Знаеш ли кои 10 категории продукти и услуги не могат да бъдат рекламирани в TikTok? А какви са изключенията? Както вече сме ти споменaвали, TikTok е новата платформа за бизнеси, които искат да имат още една допирна точка със своите потребители. В портфолиото ни от клиенти вече имаме бизнеси, които добавиха TikTok в своя микс от дигитални канали и статистиките ни показват, че каналът работи успешно и носи добри, а понякога – и отлични резултати. Подобно на останалите платформи обаче не всичко може да се рекламира там. Ако се интересуваш или планираш рекламна кампания в платформата, трябва да знаеш, че има списък със забранени категории, които TikTok не допуска да бъдат рекламирани. Подчертаваме, че изведеният списък се отнася изцяло за рекламно съдържание.
Защо е важно да го знаеш? Защото:
✔️ Можеш да спестиш време и ресурси, които ще вложиш за подготовка на реклама, която ще бъде отхвърлена или блокирана.
✔️ Избягваш риска от санкции – TikTok може да ограничи акаунта ти, ако нарушиш правилата и това да се отрази в дългосрочен план на бизнеса ти.
✔️ Гарантираш, че рекламите ти ще стигнат до правилната аудитория – а няма да се сблъскат със забрани и ограничения и да останеш „в сянка”, която ще повлияе на бизнес резултатите ти.
Подготвихме ти списък кои продуктови категории не могат да рекламират в TikTok.
Категориите, които включва списъка са следните:
-
Продукти и услуги за възрастни (18+)
TikTok е платформа, ориентирана предимно към млада аудитория и продукти със сексуален характер не могат да се рекламират.
🔸 Какво може да бъде разрешено? – В това число не се включват приложения за запознанства или live chat такива. В този случай рекламата ти няма да бъде автоматично отхвърлена, но ще е нужно да преминеш през допълнителен процес на одобрение от екипа на TikTok.
-
Алкохол
TikTok не позволява рекламирането на алкохолни напитки – независимо дали става дума за конкретен вид алкохол или безалкохолни алтернативи, които се представят като смеси за коктейли. Но има някои изключения – например реклами на заведения или събития, които сервират алкохол, (но без конкретен акцент върху самия алкохол).
🔸 Какво може да бъде разрешено? – тирбушони, винени чаши и други аксесоари, които се използват за консумация на алкохол.
-
Цигари, тютюн и вейпове
TikTok има строга забрана за рекламиране на тютюневи изделия и продукти за пушене, независимо дали съдържат никотин или не. Това означава, че ако продуктите ти са например аксесоари за пушене или заведения/места за пушене, които насърчават пушенето, то платформата ще отхвърли рекламата.
🔸 Какво може да бъде разрешено? – Могат да бъдат рекламирани продукти, които помагат за спиране на пушенето, анти-тютюневи кампании, продукти с аромати, които наподобяват аромата на тютюн, както и запалки и аксесоари, които не споменават тютюн или пушене.
-
Финансови продукти и криптовалути
TikTok има стриктни изисквания за рекламиране на финансови услуги и криптовалути, за да защити потребителите от измами и подвеждаща информация.
Не могат да се рекламират чуждестранни валути и валутни борси, както и платформи за търговия с криптовалути. Съвети за финансови инвестиции, които обещават „гарантирана печалба“, както и пирамидни схеми и „бързо забогатяване“ са в списъка.
🔸 Какво може да бъде разрешено? – Примери за продукти, които могат да бъдат рекламирани, (ако отговарят на изискванията) са кредитни карти, услуги като „Купи сега, плати по-късно“ (BNPL), инвестиционни услуги и заеми.
-
Животни и продукти от тях
Ако бизнесът ти е свързан с продажба на животни или продукти от защитени видове (например слонова кост, кожи и т.н.), TikTok няма да одобри рекламата.
🔸 Какво може да бъде разрешено? – Могат да бъдат рекламирани продукти за игра, разходка и др., свързани с домашни любимци и грижа за животните като цяло.
-
Хазарт
TikTok категорично забранява рекламирането на хазартни продукти и услуги, тъй като те могат да бъдат подвеждащи или да създадат зависимост. Категориите, които твърдо не могат да се рекламират включват онлайн залагания, бинго, фентъзи спортове, виртуални хазартни игри, онлайн казина и лотарии, които не са регулирани от държавни органи.
🔸 Какво може да бъде разрешено? – Може да бъде допуснато рекламиране на „Лотарии” и „Социални казино игри (без реални пари)”, като и при двата варианта е задължително рекламата трябва да бъде одобрена от TikTok Sales Representative, да е насочено към 18+ потребители. Провайдерът на лотарията трябва да бъде регулиран и управляван от държавен орган.
-
Политическо съдържание
TikTok не позволява реклами с политическо съдържание в нито един от своите рекламни формати. Това включва както платени реклами, така и сътрудничества с инфлуенсъри или други промоционални инструменти в платформата.
🔸 Какво може да бъде разрешено? – Държавни институции могат да рекламират, но само ако кампанията е управлявана от TikTok Sales Representative.
Кои са останалите категории, които не могат да бъдат рекламирани в платформата можеш да откриеш в ЧАСТ 2 на тази статия. Очаквай я съвсем скоро в блога на Xplora!
Искаш ли да овладееш всички тънкости TikTok? Виж статията ни за TikTok тенденции, които ще завладеят платформата през 2025.