Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

superHUMAN Блог

TikTok – Рекламни формати в България

Вече сме ти споменавали колко развит и работещ канал е TikTok. Редица брандове вече са избрали платформата да бъде един от основните им канали за комуникация с потребителите. Може би вече си разбрал, че от средата на 2024 г. потребителите на платформата имат възможност да спонсорират съдържание в мрежата чрез бутона “Boost”. Нещо още по-вълнуващо, което искаме да споделим, е именно наличието на TikTok Ads Manager в България! За постигaнетo на максимален ефект от рекламите в платформата вече е наличен този инструмент, който ни помага да таргетираме по-детайлно, както и да оптимизираме по-добре рекламите.

Какво трябва да знаем за рекламата в TikTok?

TikTok сама по себе си е уникална платформа с много специфични характеристики, които трябва да се вземат предвид при планирането на рекламни кампании. За да те улесним, събрахме някои важни аспекти, с които трябва да се запознаеш предварително.

Алгоритъмът на TikTok

TikTok използва сложен алгоритъм, който подбира съдържание според интересите и поведението на потребителите. Това означава, че креативното и ангажиращо съдържание има по-голям шанс да стане “вайръл” и да достигне до повече потребители. Това важи както за органичното съдържание, така и за рекламите, които се реализират в платформата.

Основни начини за таргетиране

Опциите за таргетиране са според:

  • Purchase intention;
  • Интеракции с видеа в платформата;
  • Интеракции с други създатели на съдържание;
  • Интеракции с хаштагове.
  • Иманалични и опции за custom и lookalike аудитории.

Важно е да споменем и това, че имаме възможност да таргетираме 14 – 17 годишни, но не можем да проследим резултатите, които те ни носят.

Видове рекламни кампании в TikTok Ads Manager

TikTok Ads Manager предлага разнообразие от рекламни формати и кампании, които могат да бъдат изполвани според целите и нуждите на конкретния бизнес. Ето основните типове рекламни кампании, които можеш да стартираш:

  • Brand Awareness Campaigns или кампании за повишаване на осведомеността за бранда. Този тип оптимизация цели да увеличи разпознаваемостта на бранда сред потребителите. Все още не е налична за България.
  • Traffic Campaigns или кампании за привличане на трафик. Тази оптимизация има за цел да увеличи потребителите на дадения сайт или приложение и да развие базата данни от потребители, които могат да бъдат преведени напред в потребителската пътека на бранда.
  • Video views Campaigns или кампании за генериране на видео гледания. Тази опция все още не е налична за оптимизация в България.
  • Community interaction Campaigns или кампании, насочени към интеракция. Интеракциите могат да бъдат следните: генериране на повече последователи на профила; генериране на повече посещения на профила; промотиране на livestream видеа.
  • App promotion Campaigns или кампании за инсталиране на приложения. От платформата определят този тип кампания като “cost effective” начин, по който да подтикнеш потребителите да изтеглят даденото приложение.
  • Conversion Campaigns или кампании за конверсии. Този тип кампании могат да бъдат оптимизирани както за директни поръчки, така и за действия като add to cart, view content, initiate checkout, subscribe и др.
  • Lead Generation Campaigns или кампании за генериране на потенциални клиенти. Крайният резултат е попълване на лийд форма, която може да бъде налична на сайта на бранда или в конкретна форма директно в TikTok.

Типове рекламни формати 

  • In-Feed Ads: Тези реклами се показват между видео клиповете във фийда на потребителя и трябва да бъдат креативни и веднага да грабват вниманието.

In-feed Ads TikTok Example

  • TopView Ads: Първите реклами във фийда на потребителите, които се възпроизвеждат автоматично.

TopView Ads TikTok Example

  • Branded Effects Ads и Branded Hashtag Challenge: Позволяват на брандовете да създават интерактивни и ангажиращи предизвикателства и ефекти.

Branded effect

Анализ и отчетност

Редовното проследяване на резултатите и анализът на данните са ключови за успеха на рекламните кампании при всички социални канали. В TikTok Ads Manager има предоставени готови темплейти относно различните резултати, които да се проследят и да се направят подробни отчети и анализи.

Изисквания за бюджет за реклама в TikTok

При планирането на рекламна кампания в TikTok е важно да определим подходящ бюджет, който да ни позволи да постигнем желаните резултати. Важен фактор, който трябва да вземеш предвид, е минималният бюджет за реклама на една аудитория. TikTok изисква минимален дневен бюджет от около 20 USD/EUR за една активна ад група (аудитория). Това е основната сума, която трябва да си готов да инвестираш, за да стартираш кампания.

Заключение

С разнообразието от рекламни кампании и формати, които TikTok Ads Manager предлага, всеки бранд има възможност да достигне до широка и ангажирана аудитория. Оптимизацията на съдържанието, правилното планиране на бюджета и използването на подходящите формати са ключови за успеха на една кампания. Опитът ни до момента покзва, че каналът успешно прави брандовете разпознаваеми и е отличен канал за постигане на awareness цели освен основните посочени за кампания.

Ако искаш да научиш повече за TikTok като социална мрежа и да прочетеш още полезна информация, можеш да видиш статията ни за Реклама в TikTok.