Xplore Marketing – Еп. 147: Меги и Дидо от екипа на Xplora – „Добрите практики при маркетинг майсторски класове и консултации“
В този епизод те срещаме с Мадлен Райкова, мениджър Content & Creative и Деян Петров (Дидо), Team Lead Performance Marketing в екипа на Xplora. Ще разбереш какви нужди на бизнесите откриват и кои са моделите на предаване на знания и насоки.
Ще говорим за приложими практики, свързани с тестване, събиране на данни, валидиране и скалиране на дигиталния маркетинг на една компания. Ще разбереш как разказването на истории по правилния начин и с правилните стъпки има отношение към performance маркетинга и контент маркетинга.
В епизода ще чуеш
- За какво ще говорим в епизода? Защо компаниите сега са marketing driven?
- Какво работи Дидо? Как му помага опита в медиите и комуникациите, както и магистратурата му в областта на политическите науки? Как данните “оживяват”?
- Какво работи Меги? Как преминава от журналистическо образование и опит към маркетинг? Защо Меги харесва майсторските класове, особено тези за HR Marketing?
- Как се развива пазарът на данни в маркетинга? За маркетинг предложенията – как да развенчаваме собствените си хипотези?
- Как да подхождаме с маркетинг предположенията и кога какво да тестваме? Детайлен пример как се прилагат инсайтите в маркетинга.
- За ситуационното съдържание в маркетинга – защо и как работи?
- За концепцията за once-in-a-moment.
- За когнитивните изкривявания и поведенческия икономикс – как работят система 1 и система 2? Как си взаимодействат рационалната и ирационалната система?
- За social proof и примери как работи.
- Примери за потребителски пътеки. Как инфлуенсърите се вписват в social proof? Микро, нано, макроинфлуенсъри или celebrities да избираме от бранд гледна точка?
- Детайлен пример за нужди на потребителите и ангажираност – вплетени в конкретни формати на съдържание.
- Маркетинг консултациите и примери за “данни с цената на злато”.
- За контекста при четене на данни, в т.ч. и сезонност на отделните сегменти потребители.
- За Фаза 0 и избор и настройки на макро и микро цели в маркетинга. Кога се появяват testimonials?
- За ролята на образователното съдържание по потребителската пътека.
- Да казваме ли “Научи повече”? Да разказваме ли какво би било неуспех за един човек от таргета ни?
- Какво е novelty и как да го използваме при отделните формати? Какви цели да залагаме за отделните формати?
- Какви трендове вижда екипът? Защо е важно да уточним макро и микроцелите, преди да пуснем “алгоритмите”?
- Защо и кога е добре да използваме първоначално широко таргетиране? Кога да използваме Demand Generation кампании?
- Защо все по-често хората не оставят следа под комуникациите на брандове и как комуникацията преминава в съобщения?
- За Looker Studio и ползата на интегриране на данните на едно място – социални мрежи, Google екосистема, сайт и т.н.
- Какви са препоръчаните ресурси?
Ресурси
Xplora Academy – Masterclasses
Xplora – About Us
Xplora – GA4
Viessmann Case Study
Masterclass Story Brand
Marketing Moments – Georgi Malchev
Storytelling Approaches in Marketing Course
Messy Middle – Xplora
Influencer Campaign Questions
Queens Content Marketing Case Study
HR Marketing Storytelling Masterclass
Zdrave za Neq Performance Marketing Case Study
Xplore Marketing Podcast – Episode 50
Badi za Primer
Marketing Consultations for Businesses
What is Novelty?
Gamification Workshop
Xplora Testimonials
A. Kaushik LinkedIn
Forbes Bulgaria – Article
Слушай епизода и в Spotify или Apple podcasts и се абонирай за канала ни, за да не изпускаш новите епизоди 🙂