се обръщат за индивидуални обучения или удостоверяване на знания в дадена област – Xplora е фокусирана в дигитален маркетинг за средни и големи компании. Затова, ако имаш такъв интерес, те молим да провериш какви са опциите през Xplora Academy – ще се радваме да помогнем за развитието на кариерата ти в маркетинга.

Как да управлявате ask фазата при Employer Branding

Предполагаме вече си открил, че всичко, което предлагаме на клиентите ни, са тествани и валидирани подходи, базирани на ясни модели. В тази връзка много често ползваме модела на 5A – awareness, appeal, ask, act, advocate, който ще откриеш в една от най-популярните статии от блога ни. Наскоро Жоро Малчев изнесе лекция на Employer Branding BG Edition за пет работещи подхода за Employer Branding, и то само при ask фазата.

    да управлявате ask фазата

    Нашите добри практики и примери за Employer Branding

    Щом си на тази страница, вероятно знаеш достатъчно за Xplora и почти със сигурност си виждал споделени от нас добри практики в Employer Branding. Навярно това се е случило:

     

    • на онлайн, хибридно или присъствено събитие за човешки ресурси или
    • за развитие на таланти, където често ни канят да споделяме нашите добри практики;
      в профилите на агенцията в социалните мрежи, където представяме нашата Employee Value Proposition;
    • на сайта ни, където детайлно можем да развием отделните стълбове на съдържание, както и да създадем оптимална потребителска пътека за заинтересованите потребители;
    • в имейл бюлетина ни, където миксираме типове съдържание, в т.ч. и съвети към таргет аудиториите ни, но и представяме новите членове на екипа.

     

    Виж много добри практики, събрани на едно място с много примери за Employer Branding и конкретно различими content pillars.
    Ако искаш дада видиш нашия подход при позициониране на стажантската ни програма.