superHUMAN Блог

5 Промени в Google Ads рекламата след въвеждане на iOS 14

Какво е iOS 14?

През есента на 2020 Apple представи iOS 14 – последното поколение операционна система на компанията. С нея се въвеждат едни от най-големите промени по отношение на дизайн, функционалности и ъпгрейд на активни приложения досега.

Обявяването на новата версия на операционната система iOS 14.5 предизвика обширни дискусии в технологичният свят. Тя продължава линията на агресивно налагане на политиката за сигурност на данните от страна на Apple. С новата версия обаче се добавят нови функционалности, които ще предоставят възможност на потребителите да контролират как third-party приложенията използват техните данни.

С въвеждането на iOS 14.5 тази пролет, Apple имплементира App Tracking Transparency функционалността. Благодарение на нея, за да проследяват потребителите между отделни приложения и уеб сайтове, апликациите са задължени да искат позволението на потребителите.
App Tracking Transparency структурата визуализира допълнителен екран в App Store с информация за опциите за проследяване и сигурност на данните.  От всяко приложение се изисква да осигурява подобна пуш нотификация, която да:

  • Информира потребителите какви техни лични данни ще проследява то, преди да го инсталират
  • Да иска тяхното съгласие за проследяване на тези данни след като те  са инсталирали приложението

Двете основни платформи с рекламни функционалности – Google и Facebook предприеха коренно различен подход по отношение на промените. Facebook се обявиха против промените, тъй като се опасяват, че по този начин бизнесите, които рекламират в екосистемата им ще изгубят голяма част от приходите си и ще пострадат. Повече за промените във Facebook и тяхното влияние може да прочетете тук.  Google пък смятат да въведат използването на друг проследяващ тул на Apple – SKAdNetwork. Това е нова архитектура на Apple, използвана за верифициране на инсталирания на рекламирани приложения. Можете да имплементирате SKAdnetwork API чрез използването на Google Analytics за Firebase. По този начин вашето приложение автоматично ще бъде регистрирано за SKAdnetwork атрибуция и ще можете да измервате конверсии на потребители, дали своето съгласие за използване на данните им.

Какви са промените за рекламите в Google Ads и как да се подготвите за тях?

  1. Спад в стойностите на важни метрики 

Цялостното представяне на кампаниите в Search няма да бъда афектирано, но при Google Display, Discovery и YouTube кампаниите ще се наблюдават спадове в отчетените данни – сесии, конверсии и други. Причината за това е използването при този тип кампании на аудитории с таргетинг опции, базирани върху интересите на потребителите.

  1. Ограничени по обем ремаркетинг аудитории и по-ниски customer match стойности в дългосрочен план. 

Броят на потребителите, които попадат в списъци за таргетиране ще намалее значително, ако те имат опцията да избират как и дали да се използват личните им данни с такава цел.

  1. Намалена възможност да се проследяват важните цели (conversions). 

Голяма част от метриките, свързани с данните за конверсии ще бъдат лимитирани. Със сигурност това са инсталирания на приложенията (app installs) и различни покупки в тях (in-app purchase). Особено засегнати ще са Google Universal App кампаниите, които промотират iOS приложения и таргетират специфично iOS потребители. Това ще доведе до грешки в оптимизациите на кампаниите поради неточни или ограничени данни. В дългосрочен план е възможно да се наблюдават намалени стойности на приходите на бизнесите.

  1. Спадове в стойностите на показванията (impressions)

Промени в начина, по който рекламодателите оценяват импресиите си и стойностите на максималната цена за клик. Очакват се вариации в заложената максимална цена за клик, а това може да доведе до незадоволителни резултати и неизпълнени цели на кампаниите.

  1. Промяна при отчитането на данни.

При Reporting функционалността ще бъде въведено използването на моделирани конверсии. По тази причина в колоните за конверсии (conversions), инсталации (app installs), действия в приложението (in-app actions) и стойност на конверсията (conversion value) може да се отчитат и моделирани конверсии.

Препоръки

За повишена сигурност на данните на потребителите, Google препоръчва следните стъпки за действие при проследяването на конверсии, след имплементирането на SKAd:

  • Преглед на документацията от Apple и регулационните мерки за определяне дали ATT архитектурата е приложима за дадени апликации.
  • Активно наблюдение на представянето на кампаниите за инсталации на приложения.
  • Прилагането на промени в бюджета и максималната цена за клик при необходимост, за постигане на поставените от кампанията цели.
  • Консолидиране на 8 или по-малко кампании за инсталация на приложения за всяко iOS приложение, за да се оптимизира представянето на кампаниите.
  • Апликаците да използват най-новите версии на Google Analytics for Firebase SDK
  • tROAS кампаниите да използват алтернативни бидинг кампании като: tCPA

От наша страна ние напомняме редовно да следите нотификациите в интерфейса на Google ads, за да не пропускате важни новини и да се подготвите за предстоящите промени в екосистемата на iOS.

Източници

https://blog.google/products/ads-commerce/preparing-developers-and-advertisers-for-policy-updates/
https://support.google.com/google-ads/answer/10307993?hl=e
https://support.google.com/google-ads/answer/10081327?hl=en