Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

Xplore Marketing – Еп. 145: Светлозар Димитров – „Онлайн търговия и логистика“

В този епизод те срещаме със Светлозар Димитров – съосновател и изпълнителен директор на euShipments.com. Компанията е регионален лидер в сферата на фулфилмънт и международни доставки за електронна търговия, като расте както органично, така и чрез закупуване на компании в държави от региона.
Акцент на епизода ще са онлайн продажби, онлайн бизнеси и логистични услуги.

В епизода ще чуеш много полезни и приложими съвети, на база на добрите практики при фулфилмънт дейностите.

  1. За какво ще говорим в епизода? За групата от компании, която за 2023 е обработила над 5 милиона пратки и има над 300 служители.
  2. За ключов показател – брой обработени пратки.
  3. Какви са основните въпроси пред един онлайн магазин от гледна точка на фулфилмънт и логистика? Защо има елемент на консултиране при офериране на услуга по фулфилмънт и по дигитален маркетинг.
  4. За компаниите до и над 500 обработени пратки на ден. Какви са нуждите на стартиращите компании и на наложените компании.
  5. За човешките и времеви ресурси, свързани с логистиката.
  6. Какви са целите на компаниите. Как се ценообразува във фулфилмънт услугите за онлайн магазини?
  7. За управлението на паричните потоци и валутните постъпления при онлайн търговията.
  8. Защо куриерът, който посещава клиента, е лицето на онлайн магазина.
  9. Какви фактори да отчитаме? Дали и какво да тестваме? В коя държава потребителите не искат да получават sms нотификации?
  10. За спецификите на наложения платеж и за Card-on-delivery тренда.
  11. За процесите в една фулфилмънт компания – ИТ, продажби, customer support.
  12. За скритите разходи при онлайн търговията – как да пресметнем общия разход за избрания модел на логистика.
  13. За отделните екипи в една фулфилмънт компания.
  14. Как се приоритизират в компанията за IT задачи и промените в процеси.
  15. За маркетинг каналите и маркетинг микса. Кой канал работи най-много за компанията?
  16. За ролята на събитията и как да се откроим. Как да работим с отделните таргет аудитории?
  17. Google каналът в маркетинга – за какво работи?
  18. Какви трендове влияят в електронната търговия в момента? Какво да правим ако няма ръст в онлайн продажбите?
  19. На кои канали препоръчва Светльо да се акцентира при В2В бизнесите?
  20. Какво да си вземете от епизода?

Ресурси

Svetlozar Dimitrov – LinkedIn
EU Shipments
Xplore Marketing – Episode 18
Xplore Marketing – Episode 136
Xplore Marketing – Episode 121
Код за успех: Опростявай – Locus Publishing
LinkedIn Pulse Article by Georgi Malchev
Xplore Marketing – Episode 74

Слушай епизода и в Spotify или Apple podcasts и се абонирай за канала ни, за да не изпускаш новите епизоди 🙂