снимка: Googlе
Една от най-значимите промени при анализa на данни от уеб сайтове и мобилни приложения от десетилетие насам, вече е факт. В сряда (14.10.2020) официално беше обявенa новата версия на един от най-известните инструменти за анализ на онлайн поведението на потребителите – Google Analytics 4. Тя е базирана върху App + Web property, което беше представено като бета версия миналата година. Новата версия на Google Analytics цели да помогне на маркетинг специалистите и собствениците на бизнеси да разберат по-добре, иначе сложната потребителска пътека на своите клиенти. Все по-често пътеката включва множество стъпки, извършвани между различни платформи и устройства.
Чрез функционалностите на Google Analytics 4, улавянето на сигналите, които потребителите оставят при използването на различни платформи и устройства, става много по-лесно.
Новият Google Analytics 4 осигурява по-пълна картина за потребителската пътека през различните дигитални канали. За по-ефективни методи на действие маркетолозите могат да разчитат на “арсенал” от нови и подобрени полезни функционалности като:
-
По-”умни” инсайти и прогнози, базирани на машинно самообучение
Една от Google Analytics 4 функционалностите, която определено привлече вниманието ни, е свързана с автоматизираните сигнали за наблюдавани тенденции и представяните предположения/прогнози за бъдещи действия от страна на потребителите.
-
Много по-дълбока интеграция с Google Ads
Подобрената интеграция с Google Ads е свързана, както с възможността за създаване и използване на аудитории от потребители, независимо от това как те са избрали да взаймодействат с вашия бизнес, така и с комбинираното представяне на резултатите от техните действия в сайтовете и в приложения.
Вече ще можете да анализирате подробно ангажирането на аудиториите с вашите дисплей и YouTube реклами, както добавянето на повече и по-подробни доклади
-
Подобрени тракинг функционалности
Проследяване на по-голям брой действия на потребителите без необходимост от имплементирането на допълнителни кодове на сайта или използването на Tag Manager системи – пр. Отчитане на scroll
-
Проследяване отвъд бисквитките
В синхрон с тенденциите за ограничаване използването на бисквитки, новият Google Analytics e изграден с идеята за използване на алтернативни методи за проследяване и измерване чрез machine learning модели в случаите на липсваща информация.
Искаш да научиш повече за новостите, свързани с Google Analytics 4 – всичко от настройки и проследяване до анализ на резултати и най-добри практики?
Цялостната програма на Xplora Academy е точното място за теб, тъй като в нея имаме специален курс за Google Analytics 4.
-
Комбиниране на App + web данни
По-лесна и дълбока интеграция на информацията, която имате за потребителите използващи различни ваши дигитални активи (website, приложения и други.)
-
Контрол на събираната информация
Представяне на нов подход към начина на събиране, съхранение и използване на информацията, съобразен с нарастващите изисквания за запазване на поверителността на потребителските данни.
Можете да разгледате интефейса на Google Analytics 4 чрез онлайн демонстрацията на Krista Seiden – analytics consultant & Ex-Googler
Още от самото си обявяване, Google Analytics 4 става опция по подразбиране при създаването на нов профил. Тъй като, за да преминете напълно към използването на Google Analytics 4 е необходимо да придобиете определени способности, разработчиците от Google Analytics препоръчват използването на старото ви “property”(собственост) паралелно с новото. По този начин ще можете да използвате
своите настоящи настройки и данни, докато събирате данни в новото пропърти и се подготвяте да се възползвате от функционалностите на Google Analytics 4. Повече информация за първоначалните настройки можете откриете в този Google guide. Очаквайте още подробности за новите въведения, както и интересни инсайти и статистики, които ще разкрием за нашите клиенти.
Ние вече започнахме да използваме Google Analytics 4, а вие?
Източници:
https://support.google.com/analytics/answer/10089681#start
https://blog.google/products/marketingplatform/analytics/new_google_analytics
https://www.youtube.com/watch?v=RhS85WQiBL