Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

superHUMAN Блог

Universal Analytics отстъпва място на GA4

5 причини защо и насоки как да настроиш своя GA4

 

С обявяването на новината, че от 1 юли 2023 г. стандартните Universal Analytics собствености (properties) ще спрат да събират данни за нови посещения, Google направиха ясна заявка, че бъдещото в анализа на данни се крие в Google Analytics 4 (или накратко GA4) и то ще дойде много по-скоро, отколкото очаквахме. 

В следващите редове ще ти дадем не само 5 причини защо възможно най-скоро да пристъпиш към настройка/имплементация на GA4, но и насоки за това как да организираш процеса и да планираш необходимите стъпки. 

Какво всъщност се променя на 1 юли 2023 г. и какво значи за нас, че “Стандартните Universal Analytics properties ще спрат да събират данни” (промяната за Universal Analytics 360 настъпва на 1 октомври 2023)?

Най-просто казано – след по-малко от година и 3 месеца няма да можем да получаваме нови данни за сесиите в Universal Analytics. Според официалната информация от Google, натрупаните дотогава данни ще бъдат достъпни за поне още шест месеца. След това обаче познатите ни Universal Analytics properties няма да бъдат налични и ако не си експортирал данните си, то няма да можеш да ги достъпиш. Как да експортираш данните можеш да разбереш в статията тук. 

И ако година и три месеца ти звучи като дълъг период, ще си позволим да ти напомним, че GA4 е с нас вече над година и половина, а сякаш само преди няколко месеца прочетохме новината за неговото анонсиране. 

За да се подготвиш навреме, ти даваме 5 причини защо да преминеш възможно най-скоро към настройка на GA4: 

  1. За да имаш събрани исторически данни за поне една година. 

По този начин ще можеш да следиш промените във важните за теб показатели, динамиката в резултатите и да анализираш по-правилно представянето си. 

N.B. Universal Analytics и GA4 стъпват на различни методи на работа и не предлагат пълно припокриване на докладваните типове метрики. Сравнението на данните между тях би било неточно и носи риска от това да доведе до неправилни изводи.

  1. За да свикнеш с новия интерфейс и да се научиш къде да откриваш важната за теб информация, както и да се запознаеш с основните доклади.
  1. За да помогнеш на системата да натрупа данни за т.нар. Automated Insights.
  1. За да се възползваш от всички плюсове на GA4 – data driven attribution, cross-device tracking, machine learning способности на системата, автоматично отчитане на някои ключови действия и още. 
  1. За да започнеш своята подготовка за cookieless future с фокус върху изискванията за privacy.

Как да разбереш дали използваш Universal Analytics или GA4? 

Влез в Google Analytics и потърси своето Property ID. 

Ако: 

  • започва с UA и завършва с цифри, то използваш Universal Analytics
  • включва само цифри, то използваш Google Analytics 4
да разбереш дали използваш Universal Analytics или GA4

Информация за това как да провериш типа използвано property можеш да откриеш и в Support центъра на Google. 

Настройка на GA4

За да настроиш GA4, можеш да следваш инструкциите с отделните стъпки, предоставени от Google. 

Нашият съвет: 

  • Настрой GA4 възможно най-скоро

…но

  • Не бързай да преминаваш единствено към неговото използване. Стартирай с паралелно използване на GA4 и Universal Analytics, давайки си време да свикнеш със спецификите на двете системи.

Време е да се подготвим скоро да пуснем на свобода добрия стар Universal Analytics, служещ ни вярно от 2012 година, и да приветстваме GA4. 

Кралят е мъртъв, да живее кралят.