Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

Xplore Marketing Еп. 78: Самуил Петков „Простите и работещи идеи в маркетинга“

Самуил е сред хората, които могат много да разказват за маркетинга, рекламата и успешните кампании. В момента е New Business Director в Noble Graphics – една от водещите криейтив агенции в България. Самуил е активен ментор и в Рекламна академия в Нов български университет, както и е бил и студент на Жоро Малчев.

Ще чуеш детайлно за всяка от фазите в процеса в една кaмпания, както и много детайлни примери за предизвикателствата да направиш успешна кампания.

  1. За какво ще си говорим в епизода и откъде се познават гостът и водещият?
  2. Защо Самуил е “провалил се копирайтър” и какво е да участваш в Cannes Lions?
  3. Какво прави един New Business Director в успешна криейтив агенция – колко е важна човешка връзка и емпатията между хората?
  4. Дългосрочни или краткосрочни отношения агенция – клиент?
  5. Каква отговорност носят агенциите и рекламистите пред обществото?
  6. За развитието на екипа в една агенция – ключови подходи за развитие на екипа като взаимопомощ, менторинг, самостоятелност.
  7. Как Covid промени нагласите и начина на работа – home office, начин на общуване и взаимодействие и важност на “заедност”?
  8. Глобалните тенденции, които Самуил обсъжда със световни лидери в областта на рекламата по линия на Global CMO Growth Council – отлив на хора от рекламата и липса на мотивация сред младите хора.
  9. Колко е важно в маркетинга и рекламата “да промениш живота на някого”?
  10. За бранда “Пиринско” и защо стратегията на бранда е успешна?
  11. За идеята за кампания за бранда как да се върне към корените си и как е можело тя да не се реализира като кампания?
  12. За “ходещата реклама” на теснолинейката към Банско и как кампанията става стратегическа за бранда?
  13. За показателите за успех на кампанията.
  14. За поведението на хората при “среща” с кампанията.
  15. За предизвикателствата пред реализиране на кампанията – от stakeholders през конкретни канали до отлична реализация.
  16. За зараждането на идеята за теснолинейката и “да закараме бирата в планината”.
  17. За логистичните предизвикателства пред реализирането на кампанията и особено при скалиране на кампанията.
  18. Какво включва процесът, започвайки със запознаване с целите на бранда и анализ на текущата ситуация. Бриф и дебриф процес.
  19. Важността за следване на голямата идея и стратегия и дългосрочния подход.
  20. За страничния поглед в стратегическия процес.
  21. За представянето на идеята и акцента на целите. Колко е важно екипът да е водещ, а не егото?
  22. За master timeline и за детайлния график на рекламната кампания – колко е важно да се събере и отчете цялата информация. Стартираме с най-важните неща, след което да се създават по-малките пътеки.
  23. За master стратегията и детайлната стратегия.
  24. За докладите за една кампания – как да подхождаме и как да ги четем. Един забавен пример на Жоро за грешно задаване на маркетинг и рекламни цели.
  25. За показателите (KPIs), които екипът на Noble Graphics поставя и следи в кампаниите.
  26. За критериите на Effie наградите за маркетинг ефективност. Защо е важно да имаш възможност за реакция в една кампания?
  27. Как се залагат целите в една кампания?
  28. Ресурсите за маркетинг, които Самуил Петков препоръчва.
  29. За новините, които консумираме, и как да сме “една идея по-критични” с идеята защо някой прави нещо. Колко е важна гледната точка на другия?
  30. Какво да си вземете от епизода?

Ресурси:

https://noblegraphics.eu
https://reklamnaakademia.com
https://bit.ly/malchevnet_newsletter_resources_criteria_for_value
https://www.canneslions.com
https://xplora.bg/za-nas/human-digital/
https://www.ozone.bg/product/zapochni-sas-zashto/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-12/
https://bit.ly/WOW_and_Micromoments_Xplore_Marketing_Malchev
https://www.youtube.com/watch?v=sOt0gyZgUHk
https://www.malchev.net/extreme-ownership_emergency_room_hospital/
https://xplora.bg/uslugi/strategiya/
https://xplora.bg/podcasts/xplore-marketing-episode-50/
https://www.ana.net
https://www.trendwatching.com
https://www.ana.net/podcasts
https://www.amazon.com/Brave-New-World-Aldous-Huxley/dp/0060850523
https://bit.ly/catalyst_marketing_behavior_malchev_net

Слушай епизода и в Spotify и се абонирай за канала ни, за да не изпускаш новите епизоди 🙂