Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

CASE STUDY
Софийска опера и балет
1 Opera началото

Kaк успяхме да вдигнем conv.rate-a с над 400% чрез новия уебсайт на Софийската опера и балет?

Началото

Да работим за институция като Софийска опера и балет приемаме като чест и привилегия. Kато задача, с която и ние да допринасяме за развитието на културната сфера в страната и която ни дава възможност да се потопим в магията. А възможността да разкажем за нея на повече хора превръща работата в чисто удоволствие!

Преди да стигнат до достолепната сграда на ул. Врабча, голяма част от хората, минаваха през сайта на операта. Като дигитална агенция ние виждахме много неща, които могат да се оптимизират в него, но междувременно отчитахме значителен брой потребители, които го посещаваха редовнo – четяха, интересуваха се, търсеха новини и информация, очакваха с нетърпение новата програма, а онлайн продажбите имаха своя немалък дял измежду общите такива.

Откъде тръгнахме?

Въпреки това ние силно вярвахме, че с подобрението на сайта, ще направим преживяването в него по-добро, магията на операта по-достъпна и ще накараме повече хора да пожелаят да се докоснат до нея.

Започнахме с ясната цел – да увеличим покупките на билети онлайн, като подобрим скоростта на сайта и процеса на покупка на билет. Същевременно планирахме да поставим фокус върху визуалната част на сайта – лицето, което той има пред потребителите.

Операта разполагат с прекрасни снимки и видеа от своите спектакли, които се губеха в предишния сайт и които ние вярвахме, че поставени с по-добър фокус, ще представят изкуството по-въздействащо. Наред с това, закупуването на билет беше скрито зад немалко тромави клика, а календара за предстоящия сезон – трудно достъпен.

Предвид, че сайтът беше правен отдавна, не беше заложено използването на аналитични инструменти, с които ние да управляваме по-ефективно кампаниите си и да анализираме потребителското поведение.

Основни точки, по които си заложихме да работим бяха:

 

  • Бързина на сайта
  • Подобряване на потребителското преживяване на сайта
  • Лесен достъп до календара за избор на спектакъл, улеснено разглеждане на представленията
  • Олекотен и интуитивен процес на покупка на билет
  • Добавяне на възможност за бърза поръчка
  • Структура и подреденост на информацията
  • Стилизиране и подобрение на визуалното представяне на информацията с цел да покажем и приближим потребителя до “магията” на операта и изкуството.

Подход

Направихме основен анализ на текущия тогава сайт на операта – с функционалности, свързани системи, информация и история, натрупана в годините в него, за да разберем какво е важно за екипа и техните потребители, с какво разполагаме като ресурси и да помислим как можем да го използваме.

Иии по-детайлно и последователно:

 

  • Организирахме срещи с екипа на операта, за да конкретизираме какви са проблемите в текущата система и как тя работи.
  • Използвахме знанието ни за потребителско поведение на сайта и конкретизирахме местата от него,по които бихме работили, с цел подобряване на потребителското преживяване на сайта и улеснение на начина на покупка.
  • Направихме подробен research на сайтове на опери и културни институции от световен мащаб с цел да намерим примери, добри практики и модели, които са приложими за нашите нужди и от които можем да взаимстваме/адаптираме.
  • Заложихме основни концепции за качествен UX – както за десктоп, така и за мобилни устройства.
  • И не на последно място – нещо, което движихме паралелно, тъй като отнема немалко време откъм ресурс и разговори – уточнихме инфраструктурата на проекта в средата от други системи, с които сайтът работи интегрирано.

Изпълнение

След месеци работа по дизайн и back-end частта на сайта, свързването му с другите системи, тестване и прехвърляне на информация, бяхме готови за пускане.
А основните неща, които поставихме като акцент и нововъведение в новата система бяха:

 

  • Въвеждане на възможност за бърза поръчка и улесняване процеса на покупка на билет, добавяйки бутон “купи билет” на повече на брой релевантни места. Това изпълняваше целта ни да насочва потребителя към действието, което искаме да извърши лесно – да закупи билет.
  • Бърз и лесен достъп до календара – с възможност да се търси по сезон, конкретен спектакъл, жанр или период – с цел да обхванем всяка потребителска нужда и профил.
  • Изчистен и красив дизайн с фокус върху завладяващите снимки и видеа, с които Софийската опера и балет разполага, с прегледно описание на спектаклите и представяне на артистите.

Резултатите

Стартирахме сайта в специфичен период, когато сцената на Софийската опера и балет, наред с всички други, не беше отворена. Този период на по-малко активности ни даде свободата и времето направим нещата по реда си и да посрещнем по-подготвени следващия сезон на ул. Врабча.

За да сравним представянето на новата платформа със старата, трябваше да изчакаме повече време, докато сцените са отворени и така, месеци по-късно, вече имахме достатъчно наблюдения, за да направим следните заключения.

Разгледахме еднакъв период от 43 дни на активен сезон в рамките на месец и половина от 2020 срещу 2019 година (разглеждан период: 14.06-25.07.2020 / 14.04-25.05.2019).

И за това време отчетохме:

%

повече потребители на сайта

%

повече нови потребители

%

повече потребителски сесии на сайта

%

повече средно разгледани страници, а числото за десктоп устройства е над 60%

%

по-дълга сесия

%

повече кликa върху “Купи билет” - да, имаме бутона на повече места, но нали това е целта 🙂

%

Общ спад на bounce rate-a от над 5%, при десктоп над 25%, което индикира за по-доброто представяне на новия сайт.

%

Повишение на трафика от мобилни устройства с над 50% с над 30% повече разгледани страници за сесия.

И всичко това с малко под 40% по-малко усвоен бюджет за реклама в дигитална среда.

Но не само – по-добрата структура на сайта ни даде възможност да използваме по-добре аналитичните инструменти за анализ на исторически данни, с които да оптимизираме кампаниите си и да гоним и по-добри резултати.

 

Можете да видите case study-то и във видеото, което направихме по случая:

superHUMAN ПОРТФОЛИО

  • Xplora CaseStudy WashGo thumbnail 1
    Как успяхме да увеличим фен базата на Wash&Go и да изградим ангажирана общност?

    В това Case Study на клиента ни Wash&Go ще разбереш повече за ➤ Какво беше заданието ✅ Какъв подход избрахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Queens thumbnail
    За успешните маркетинг кампании, които започват първо с Queen’s

    В това Case Study на клиента ни Queen's ще разбереш повече за ➤ Какво беше предизвикателството ✅ Стъпките, през които преминахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy WWF thumbnail
    Кампании с кауза или как успяхме да мотивираме младите хора да станат “Климатични герои”

    В това Case Study на клиента ни WWF ще разбереш повече за ➤ Какво беше заданието ✅ Стъпките, през които преминахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy 6plus thumbnail
    Как всичко в маркетинга става 6+

    Търговската марка 6 Plus е специализирана в бързото обслужване на автомобили. 6 Plus e първият сервиз в България предлагащ за своите клиенти безплатна гаранция ALL INCLUSIVE, за извършваните сервизни услуги. Основен акцент в дейността на сервизите е качественото и бързо обслужване на над 60 000 лоялни клиента.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy SpectroIma thumbnail
    Как Lead generation кампаниите във Facebook и Instagram се оказаха най-успешни за медицинския център Spectro IMA?

    Spectro IMA е медицински център, който разполага с висококвалифицирани лекари, иновативна апаратура и технологии от последно поколение. Клиниката предоставя на пациентите си най-добрите практики както от различни здравни области, така и от света на естетичната медицина. Това, с което центърът се отличава, е индивидуалният подход към всеки пациент - персонализирана медицина. Специалистите в Spectro IMA се придържат към максимата, че чрез здравето и профилактиката идва и красотата.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Estafet thumbnail
    Изграждане на интегрирана дигитална стратегия на Estafet чрез комплексен подход към търговския и технически екип

    Estafet е британска компания с над 20-годишна технологична експертиза в индустриите: FinTech, BioTech и Data Tech. Години наред брандът консултира и помага на enterprise организации да осъществят своята дигиталната трансформация, растеж и защита от всевъзможни кибер рискове, вграждайки нови облачни функционалности в своя roadmap.

    Прочети повече
  • Boni CaseStudy thumbnail
    ОТ ЛЮБИТЕЛИ НА МЕСОТО ДО БАЛНИ ЛЕГЕНДИ: КАК МОТИВИРАХМЕ ПОТРЕБИТЕЛИТЕ ДА СПОДЕЛЯТ СПОМЕНИ В КОМЕНТАРИ

    “Бони” са добре познати на любителите на хапването. С широката си палитра от апетитни месни продукти и заразителни реклами открай време, те се позиционират успешно както в медийното пространство, така и на българската трапеза години наред. От “Бони” обичат да споделят доброто мезе с аудиторията си в социалните мрежи. Затова и с огромно желание организират периодични игри, с които да зарадват “най-лакомите” си почитатели.

    Прочети повече
  • Nedelia CaseStudy Nedelia thumbnail
    Как постоянството и добрата стратегия на маркетинг чрез съдържание помогнаха на сладкарници ‘’Неделя’’ да пожънат сладки и органични резултати?

    Кафе-сладкарници ‘’Неделя’’ са една от най-добре познатите сладкарски вериги в страната, чиято история започва преди 30 години. Веригата добива своята популярност, благодарение на голямото си разнообразие от ръчно изработени торти, приготвени с висококачествени продукти и внимание.

    Прочети повече
  • Как успяхме да превърнем миенето на ръце в специален ритуал

    Брандът Mexon е водещ български производител на перилни, почистващи и дезинфекциращи препарати, както и козметика. Компанията е основана през 1994 г. и до ден днешен е сред лидерите на вътрешния пазар с търговска марка Medix

    Прочети повече

Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂