Employer Branding
Защо е важно да оценим нуждата от Employer Branding? Защото, ако сме в сектор, в който хората са склонни да препоръчват най-добрата компания, тогава усилията определено си заслужават. Същото важи, ако сме в сектор, в който борбата за качествени служители е голяма и превишава значително наличното предлагане. Компаниите, които имат свои стажантски програми като начин да попълват екипа си с млади таланти, също имат голяма нужда от Employer Branding.
Откъде е добре да започнем? Да помислим за поведението и за нуждите на потребителите - текущи и потенциални служители и стажанти, както и за техните инфлуенсъри - близки, приятели, преподаватели. След това е ключово да оценим как се представяме в момента и дали усилията ни по recruitment и по задържане на служителите дават желания от нас резултат.
Текущи проекти
Текущи клиенти
Професионалисти
% human
Услугата Employer Branding
Разбира се, всяка компания е специфична – като култура, като степен на развитие на Employee Value Proposition, като положени усилия за Employer Branding и не на последно място – като нужди. Нуждите се влияят от нови клиенти, нови продукти и услуги, планирано разрастване, наличие на квалифицирани специалисти, програми за обучение в компанията и т.н.
Ето основните услуги, които ние включваме:
- Дефиниране на нуждите на компанията, преобразувани в маркетинг, брандинг и HR цели, постижими чрез дигитален маркетинг
- Откъде тръгваме – какво реално правят потребителите и какво е правила компанията до момента
- Наличие на бързи и лесни победи, т.нар. low hanging fruits
- Определяне на фази за Employer Branding
- Детайлно планиране
- Създаване на дигитални и визуални активи, както и рекламна комуникация
- User generated content и амплифицирано съдържание
- Анализ и скалиране
Кои компании най-често ползват Employer Branding услуги
Няма да те учудим, че компаниите в сектори с яростна конкуренция за кадри инвестират най-много в Employer Branding. Това са предимно ИТ и технологични компании, но и компании, за които привличането и задържането на професионалисти е ключова част от стратегията.
Припомняме ти, че преди IT и BPO (Business Processes Outsourcing) компаниите активно да инвестират в Employer Branding, имаше само 2-3 компании, които бяха top-of-mind като препоръчван работодател. Защо е важно да го имаш предвид? Защото, ако си в сектор, в който хората са склонни да препоръчват най-добрата компания, тогава към нас се обръщат за индивидуални обучения или удостоверяване на знания в дадена област – Xplora е фокусирана в дигитален маркетинг за средни и големи компании. Затова, ако имаш такъв интерес, те молим да провериш какви са опциите през Xplora Academy – ще се радваме да помогнем за развитието на кариерата ти в маркетинга.
Как да управлявате ask фазата при Employer Branding
Предполагаме вече си открил, че всичко, което предлагаме на клиентите ни, са тествани и валидирани подходи, базирани на ясни модели. В тази връзка много често ползваме модела на 5A – awareness, appeal, ask, act, advocate, който ще откриеш в една от най-популярните статии от блога ни. Наскоро Жоро Малчев изнесе лекция на Employer Branding BG Edition за пет работещи подхода за Employer Branding, и то само при ask фазата.
Нашите добри практики и примери за Employer Branding
Щом си на тази страница, вероятно знаеш достатъчно за Xplora и почти със сигурност си виждал споделени от нас добри практики в Employer Branding. Навярно това се е случило:
- на онлайн, хибридно или присъствено събитие за човешки ресурси или
- за развитие на таланти, където често ни канят да споделяме нашите добри практики;
в профилите на агенцията в социалните мрежи, където представяме нашата Employee Value Proposition; - на сайта ни, където детайлно можем да развием отделните стълбове на съдържание, както и да създадем оптимална потребителска пътека за заинтересованите потребители;
- в имейл бюлетина ни, където миксираме типове съдържание, в т.ч. и съвети към таргет аудиториите ни, но и представяме новите членове на екипа.
Виж много добри практики, събрани на едно място с много примери за Employer Branding и конкретно различими content pillars.
Ако искаш дада видиш нашия подход при позициониране на стажантската ни програма.