superHUMAN Блог

Как да инсталираме Google Analytics 4?

В средата октомври 2020 г., Google обявиха официалното стартиране на Google Analytics 4 – най-новата версия на основния за много от нас инструмент за анализ. Ден след стартирането анонсирахме промените, като ги нарекохме “Една от най-големите промени в Google Analytics”.  Новата 2021 ще е годината, в която ще се занимаваме в по-голяма конкретика с Google Analytics 4.

Препоръчваме паралелното използване на Google Analytics 4 (Google Analytics 4) и UA (Universal Analytics) за следващите няколко месеца, като към този момент е хубаво да инсталирате Google Analytics 4, който да трупа данни паралелно с Universal Analytics. Ето на какво трябва да обърнете внимание, за да се възползвате максимално от Google Analytics 4.

Как да създадем Google Analytics 4 property? 

на Google Analytics 4 Property
  1. Влезте в съществуващото Universal Analytics property, на акаунта в който искате да добавите Google Analytics 4
  2. От вертикално меню в ляво, кликнете на “Admin”
  3. На ниво Property, изберете опцията “Upgrade to Google Analytics 4” (Ако нямате тази опция, вероятно много скоро ще бъде включена и за вашия акаунт. Ако не ви се чака, може да да добавите Web + App property, което отново ще ви докара до новия Google Analytics 4 интерфейс)
  4. Изберете дали да създадете ново Google Analytics 4 Property или да свържете вече съществуващо такова. Най-вероятно на този етап ще изберете първата опция.
  5. Когато стигнете до “Setup assistant” в меню collection, избирате Tag installation, откъдето настройвате data stream, което включва добавяне на URL-a и добавяне на интеракциите в enhanced measurement.
  6. Ако искате да използвате GTM за имплементацията, трябва да използвате Measurement ID, който да добавите в новия таг.
  7. Следвайте останалите стъпки в секцията “Setup assistant”

Как да активираме Google Signals?

на Google Signals

За да генерирате по-пълни данни за потребителската пътека на различни устройства, както и за използването на различни функционалности като ремаркетинг и доклад за демография/интереси, е необходимо активирането на Google Signals. За Целта:

  • Кликаме на admin Иконата от вертикалното меню
  • На ниво Property кликаме на Data Settings. След това ще ни се покаже подменю, от което избираме Data Collection
  • Кликаме на синия бутон Get Started > Continue > Activate

За да проверите дали събирате данни, можете да видите в Real Time report-a на новото property дали отчитате сесия, след като отидете на уебсайта.

Как да свържем Google Analytics 4 с Google ads?

До опцията за линкване на Google Analytics 4 и Google ads се стига през Admin > Property > Product Linking > Google ads Linking.
От менюто “Google ads Linking”, кликате на синия бутон “Link” и следвате стъпките, които включват избор на Google Ads акаунт, активиране на Auto-Tagging и Personalized Advertising.

Как да намерим предефинираните ивенти?

ивенти

От вертикалното меню, на events > all events, ще откриете лист с по-общи ивенти, като “click”, ”file_download”, “page_view”, “scroll” и т.н. До всеки листнат ивент имате опция да го активирате и като конверсия. Вероятно предефинираните ивенти тук няма да свършат работа на 100%, затова имате и добавени опциите “create event”, “modify event” и “manage custom definitions”. Очаквайте скоро и статия по темата за events и conversions в Google Analytics 4.

Как да създадем конверсии?

Те са най-важните действия, които потребителите извършват на нашия сайт. Това, което наричаме “Goals” в Universal Analytics. И както в Universal Analytics, първо създаваме ивенти, а по-важните от тях правим на Golas, така и в Google Analytics 4 можем да разширим предефинираните ивенти с наши собствени, с помощта на GTM. В GTM имате специален таг (Google Analytics: Google Analytics 4 Event), който да използвате за event в Google Analytics 4. Подробна информация, можете да откриете тук.

Как да създадем ремаркетинг списъци? 

на ремаркетинг аудитории

Ремаркетинг списъците ви не се трансферират от UA, затова ще трябва да създадете нови. Отивате на  Admin > Property > Audience definitions > Audiences. Ако сте създавали преди ремаркетинг списъци в UA, ще можете да се ориентирате в новото меню. Там имате изведени suggested аудитории, които включват демографии, източници на трафик, активни потребители на сайта и други. Разбира се, може да създавате и “custom” аудитории, които са сходни на “advance” опцията, която имаме в Universal Analytics

Допълнително

  • Добавете тип индустрия и валута, която да се използва в акаунта – Admin > Property > Property settings
  • Изберете период за “User and event data retention”. От Admin > Property > Data Settings > Data Retention > Event Data Retention. От падащото меню на “Event data retention” изберете 14 months.
  • Филтриране на данни. Admin>Property>Data Settings>Data filters. Тук имате опция да филтритате данни, разделени на Developer Traffic и Internal Traffic. Интересна опция е изборът как Google Analytics 4 да третира данните. Можете да изберете да ги групира в dimention “test data” или да се премахват от рипортинга.

Очаквай още полезно съдържание на тема Google Analytics 4. Ако все още не си прочел първата ни статия по темата, можеш да го направиш от тук.