Намери аудиторията си и какво е важно за нея
Няма логика в това да се опитваме да се харесаме на всички. Времето, парите и енергията, които инвестираш в своите идеи, трябва да бъдат насочени към определени хора. За да постигнеш това:
- Задай ясно своята бранд цел и история
- Определи какви са ползите на потребителите от продукта, който предлагаш
Свържи се с потребителите
Замислял ли си се какво ще стане, ако решиш да не следваш традиционната маркетингова фуния, в която ти едностранно моделираш поведението на хората, а вместо това решиш да срещнеш потенциалните потребители някъде “по средата” – там, където те срещат конкретен “проблем”. Трябва да се примирим, че в крайна сметка аудиторията не следва една-единствена права потребителска пътека. От друга страна можем да проследим действителното им поведение в дигитална среда – как хората взаимодействат помежду си и с различни брандове, какви фактори оказват влияние върху взимането на решение, както и как да комуникираме с тях по правилния начин. Затова:
- Говори за това, което е важно за потребителите
- Помисли за това, което може да ги обвърже с бранда на емоционално ниво
Споделяй ползи, не само характеристики
Когато се опиташ да продадеш даден продукт или услуга, залагайки само на характеристиките, е все едно да се надяваш, че потребителят съответно ще бъде впечатлен. Все едно му казваш “Нашите слушалки са безжични.” Сами можете да разберете колко неефективно е това – потребителят трудно би разбрал защо конкретната характеристика е полезна за него. Вместо това:
- Споделяй снимки или видео с хора, които се радват на ползите от продукта, не просто на самия продукт
- Намери връзката между ползите от продукта и нуждите на хората
Открий своя фокус
Фокусът представлява тази точка от едно изображение, което успешно ще грабне вниманието на потребителите. По този начин “държиш контрола” върху това, което трябва да бъде видяно. Затова:
- Създай ясен център на внимание, върху който да се съсредоточи потребителят
- Опитай се да изрежеш снимката така, че фокусът да е върху логото и/или самия продукт
Бъди кратък и ясен
Често пъти на хората им отнема твърде дълго време, за да прочетат даден e-mail, документ или отчет, и когато най-накрая стигнат до важната част (тази, заради която е трябвало да прочетат този текст), те не успяват го разберат. В тази връзка:
- Направи така, че за хората да е ясно точно какво им предлагаш
- Персонализирай съдържанието за конкретен потребител или аудитория
Подкани към действие. Всяко съдържание има своя цел. Когато целта е действие – трябва да има ясен призив към него. Не можеш да накараш хората да направят нещо, което не искат. Ключовият момент е да ги накараш да направят нещо, което ще подобри живота им. Те самите биха искали да го направят, просто не знаят как. Ето и няколко помощни съвета:
- Добави усещане за спешност
- Добави “Call-to-action” бутон, за да мотивираш към действие.
Използвай висококачествени снимки и видеа
Колкото и да е добра идеята ти:
- Внимавай за размера и качеството на файловете, които използваш
- Всеки рекламен формат има своите специфични изисквания, добре е да се придържаш към тях
Например, ако искаш да се възползваш от един от Facebook форматите, предлагащ повече креативно “пространство”, като carousel ad, трябва да внимаваш за следните изисквания:
Минимален брой картички: 2
Максимален брой картички: 10
Файл: jpeg или png
Максимален размер на видео: 4GB
Препоръчителна резолюция: 1080 x 1080px
Текст: 125 символа
Заглавие: 40 символа
Линк описание: 20 символа
И накрая:
Осмисляй, експериментирай, консолидирай изводите, надграждай и се учи!
Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂