Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

superHUMAN Блог

Каква е разликата между инфлуенсър, лидер на мнение и създател на съдържание?

Инфлуенсър кампаниите са обобщение за работата на брандовете с инфлуенсъри, лидери на мнение, известни личности или създатели на съдържание. Разликата между тези вече не толкова нови професии обаче остава загадка за мнозина. Затова в тази статия ще ти разкажем повече за приликите и разликите между различните типове влиятелни лица, а също така как и защо е важно да изберете правилните хора за вашата кампания. Нека да започнем с кратко разграничаване като поясним четирите категории: лидери на мнение, създатели на съдържание, инфлуенсъри и посланици на бранда.

Лидери на мнение

Лидерите на мнение са хора, които имат висок социален статус. Тяхното мнение и препоръки се вземат предвид при вземане на важни решения. Примери за лидери на мнение са политически фигури, журналисти, спортисти, икономисти, медицински лица, готвачи и др., които са известни с кариерата си и постиженията в нея. Те имат експертиза в нишата си, придобита чрез професионализъм или дългогодишни усилия . Лидерите на мнение може да нямат активно присъствие в социалните медии , но включванията им по конкретни теми да бъдат значими, да увеличават известността им и да бъдат мощен инструмент за влияние.

Създатели на съдържание

Създават съдържание за различни маркетинг платформи , включително блогове, социални мрежи и уебсайтове. Тяхната експертиза се крие не в личността им и кариерния им път, а в уменията им – в способността им да разказват истории , които последователите им търсят. Съдържанието, което създават content creator-ите, се свързва с аудиторията на няколко нива. То е визуално издържано, разказва завладяваща история или решава проблем . Някои създатели на съдържание стават инфлуенсъри с течение на времето. Други създатели на съдържание се придържат към създаването на съдържание за собствените си акаунти или за чужди.

Инфлуенсъри

Инфлуенсърите са различни от създателите на съдържание, защото фокусът им е върху ангажираността и изграждането на общност. Докато при създателите на съдържание, качеството на съдържанието е на първи план, при инфлуенсърите то може да варира, но все пак е ангажиращо и интересно. В този смисъл инфлуенсърите също са създатели на съдържание. Докато създателите на съдържание се занимават със самото изкуство, инфлуенсърите изграждат общности с цел да се свързват и помагат на своите последователи, което означава понякога да влияят върху решенията за покупка на аудиторията. Те наблягат на дискусията с потребителите си и имат повече опит в създаването на колаборации и рекламното представяне на продукти и услуги.

Посланици на бранда

Това е категорията, в която могат да спадат всички изброени влиятели до този момент. Посланик на бранда може да бъде всеки, включително вашите потребители. Най-често това са хора, с които сте работили дългосрочно и те са верни фенове на вашите продукти или услуги. При дългосрочните партньорства доверието на потребителите определено се покачва и препоръките на влиятелните лица съвсем не изглеждат толкова рекламни, а стават неизменна част от тяхното ежедневие. При работата с посланици на бранда трябва да се уверите в няколко ключови елемента, за да може да ги определите като brand ambassadors. Ето ги и тях:

  1. Задължително да познават продукта и услугата в детайли
  2. Аудиторията да ги асоциира с вашия бранд
  3. Потребителите и съдържанието им да бъдат релевантни за услугата/продукта
  4. Да не работят с конкурентни брандове

И така… след като разграничихме влиятелните личности спрямо типа на влияние, съдържание, ниво на разпознаваемост и позициониране в социалните мрежи, то е време да преминем към избора. Даваме ти няколко ценни съвети, които да имаш предвид при изграждането на инфлуенсър кампания. Те ще те ориентират и помогнат да избереш кои са правилните инфлуенсъри, с които да си партнираш. Най-важното условие е да се водиш по целите, които искаш да постигнеш!

Избери инфлуенсъри, ако:

  • Искаш да генерираш трафик към каналите си и да повишиш последователите си.
  • Целиш увеличаване на разпознаваемостта на бранда, продукта или услугата.
  • Имаш онлайн магазин и целите директни продажби. Хубаво е да имаш и измерител – UTM и/или промо кодове

Избери създатели на съдържание, ако:

  • Искаш да достигнете нишова аудитория дори и тя да е по-малка като размер.
  • Търсиш качествено съдържание и си готови да дадеш креативна свобода на създателя.
  • В стратегията ти даваш фокус на наратива и сторителинга.

Избери лидери на мнение, ако:

  • Целиш да привлечеш специалисти от същия сектор, към който принадлежи лидерът на мнение.
  • Брандът ти е в Employer branding, B2B, Event management сферата.
  • Не целиш директно промотиране на продуктите си.

Избери посланици на бранда, ако:

  • Не целиш директно промотиране на продуктите си.
  • Имаш стратегия, с която да разгърнеш във времето предимствата и посланията на бранда.
  • Си намерил лицата, с които искаш потребителите да асоциират бранда.

Не забравяй, че с каквито и влиятелни лица да си партнираш, за да реализираш своята инфлуенсър кампания, най-важни са целите , които искаш да постигнеш чрез нея. Друга важна точка, която не трябва да пропускаш е да ги брифираш детайлно и да имаш ясна идея на какво искаш да се наблегне. Съобрази своите насоки както с brand guideline-а, по който се водиш, така и със стила на инфлуенсъра в социалните мрежи. Можеш да му възложиш задача да ти разпише креативната си идея, така че максимално да напаснете вижданията си за представянето на бранда. Ако се наложи, може да му направиш предварително обучение или да му изпратиш информативни материали, с които да се запознае преди изграждане на съдържанието. Не се притеснявай да бъдеш подробен, защото това би спестило множество корекции на следващия етап от партньорството.

Желаем ти успех и не пропускай да се информираш за новините и тенденциите в инфлуенсър маркетинга чрез нашия блог, YT канал, подкаст или нюзлетър!