Изграждане на интегрирана дигитална стратегия на Estafet чрез комплексен подход към търговския и технически екип
ESTAFET – КОИ СА И С КАКВО СЕ ЗАНИМАВАТ?
Estafet е британска компания с над 20-годишна технологична експертиза в индустриите: FinTech, BioTech и Data Tech. Години наред брандът консултира и помага на enterprise организации да осъществят своята дигиталната трансформация, растеж и защита от всевъзможни кибер рискове, вграждайки нови облачни функционалности в своя roadmap.
ПОСОКА НА БИЗНЕС РАЗВИТИЕТО НА ESTAFET
Estafet прави преориентация в своята дигитална трансформация и разширява дейността и продуктовите си решения към по-голяма таргет аудитория. Брандът вече работи както с големи enterprise компании, така и със стартиращи компании в конкретни сектори на английския пазар.
КАКВИ БЯХА ТЕХНИТЕ ЦЕЛИ?
През 2022 брандът възложи на Xplora изграждането на нов облик за дигиталното му позициониране. Всичко започна с полагането на рамка, а целите за изпълнение бяха следните:
- Създаване на интегрирана дигитална маркетингова стратегия за новото позициониране на Estafet
- Изготвянето на подход за достигане до лицата, които вземат бизнес решения в конкретната им таргет група
- Позиционирането на Estafet от бранд, който работи само с enterprise компании, към бранд с дългогодишен опит, който подпомага развитието на стартиращи такива, без да изключваме работата с първите.
КАКВА БЕШЕ МОТИВАЦИЯТА ИМ ДА РАБОТЯТ С XPLORA?
Естеството на работа на Estafet винаги е било тясно свързано с колаборацията между техническия екип на компанията и служителите на нейните клиенти. Затова за Estafet беше важно да избере правилния бизнес партньор с екип, който да работи със същата динамика и в симбиоза с нейния маркетингов, търговски и технически отдел.
В съвместната си работа бързо намерихме единен подход за сътрудничество между всички замесени страни така, че лесно и консистентно да предоставяме правилните послания към нишовата таргет аудитория на компанията.
КАКЪВ ПОДХОД ИЗБРАХМЕ
- Стратегически подход
– Разработихме стратегия за микса от съдържание по конкретни за бранда линии на комуникация и фунии от B2B потребителската пътека.
– Освежихме визуалното представяне на Estafet в комуникационния микс като: уебсайт, case studies, управление на социални мрежи и кампанийни активации. Чрез новия брандинг запазихме едновременно историята на компанията, но и подчертахме естественото ѝ еволюционно развитие.
– Изградихме нов уебсайт и продължихме неговата поддръжка, превръщайки го в актуален актив за бранда.
– Започнахме процес по провеждане на фотосесии на екипа на Estafet, както и заснемане на поредица от видео интервюта с директорите на компанията.
– Определихме правилните послания, които да насочим към decision makers.
– Планирахме целия подход за развитие на дигиталното присъствие на бранда в дългосрочна рамка. - Подход за съвместна работа
– Ежемесечно да провеждаме взаимни оперативни и стратегически срещи, които да изградят мост между стратегия и оперативна работа.
– Съвместно разписахме нови актуални статии и преработихме стари case studies.
– Разработихме план, чрез който да помагаме при създаването на съдържание, предназначено за използване от търговския отдел в профилирани Facebook и LinkedIn групи и собствени търговски канали за комуникация.
– Разпределихме как материалите, които използват търговския и технически отдел за собствени offline цели, да бъдат интегрирани в дигиталното пространство.
ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА
Предизвикателствата, които стояха пред нас, бяха свързани с:
- Изграждане на интегриран подход за работа между всички екипи.
- Разработване на достъпен tone of voice в новата маркетингова комуникация, съобразен с характерния за бранда технически език, сложен изказ и терминология.
- Адаптиране за дигиталните канали на търговските ресурси, изготвени от техническия екип на Estafet, запазвайки експертизата на бранда в посланията.
РЕЗУЛТАТИ
Чрез съвместната ни работа с Estafet показахме на стартиращите компании във Великобритания, че разбираме техните болки и проблеми, като им предлагаме конкретни решения за тях. Това постигнахме като:
- Освежихме визуалния облик на Estafet и изготвихме стратегически подход за новото дигитално позициониране на бранда, помагащи за неговата бизнес трансформация.
- Изработихме стратегическа рамка и подход за действие както на онгоинг ниво, така и за кампанийно съдържание в дългосрочен план.
- Estafet започна да получава позитивни отзиви и тестимониали за свършената работа от своите служители.
- Маркетингът започна да става тема, която да се дискутира на стратегическо ниво и да се търси интегрираност между другите отдели и екипи, с което да се помогне на цялостното поведение на компанията.
- Бонус: Интересът към кандидатури за работа от потенциални служители се увеличи.
След като изградихме интегрирана дигитална стратегия за работа с Estafet, продължаваме успешно партньорството си и на консултантско ниво. Съветваме бранда как да се позиционира с допълнителни активности в offline и online средите.
superHUMAN ПОРТФОЛИО
Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂