GA4
Както знаем, от 1 юли 2023 г. стандартните Universal Analytics Properties ще спрат да събират данни за нови посещения. Те ще бъдат напълно заменени от Google Analytics 4, който предоставя множество нови функции, насочени към безопасното събиране на данни от уеб сайтове и мобилни приложения.
Интересуваш се какви са новите GA4 функционалности и какво те означават за теб като маркетолог или като собственик на бизнес? За да те улесним, ние от Xplora, решихме да създадем специална блог секция, в която да те запознаваме с всички най-значими промени свързани с GA4 и новите възможности, които този иновативен инструмент ни предоставя.
Тук ще намериш много полезни съвети, насоки и информация свързана с работата с данни и уеб анализа посредством най-новото решение, разработено от Google.
12 нови e-commerce metrics и dimensions в Google Analytics 4
Google непрекъснато работи върху начини за подобряване на своята платформа за анализ и последната ѝ актуализация не е изключение. Наскоро Google обяви, че ще добави нови e-commerce metrics и dimensions към GA4. Това е страхотна новина за онлайн търговците, тъй като те вече разполагат с още повече данни, които да им помогнат да подобрят своите реализации и продажби.
Какво трябва да знаеш за секцията Exploration в Google Analytics 4?
Google Analytics 4 дава много повече възможности за анализ на данните в сравнение с предшественика си Universal Analytics. Освен да разглеждаме резултатите си в готовия стандартен тип репорти (standard reports), които дават базовата необходима информация в реално време или за за даден период, имаме възможността да надрагим тези репорти, или да създадем нови от нулата с важните за нашия бизнес метрики, които да следим и оптимизираме.
Поверителност в Google Analytics 4 – Consent Mode
През последните няколко години станахме свидетели на засилване на мерките по отношение на събирането на информация за потребителите онлайн и бяха наложени различни регулации, с които бизнесите трябваше да се съобразят.
4 типа events в GA4 – какви са и как да ги използваме?
В Google Analytics можем да измерим всяко едно действие от страна на потребителите, което ни интересува и има стойност за бизнеса - клик на бутон, гледане на видео, посещение на определена страница, достигане до определена стъпка по пътя към покупка и т.н. Възможностите са практически неограничени.
[2022] Основни GA4 настройки, които да не пропускаш – част 2
Ако все още не си преминал към Google Analytics 4, силно ти препоръчваме да го направиш в най-скоро време, за да започнеш да събираш данни в новата платформа. В противен случай, не би могъл да запазиш хронологията на важните си исторически данни за бъдещи справки.
Основни GA4 настройки, които да не пропускаш – част 1
След като Google обяви, че Universal Analytics официално ще отпадне на 1 юли 2023 г., списъкът ти със задачи вероятно включва поне основна настройка на Google Analytics 4 (GA4). В тази връзка препоръчваме да преминеш към GА4 възможно най-скоро, за да натрупаш необходимите исторически данни, преди Universal Analytics да спре да обработва новите посещения.
Надгради докладите си в GA4 с Custom dimensions/metrics
Ако искаш да се възползваш от пълния потенциал на GA4 и да получаваш данни отвъд общите (стандартни), трябва да персонализираш събирането им. Това може да се постигне чрез една от възможните функции на GA4, а именно - създаване на Custom dimensions и Custom...
7 основни разлики между GA4 и Universal Analytics
Както вече знаеш, на 1 юли 2023 г. Universal Analytics спира да събира данни и това ще бъде възможно единствено чрез Google Analytics 4. За да подпомогнем процеса на по-плавен преход, в тази статия сме откроили едни от най-съществените разлики, които се наблюдават...
Universal Analytics отстъпва място на GA4
С обявяването на новината, че от 1 юли 2023 г. стандартните Universal Analytics собствености (properties) ще спрат да събират данни за нови посещения, Google направиха ясна заявка, че бъдещото в анализа на данни се крие в Google Analytics 4 (или накратко GA4) и то ще дойде много по-скоро, отколкото очаквахме.
22 дигитални инструмента, които да използваш през 2022 година [ЧАСТ 1]
Зад всеки успешен дигитален маркетолог стоят инструменти, които го подкрепят :). В тази статия ще ти представим 22 дигитални инструмента, които помагат на маркетолозите да управляват, анализират и подобряват резултати от своите дигитални кампании.
Как да инсталираме Google Analytics 4?
В средата октомври 2020 г., Google обявиха официалното стартиране на Google Analytics 4 - най-новата версия на основния за много от нас инструмент за анализ. Ден след стартирането анонсирахме промените, като ги нарекохме “Една от най-големите промени в Google Analytics”. Новата 2021 ще е годината, в която ще се занимаваме в по-голяма конкретика с Google Analytics 4.
[АНОНС] Една от най-големите промени в Google Analytics е факт. Запознайте се с Google Analytics 4!
Една от най-значимите промени при анализa на данни от уеб сайтове и мобилни приложения от десетилетие насам, вече е факт. В сряда (14.10.2020) официално беше обявенa новата версия на един от най-известните инструменти за анализ на онлайн поведението на потребителите - Google Analytics 4.