Някога случвало ли ти се е следното: преглеждаш source/medium доклада в Google Analytics акаунта си и някъде на седми/осми ред виждаш органичен трафик от Bing търсачката с много добри метрики за ангажираност и conversion rate? Дори и да не си, продължавай да четеш, защото знаем, че имаш желание да допълниш комуникационния си микс с още един силен канал. Защото, освен в Bing, с Microsoft Advertising може да се покрият различни търсещи машини, включително набиращата популярност търсачка – Duck Duck Go. Така че да започваме. 🙂
Преди всичко трябва да се увериш, че локацията, която искаш да таргетираш с Microsoft реклама, е налична. Към момента Microsoft Advertising не може да показва реклами в България, но има възможност да се рекламират компании от България в други държави. Списък с наличните държави можеш да откриеш тук.
Ако имаш опит с Google Ads реклама, настройването на Microsoft advertising кампания е изключително лесно благодарение на опцията “Import from Google Ads”. Тя позволява да пренесеш кампаниите си от Google Ads към Microsoft Advertising, което е бързо и подходящо решение за повечето компании. При избиране на тази опция Microsoft Advertising интерфейсът ще ти предложи опции за импорт на целия или дори на няколко акаунта, както и да избереш график за обновяване (автоматично прехвърляне), когато правиш промени в Google Ads. Нашият съвет е първо да тестваш от един акаунт с една кампания и без обновяване, за да можеш да минеш по-лесно и безпроблемно през стъпките за Import.
Важно! За да не импортнеш всички кампании, а само определени, след като избереш акаунт и график на импорт (на график избери “Once”), кликни на Advanced Import, откъдето можеш да избереш конкретни кампании и рекламни групи.
След като се спреш на подходяща кампания, която искаш да имплементираш, и започнеш трансфера, следва да прегледаш и да потвърдиш през няколко стъпки различните елементи, които съставят кампанията ти:
- Канали: Тук обърни внимание на опцията за Display Targeting в Google Search, тъй като не е налична в Microsoft. Самата опция за Display Targeting в Google Search кампании не е препоръчителна за повечето бизнеси в Google Ads, затова по-добре да я изключиш, ако вече не си.
- Пол и възраст: Основната разлика между двете платформи е, че сегментите с възрастовите групи са малко по-различни, като група в Google Ads 45-54 не е налична в Microsoft.
- Аудитории: Тук разликите са сериозни, като възможността за импорт на аудитории е сведена до Inmarket и базови ремаркетинг листи. Ако използваш подкатегории на определена inmarket аудитория, например Computers & Peripherals > Computers > Laptops & Notebooks, е възможно, вместо подкатегорията “лаптопи”, да ти избере основната категория “компютри и периферия” в случаите, в които няма налична по-конкретна подкатегория.
- Бид и бюджет: Един от най-важните елементи в кампанията ни. Предвид по-малкия обхват на Bing в сравнение с Google е редно да помислиш преди това какъв ресурс си склонен да отделиш за реклама в Microsoft. Ние препоръчваме да пробваш с малко по-ниски бюджети за Microsoft и да анализираш къде и колко често се позиционираш в SERP (Search Engine Result Page). Обърни внимание и на bidding стратегиите в кампанията. Microsoft не поддържа всички бидинг стратегии на Google (например Maximize conversion Value) и ако импортваш такава бидинг стратегия, Microsoft ще я обърне в Enhanced CPC. Тук е редно да споменем, че за разлика от Google, в Bing има минимален бид, но той е изключително нисък и рядко създава проблем.
https://help.ads.microsoft.com/#apex/ads/en/50851/0
След като преминеш през тези стъпки, ще откриеш новата си Microsoft Advertising кампания. На този етап препоръчваме да преминеш през различните настройки на кампанията, за да се увериш, че са така, както ти искаш. Обърни внимание и на импорта на ключовите думи и рекламите. Ако се опасяваш от недостатъчен обем (все пак Bing е доста по-малко използвана търсачка), може да помислиш за по-либерални Match types на ключовите думи, както и да добавиш нови фрази – с 1 и 2 думи. Имай предвид, че и в Microsoft Advertising няма да може да използваш Broad Match Modifier.
Pro Tip: Едно от предимствата на Microsoft Advertising е, че за разлика от Google Ads, тук можеш да видиш в кои “Search Partners” си показвал рекламите си. Затова след няколко дни активна реклама можеш да разгледаш листнатите партньорски сайтове и да изключиш тези, които не носят достатъчно добри резултати. За целта можеш да откриеш листнатите уебсайтове в website url (publisher) report-а. Reports > Reports > Performance > website url (publisher), където листнатите партньорски страници са в колоната “Networks”.