През май 2019 Google анонсира Discovery Ads и по-късно през годината форматът започна да навлиза постепенно в практиката, а от април 2020 вече е достъпен за всички рекламодатели. Това значи, че бизнесите в световен мащаб ще могат да разширят своя обхват, като представят продуктите и услугите си на потребителите още преди те да са осъзнали своята нужда от тях.
Какво представляват Discovery Ads и къде се визуализират?
Чрез създаването на една Discovery кампания, можете да достигнете до над 2.9 млрд. потребители, докато те консумират любимото си съдържание в мрежата. След като добавите ключовите елементи в своите реклами, системата ще използва machine learning, за да оптимизира най-добре представящите се комбинации, които да се показват в Google Discover, а също така и в мобилната версия на YouTube (в home feed и watch feed) и в promotions tab на Gmail, при това само с една кампания. Така отговорът на нуждите на потребителите ще достигне до тях, преди те да за задали своя въпрос.
Тъй като целта на Discovery Ads е да ангажират хората с Вашия бранд, те са силно визуални, по което се доближават не само до дисплейния формат, но и до изпитания вече подход на Facebook – да привлича потребителя чрез грабващ вниманието криейтив и да осигурява качествен трафик в началото на фунията.
Как да таргетираме?
Условията за таргетиране на Discovery Ads до голяма степен се доближават до тези в Display. Рекламите могат да се насочват към affinity, in-market, remarketing, custom intent аудитории или да бъдат с широко таргетиране. Както вече уточнихме, рекламите достигат до потребителите в момента, в който те скролват в своя фийд, за да ги стимулират да извършат покупка или друго важно действие, така че таргетирането не залага на ключови думи, а на данните за онлайн поведението и интересите им. Според Google, 85% от хората са склонни да предприемат действие в рамките на 24 часа, след като са открили нов продукт.
Как създаваме Discovery кампания?
Въпреки че по структура ще забележим сходства с Responsive Display, още при създаването на Discovery Ads, виждаме, че те имат собствен тип кампания (campaign type) – това е още една индикация, че този формат тепърва ще се утвърждава.
За да можете да настроите кампанията, в акаунта Ви трябва да има активни sitewide tagging и conversion tracking. След като добавите елементите на своите реклами, съобразени с изискванията, Google ще поеме щафетата, за да визуализира рекламите в различни площадки. Препоръчително е да не правите промени в бюджетите и рекламите си поне 2 седмици след техния старт, за да дадете възможност на системата да се обучи.
Изисквания за одобрение:
За да бъдат рекламите Ви одобрени за излъчване, е необходимо те да отговарят на следните изисквания, специфични за Discovery Ads кампаниите:
- Изображенията, които използвате, не могат да съдържат call to action бутони или елементи, които да подтикват потребителите към кликане;
- Не са допустими подвеждащи послания и неясна информация;
- Всички изображения в рекламата трябва да покриват стандартите за качество на Google Ads .
- Дневният бюджет в акаунта Ви трябва да е поне 10 пъти по-голям от Вашия Target CPA bid.
Standard Discovery ads или Carousel?
Една от най-характерните особености на Discovery ads кампаниите, е че те са налични в два формата – Standard Discovery ads и Carousel.
При стандартната Discovery реклама можете да качите множество изображения, с което си осигурявате възможно най-широкия набор от комбинации. Необходимите елементи на Вашата реклама са:
- До 5 заглавия (40 символа);
- До 5 описания (90 символа);
- До 15 изображения: Landscape image (1.91:1) и Square image (1:1);
- Лого: 1200х1200;
- Call to action текст
С Carousel ads избирате един от двата формата за креативните визии и давате възможност на потребителите да сменят при преглед до 10 картички с продукти, които ще се показват в реда, в който сте ги качили. За да създадете Carousel ad са Ви необходими:
- Заглавия (40 символа) – индивидуално заглавие за всяка картичка
- Описание (90 символа) – Описанието е едно и трябва да бъде съвместимо с всички заглавия и изображения;
- Изображения: Landscape image (1.91:1) или Square image (1:1) – за да бъде одобрена рекламата, всички изображения в нея трябва да са в един формат;
- Лого: 1200х1200;
- Call to action текст.
Автоматични bidding стратегии
Независимо дали искате да спечелите нови потребители, или да ангажирате по-тясно такива, които вече са взаимодействали с Вашия бранд, Discovery ads са идеална възможност за постигане на важни цели – от абониране за newsletter до продажби. Кампаниите се базират на machine learning и поради тази причина оперират изцяло със smart bidding стратегии, като за момента са активни само Target CPA и Maximize Conversions.
[PRO TIP]: Акo нямате достатъчно история във вашите акаунти относно конкретна цел (например: продажба), опитайте се да създадете цел, която е по-маловажна и по-лесно достижима (micro conversions), като добавяне на продукт в количка или достигане на checkout. Така кампанията ще има повече информация, на базата на която да оптимизира.
Усилено тестваме този нов формат в “Лабораторията на Xplora”. Резултатите към момента са позитивни.
За някои от кампаниите от отчитаме много ниска цена за клик (CPC) – между 0.01 и 0.05 лв., което превръща Discovery Ads в отличен формат за генериране на трафик към вашият уебсайт, за увеличаване на разпознаваемостта на вашият бранд/продукт, като и за оптимизация на up & mid-funnel конверсии.
Discover format се смята за следващото голямо в нещо в света на Google рекламата и нашата препоръка е да започнете да го използвате възможно най-скоро, като ключовото тук е да определите правилно кого ще таргетирате и какво точно ще му покажете.
А вие бихте ли го планирали в своя marketing mix?
Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂