Стратегии и кампании в Linkedin
Текущи проекта
Текущи клиенти
Професионалисти
% human
Защо стратегии в LinkedIn?
LinkedIn е най-голямата професионална мрежа в света с над 820 милиона потребители. Наблюдава се положителна тенденция за покачване на аудиторията на LinkedIn в България на месечна база, като към момента профилите на българи са над 980 хиляди.
Платформата се утвърди като ключов канал, що се отнася до B2B комуникация. Присъствието на брандовете в LinkedIn вече не е препоръчително, то е задължително – не само от гледна точка на изграждане на employer branding и корпоративен имидж, но и при реализирането на стратегии за постигане на бизнес целите на бранда. Социалната мрежа предоставя специфични възможности за достигане до таргет аудиторията, които не са налични при останалите платформи, което я прави неизменна част от стратегията на B2B и част от B2C компаниите, които предлагат висок клас продукти.
Стъпките при изграждането на успешна стратегия са:
- Оценка на бизнес страницата в LinkedIn, анализ на проведените кампании до момента.
- Препоръки за подобрение и включване на нови оптимизации на кампаниите, допълнителни формати и аудитории.
- Очертаване на конкретни цели, обвързани с главните бизнес цели на бранда и съобразени с наличните възможности.
- Залагане на работен план за постигането на заложените цели от гледна точка на подходящи типове кампании, формати и оптимални бюджети.
- Планиране на възможности за допълнително развитие в бъдеще, които биха възникнали вследствие на правилното управление на текущата стратегия.
Какви цели можете да постигате с LinkedIn кампании?
Awareness фаза
Consideration фаза
- Website visits – генериране на трафик към уебсайт или събитие.
- Engagement – генериране на ангажирания (харесвания, коментирания, кликове и т.н.) със съдържание, както и генериране на нови последователи.
- Video views – генериране на гледания на видео.
Conversion фаза
- Lead generation – събиране на данни на хора, проявили интерес към продукта или услугата, чрез попълване на контактна форма директно в LinkedIn. Предимство на тази форма е, че може да се свързва директно с Lead Management платформа.
- Website conversions – генериране на конкретни действия на уебсайт, които са значими за бизнеса (регистрация, покупка, запитване и т.н.).
- Job applicants – промотиране на обява за работна позиция.
Кои са ключовите елементи на (успешните) LinkedIn кампании?
Бюджетът
Таргетирането
Форматите
Ключова визия
Ключови послания
Как създаваме съдържание за LinkedIn кампании?
- Съдържанието трябва да носи допълнителна стойност на таргета, като посочва решение на проблем, което досега не е било ясно за потребителя.
- Препоръчително е публикациите да не повтарят вече позната на аудиторията информация.
- Добре е основната част от постовете да е съсредоточена повече около стойността, която носи продукта/услугата, и конкретните ситуации, в които е приложим, отколкото върху неговите специфики.
- Важно е съдържанието да е кратко, написано на разбираем език, и да дава ясна насока за следващата стъпка на потребителя.