Blog

КАК ДА ИЗПЪКНЕШ С ПРАВИЛНОТО СЪДЪРЖАНИЕ

Намери аудиторията си и какво е важно за нея

Няма логика в това да се опитваме да се харесаме на всички. Времето, парите и енергията, които инвестираш в своите идеи трябва да бъдат насочени към определени хора. За да постигнеш това:

  • Задай ясно своята бранд цел и история
  • Определи какви са ползите на потребителите от продукта, който предлагаш

Свържи се с потребителите​

Замислял ли си се какво ще стане, ако решиш да не следваш традиционната маркетингова фуния, в която ти едностранно моделираш поведението на хората, а вместо това решиш да срещнеш потенциалните потребители някъде “по средата” - там, където те срещат конкретен “проблем”. Трябва да се примирим, че в крайна сметка, аудиторията не следва една-единствена права потребителска пътека. От друга страна можем да проследим действителното им поведение в дигитална среда - как хората взаимодействат помежду си и с различни брандове, какви фактори оказват влияние върху взимането на решение, както и как да комуникираме с тях по правилния начин. Затова:

  • Говори за това, което е важно за потребителите
  • Помисли за това, което може да ги обвърже с бранда на емоционално ниво

Споделяй ползи, не само характеристики​

Когато се опиташ да продадеш даден продукт или услуга, залагайки само на характеристиките, е все едно да се надяваш, че потребителят съответно ще бъде впечатлен. Все едно му казваш “Нашите слушалки са безжични.” Сами можете да разберете колко неефективно е това - потребителят трудно би разбрал защо конкретната характеристика е полезна за него. Вместо това:

  • Споделяй снимки или видео с хора, които се радват на ползите от продукта, не просто на самия продукт
  • Намери връзката между ползите от продукта и нуждите на хората​

Открий своя фокус​

Фокусът представлява тази точка от едно изображение, което успешно ще грабне вниманието на потребителите. По този начин “държиш контрола” върху това, което трябва да бъде видяно. Затова:

  • Създай ясен център на внимание, върху който да се съсредоточи потребителят
  • Опитай се да изрежеш снимката така, че фокусът да е върху логото и/или самия продукт​

Бъди кратък и ясен​

Често пъти на хората им отнема твърде дълго време, за да прочетат даден e-mail, документ или отчет, и когато най-накрая стигнат до важната част (тази, за която е трябвало да прочетат този текст), те не успяват го разберат. В тази връзка:

  • Направи така, че за хората да е ясно точно какво им предлагаш
  • Персонализирай съдържанието за конкретен потребител или аудитория​

Подкани към действие Всяко съдържание има своя цел. Когато целта е действие - трябва да има ясен призив към него. Не можеш да накараш хората да направят нещо, което не искат. Ключовият момент е да ги накараш да направят нещо, което ще подобри животът им. Те самите биха искали да го направят, просто не знаят как. Ето и няколко помощни съвета:

  • Добави усещане за спешност
  • Добави “Call-to-action” бутон, за да мотивираш към действие.

Използвай висококачествени снимки и видеа

Колкото и да е добра идеята ти:

  • Внимавай за размера и качеството на файловете, които използваш
  • Всеки рекламен формат има своите специфични изисквания, добре е да се придържаш към тях

Например, ако искаш да се възползваш от един от Facebook форматите, предлагащ повече креативно “пространство”, като carousel ad, трябва да внимаваш за следните изисквания:

Минимален брой картички: 2

Максимален брой картички: 10

Файл: jpeg или png

Максимален размер на видео: 4GB

Препоръчителна резолюция: 1080 x 1080px

Текст: 125 символа

Заглавие: 40 символа

Линк описание: 20 символа

И накрая:

Осмисляй, експериментирай, консолидирай изводите, надграждай и се учи!