5 причини защо и насоки как да настроиш своя GA4
С обявяването на новината, че от 1 юли 2023 г. стандартните Universal Analytics собствености (properties) ще спрат да събират данни за нови посещения, Google направиха ясна заявка, че бъдещото в анализа на данни се крие в Google Analytics 4 (или накратко GA4) и то ще дойде много по-скоро, отколкото очаквахме.
В следващите редове ще ти дадем не само 5 причини защо възможно най-скоро да пристъпиш към настройка/имплементация на GA4, но и насоки за това как да организираш процеса и да планираш необходимите стъпки.
Какво всъщност се променя на 1 юли 2023 г. и какво значи за нас, че “Стандартните Universal Analytics properties ще спрат да събират данни” (промяната за Universal Analytics 360 настъпва на 1 октомври 2023)?
Най-просто казано – след по-малко от година и 3 месеца няма да можем да получаваме нови данни за сесиите в Universal Analytics. Според официалната информация от Google, натрупаните дотогава данни ще бъдат достъпни за поне още шест месеца. След това обаче познатите ни Universal Analytics properties няма да бъдат налични и ако не си експортирал данните си, то няма да можеш да ги достъпиш. Как да експортираш данните можеш да разбереш в статията тук.
И ако година и три месеца ти звучи като дълъг период, ще си позволим да ти напомним, че GA4 е с нас вече над година и половина, а сякаш само преди няколко месеца прочетохме новината за неговото анонсиране.
За да се подготвиш навреме, ти даваме 5 причини защо да преминеш възможно най-скоро към настройка на GA4:
- За да имаш събрани исторически данни за поне една година.
По този начин ще можеш да следиш промените във важните за теб показатели, динамиката в резултатите и да анализираш по-правилно представянето си.
N.B. Universal Analytics и GA4 стъпват на различни методи на работа и не предлагат пълно припокриване на докладваните типове метрики. Сравнението на данните между тях би било неточно и носи риска от това да доведе до неправилни изводи.
- За да свикнеш с новия интерфейс и да се научиш къде да откриваш важната за теб информация, както и да се запознаеш с основните доклади.
- За да помогнеш на системата да натрупа данни за т.нар. Automated Insights.
- За да се възползваш от всички плюсове на GA4 – data driven attribution, cross-device tracking, machine learning способности на системата, автоматично отчитане на някои ключови действия и още.
- За да започнеш своята подготовка за cookieless future с фокус върху изискванията за privacy.
Искаш да научиш повече за новостите, свързани с Google Analytics 4 – всичко от настройки и проследяване до анализ на резултати и най-добри практики?
Цялостната програма на Xplora Academy е точното място за теб, тъй като в нея имаме специален курс за Google Analytics 4.
Как да разбереш дали използваш Universal Analytics или GA4?
Влез в Google Analytics и потърси своето Property ID.
Ако:
- започва с UA и завършва с цифри, то използваш Universal Analytics
- включва само цифри, то използваш Google Analytics 4
Информация за това как да провериш типа използвано property можеш да откриеш и в Support центъра на Google.
Настройка на GA4
За да настроиш GA4, можеш да следваш инструкциите с отделните стъпки, предоставени от Google.
Нашият съвет:
- Настрой GA4 възможно най-скоро
…но
- Не бързай да преминаваш единствено към неговото използване. Стартирай с паралелно използване на GA4 и Universal Analytics, давайки си време да свикнеш със спецификите на двете системи.
Време е да се подготвим скоро да пуснем на свобода добрия стар Universal Analytics, служещ ни вярно от 2012 година, и да приветстваме GA4.
Кралят е мъртъв, да живее кралят.