Вече сме ти споменавали колко развит и работещ канал е TikTok. Редица брандове вече са избрали платформата да бъде един от основните им канали за комуникация с потребителите. Може би вече си разбрал, че от средата на 2024 г. потребителите на платформата имат възможност да спонсорират съдържание в мрежата чрез бутона “Boost”. Нещо още по-вълнуващо, което искаме да споделим, е именно наличието на TikTok Ads Manager в България! За постигaнетo на максимален ефект от рекламите в платформата вече е наличен този инструмент, който ни помага да таргетираме по-детайлно, както и да оптимизираме по-добре рекламите.
Какво трябва да знаем за рекламата в TikTok?
TikTok сама по себе си е уникална платформа с много специфични характеристики, които трябва да се вземат предвид при планирането на рекламни кампании. За да те улесним, събрахме някои важни аспекти, с които трябва да се запознаеш предварително.
Алгоритъмът на TikTok
TikTok използва сложен алгоритъм, който подбира съдържание според интересите и поведението на потребителите. Това означава, че креативното и ангажиращо съдържание има по-голям шанс да стане “вайръл” и да достигне до повече потребители. Това важи както за органичното съдържание, така и за рекламите, които се реализират в платформата.
Основни начини за таргетиране
Опциите за таргетиране са според:
- Purchase intention;
- Интеракции с видеа в платформата;
- Интеракции с други създатели на съдържание;
- Интеракции с хаштагове.
- Иманалични и опции за custom и lookalike аудитории.
Важно е да споменем и това, че имаме възможност да таргетираме 14 – 17 годишни, но не можем да проследим резултатите, които те ни носят.
Видове рекламни кампании в TikTok Ads Manager
TikTok Ads Manager предлага разнообразие от рекламни формати и кампании, които могат да бъдат изполвани според целите и нуждите на конкретния бизнес. Ето основните типове рекламни кампании, които можеш да стартираш:
- Brand Awareness Campaigns или кампании за повишаване на осведомеността за бранда. Този тип оптимизация цели да увеличи разпознаваемостта на бранда сред потребителите. Все още не е налична за България.
- Traffic Campaigns или кампании за привличане на трафик. Тази оптимизация има за цел да увеличи потребителите на дадения сайт или приложение и да развие базата данни от потребители, които могат да бъдат преведени напред в потребителската пътека на бранда.
- Video views Campaigns или кампании за генериране на видео гледания. Тази опция все още не е налична за оптимизация в България.
- Community interaction Campaigns или кампании, насочени към интеракция. Интеракциите могат да бъдат следните: генериране на повече последователи на профила; генериране на повече посещения на профила; промотиране на livestream видеа.
- App promotion Campaigns или кампании за инсталиране на приложения. От платформата определят този тип кампания като “cost effective” начин, по който да подтикнеш потребителите да изтеглят даденото приложение.
- Conversion Campaigns или кампании за конверсии. Този тип кампании могат да бъдат оптимизирани както за директни поръчки, така и за действия като add to cart, view content, initiate checkout, subscribe и др.
- Lead Generation Campaigns или кампании за генериране на потенциални клиенти. Крайният резултат е попълване на лийд форма, която може да бъде налична на сайта на бранда или в конкретна форма директно в TikTok.
Типове рекламни формати
- In-Feed Ads: Тези реклами се показват между видео клиповете във фийда на потребителя и трябва да бъдат креативни и веднага да грабват вниманието.
- TopView Ads: Първите реклами във фийда на потребителите, които се възпроизвеждат автоматично.
- Branded Effects Ads и Branded Hashtag Challenge: Позволяват на брандовете да създават интерактивни и ангажиращи предизвикателства и ефекти.
Анализ и отчетност
Редовното проследяване на резултатите и анализът на данните са ключови за успеха на рекламните кампании при всички социални канали. В TikTok Ads Manager има предоставени готови темплейти относно различните резултати, които да се проследят и да се направят подробни отчети и анализи.
Изисквания за бюджет за реклама в TikTok
При планирането на рекламна кампания в TikTok е важно да определим подходящ бюджет, който да ни позволи да постигнем желаните резултати. Важен фактор, който трябва да вземеш предвид, е минималният бюджет за реклама на една аудитория. TikTok изисква минимален дневен бюджет от около 20 USD/EUR за една активна ад група (аудитория). Това е основната сума, която трябва да си готов да инвестираш, за да стартираш кампания.
Заключение
С разнообразието от рекламни кампании и формати, които TikTok Ads Manager предлага, всеки бранд има възможност да достигне до широка и ангажирана аудитория. Оптимизацията на съдържанието, правилното планиране на бюджета и използването на подходящите формати са ключови за успеха на една кампания. Опитът ни до момента покзва, че каналът успешно прави брандовете разпознаваеми и е отличен канал за постигане на awareness цели освен основните посочени за кампания.
Ако искаш да научиш повече за TikTok като социална мрежа и да прочетеш още полезна информация, можеш да видиш статията ни за Реклама в TikTok.