superHUMAN Блог

Промени в разходите за Google реклама в някои държави

Google Ads ще таксува рекламодатели за показването на реклами в Австрия, Турция, Обединеното Кралство, Франция и Испания. Това е вследствие на т.нар. такси за дигитални услуги, които някои страни налагат върху технологичните компании. От Google са взели решение разходите да се поемат от рекламодатели.

Това означава, че в допълнение към рекламните разходи, при всяко показване на реклама в конкретните държави, ще бъдат таксувани регулаторни оперативни разходи (Regulatory Operating Costs) или данъци върху дигиталните услуги (DST).

За посочените по-горе държави процентът, който ще се начислява е следният:
Австрия – 5% (от 1 ноември 2020 г.) 
Турция – 5% (от 1 ноември 2020 г.)   
Обединено Кралство – 2% (от 1 ноември 2020 г.)   
Испания – 2% (от 1 май 2021 г.) 
Франция – 2% (от 1 май 2021 г.)

Как ще се начисляват таксите в зависимост от начина на плащане?

Автоматични плащания и месечно фактуриране

Таксите ще се начисляват върху усвоения бюджет еднократно в края на всеки месец, като тази сума трябва да се плати следващия път при таксуване. Тези такси ще се добавят и към бюджета за профила Ви, ако сте настроили такъв.

Какво означава това? 

Ако например имате бюджет от 100 лв. и натрупате 5 лв. данък върху дигиталните услуги в Австрия за реклами, показвани в Австрия, ще бъдете таксувани 105 лв. (плюс всички данъци, като ДДС, които се прилагат в държавата ви).

Ръчни плащания или предплащания

Ако се плаща чрез ръчни плащания или се извършва предплащане по профила с автоматични плащания, тези такси може да бъдат начислени след пълното изразходване на плащането.

В случаите, в които остава неизплатено салдо, то ще бъде приспаднато автоматично от следващото плащане.

Ако например натрупате 5 лв. регулаторни оперативни разходи за реклами, показвани в Турция, и извършите ново плащане за 100 лв., ще разполагате с кредит от 95 лв. за показване на реклами (100 лв. – 5 лв.) и наличното ви салдо ще показва 95 лв.

Къде може да проверите за такси? 

Можете да видите таксите на едно от следните места в профила си в Google Ads:

  • В месечната си фактура или извлечение като отделен ред за всяка държава
  • В секцията „Transactions“ в профила си в Google Ads.

Ще бъдете таксувани за реклами, показвани в конкретни държави. За да видите начислените данъци върху дигиталните услуги или оперативни разходи,от менюто с инструменти в горния десен ъгъл кликнете върху „Billing“ и изберете Transactions.

проверите за такси в google ads

Таксуване без да рекламирате в тези държави

Ако установите, че рекламите ви се показват в непредвидена държава, препоръчително е да изключите изрично държавата от настройката си за насочване. Възможно е кампания, която не е насочена изрично към определена държава, например Испания, да показва реклами на потребители в Испания, защото бизнесът ви може да е в местоположение, което представлява интерес за тези потребители. Това се управлява от настройките на ниво кампания:
google ads Таксуване без да рекламирате в тези държави

Първата опция е зададена по подразбиране и в случай че не направите промени, то рекламите ви може да се показват и извън таргетираната от вас локация. За да избегнете това, необходимо е да изберете втората опция.

Важно е да се обърне внимание, че данъците и таксите няма да бъдат отразени в показателите, които следите за ефективността на кампаниите си, което означава, че ако предлагате стоки или услуги чрез Google Ads в някоя от посочените държави, ще трябва да проследите какво влияние оказват начислените такси върху цената за придобиване (CPA).

Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂