Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

CASE STUDY
Софийска опера и балет
1 Opera началото

Kaк успяхме да вдигнем conv.rate-a с над 400% чрез новия уебсайт на Софийската опера и балет?

Началото

Да работим за институция като Софийска опера и балет приемаме като чест и привилегия. Kато задача, с която и ние да допринасяме за развитието на културната сфера в страната и която ни дава възможност да се потопим в магията. А възможността да разкажем за нея на повече хора превръща работата в чисто удоволствие!

Преди да стигнат до достолепната сграда на ул. Врабча, голяма част от хората, минаваха през сайта на операта. Като дигитална агенция ние виждахме много неща, които могат да се оптимизират в него, но междувременно отчитахме значителен брой потребители, които го посещаваха редовнo – четяха, интересуваха се, търсеха новини и информация, очакваха с нетърпение новата програма, а онлайн продажбите имаха своя немалък дял измежду общите такива.

Откъде тръгнахме?

Въпреки това ние силно вярвахме, че с подобрението на сайта, ще направим преживяването в него по-добро, магията на операта по-достъпна и ще накараме повече хора да пожелаят да се докоснат до нея.

Започнахме с ясната цел – да увеличим покупките на билети онлайн, като подобрим скоростта на сайта и процеса на покупка на билет. Същевременно планирахме да поставим фокус върху визуалната част на сайта – лицето, което той има пред потребителите.

Операта разполагат с прекрасни снимки и видеа от своите спектакли, които се губеха в предишния сайт и които ние вярвахме, че поставени с по-добър фокус, ще представят изкуството по-въздействащо. Наред с това, закупуването на билет беше скрито зад немалко тромави клика, а календара за предстоящия сезон – трудно достъпен.

Предвид, че сайтът беше правен отдавна, не беше заложено използването на аналитични инструменти, с които ние да управляваме по-ефективно кампаниите си и да анализираме потребителското поведение.

Основни точки, по които си заложихме да работим бяха:

 

  • Бързина на сайта
  • Подобряване на потребителското преживяване на сайта
  • Лесен достъп до календара за избор на спектакъл, улеснено разглеждане на представленията
  • Олекотен и интуитивен процес на покупка на билет
  • Добавяне на възможност за бърза поръчка
  • Структура и подреденост на информацията
  • Стилизиране и подобрение на визуалното представяне на информацията с цел да покажем и приближим потребителя до “магията” на операта и изкуството.

Подход

Направихме основен анализ на текущия тогава сайт на операта – с функционалности, свързани системи, информация и история, натрупана в годините в него, за да разберем какво е важно за екипа и техните потребители, с какво разполагаме като ресурси и да помислим как можем да го използваме.

Иии по-детайлно и последователно:

 

  • Организирахме срещи с екипа на операта, за да конкретизираме какви са проблемите в текущата система и как тя работи.
  • Използвахме знанието ни за потребителско поведение на сайта и конкретизирахме местата от него,по които бихме работили, с цел подобряване на потребителското преживяване на сайта и улеснение на начина на покупка.
  • Направихме подробен research на сайтове на опери и културни институции от световен мащаб с цел да намерим примери, добри практики и модели, които са приложими за нашите нужди и от които можем да взаимстваме/адаптираме.
  • Заложихме основни концепции за качествен UX – както за десктоп, така и за мобилни устройства.
  • И не на последно място – нещо, което движихме паралелно, тъй като отнема немалко време откъм ресурс и разговори – уточнихме инфраструктурата на проекта в средата от други системи, с които сайтът работи интегрирано.

Изпълнение

След месеци работа по дизайн и back-end частта на сайта, свързването му с другите системи, тестване и прехвърляне на информация, бяхме готови за пускане.
А основните неща, които поставихме като акцент и нововъведение в новата система бяха:

 

  • Въвеждане на възможност за бърза поръчка и улесняване процеса на покупка на билет, добавяйки бутон “купи билет” на повече на брой релевантни места. Това изпълняваше целта ни да насочва потребителя към действието, което искаме да извърши лесно – да закупи билет.
  • Бърз и лесен достъп до календара – с възможност да се търси по сезон, конкретен спектакъл, жанр или период – с цел да обхванем всяка потребителска нужда и профил.
  • Изчистен и красив дизайн с фокус върху завладяващите снимки и видеа, с които Софийската опера и балет разполага, с прегледно описание на спектаклите и представяне на артистите.

Резултатите

Стартирахме сайта в специфичен период, когато сцената на Софийската опера и балет, наред с всички други, не беше отворена. Този период на по-малко активности ни даде свободата и времето направим нещата по реда си и да посрещнем по-подготвени следващия сезон на ул. Врабча.

За да сравним представянето на новата платформа със старата, трябваше да изчакаме повече време, докато сцените са отворени и така, месеци по-късно, вече имахме достатъчно наблюдения, за да направим следните заключения.

Разгледахме еднакъв период от 43 дни на активен сезон в рамките на месец и половина от 2020 срещу 2019 година (разглеждан период: 14.06-25.07.2020 / 14.04-25.05.2019).

И за това време отчетохме:

%

повече потребители на сайта

%

повече нови потребители

%

повече потребителски сесии на сайта

%

повече средно разгледани страници, а числото за десктоп устройства е над 60%

%

по-дълга сесия

%

повече кликa върху “Купи билет” - да, имаме бутона на повече места, но нали това е целта 🙂

%

Общ спад на bounce rate-a от над 5%, при десктоп над 25%, което индикира за по-доброто представяне на новия сайт.

%

Повишение на трафика от мобилни устройства с над 50% с над 30% повече разгледани страници за сесия.

И всичко това с малко под 40% по-малко усвоен бюджет за реклама в дигитална среда.

Но не само – по-добрата структура на сайта ни даде възможност да използваме по-добре аналитичните инструменти за анализ на исторически данни, с които да оптимизираме кампаниите си и да гоним и по-добри резултати.

 

Можете да видите case study-то и във видеото, което направихме по случая:

superHUMAN ПОРТФОЛИО

  • Xplora CaseStudy Gedeon thumbnail
    Кампании с кауза или как успяхме да ангажираме дамите с образователно съдържание

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Aladin thumbnail 1
    Подход и стратегия за успешното развитие на TikTok профила на Aladin Foods

    След като успешно ти показахме в предишното ни case study как оптимизирахме рекламата по дюнер фунията на дългогодишния ни партньор Aladin Foods, а ROAS увеличихме до 4-цифрена стойност, дойде ред и на потребителската ангажираност.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy TAT thumbnail
    TAT | #ТАТски вкусни инфлуенсър рецепти

    Компанията ТАТ е основана в Турция през 1967 г., а днес е един от най-големите производители на консервирани продукти в Европа. В България фирмата предлага богато портфолио от зеленчукови консервирани продукти, сладка и сосове.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Spoko thumbnail
    Смяна на поколения - влизане в нови платформи

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Kozarev thumbnail
    Как кулинарната фотография разказва истории?

    Спецификата на продукта ни позволява да развихрим кулинарното си въображение непрестанно. Всеки знае, че любовта минава през стомаха. С продуктите на “Козарев” и разказваните истории в кулинарната ни фотография ухаят на автентичния вкус на неустоима вечеря, радват небцето с обяд или здравословна закуска.

    Прочети повече
  • 1 Opera Case Study Carousel
    Kaк успяхме да вдигнем conv.rate-a с над 400% чрез новия уебсайт на Софийската опера и балет?

    Да работим за институция като Софийска опера и балет приемаме като чест и привилегия. Kато задача, с която и ние да допринасяме за развитието на културната сфера в страната и която ни дава възможност да се потопим в магията. А възможността да разкажем за нея на повече хора превръща работата в чисто удоволствие!

    Прочети повече
  • VIESSMANN ОБРАЗОВА Case Study carousel
    Как Viessmann образова целия сегмент за това какво са термопомпи и какви са техните цени

    Някои проекти ни превръщат в майстори сладкари, други ни учат как да използваме “GG” в ежедневна комуникация. Има проекти, които ни помагат лесно да намираме “out of the box” пространството и такива, в които повече работим за влизането в границите на кутията. Работата с Viessmann беше по малко от всичко, но най-вече сбъдна една голяма на всички ни мечта – да бъдем магьосници и да управляваме сезоните. И преди да ни предложите да размахаме пръчка и да кажем “Акцио, лято” нека ви разкажем още малко за спецификата на тази конкретна “магия”.

    Прочети повече
  • Lorelli Case Study carousel
    Да се отличиш на пазара за бебешки и детски стоки не е детска игра

    Да се отличиш на пазара за бебешки и детски стоки не е детска игра. Но работата по първата ни съвместна кампания с Lorelli беше удоволствие, възнаградено с успех. Заедно успяхме да се преборим с предизвикателствата и да посрещнем нуждите на родителите в стремежа им към грижа за техните деца, представяйки им новата колекция детски колички Lorelli.

    Прочети повече
  • 2 ArianaRadler Case Study Carousel
    @ariana.radler - 0.0% алкохол и 100% свежест

    Трябваше да превърнем Instagram профила на Ариана в основна платформа за комуникация на Ариана Радлер 0.0%, както и да фокусираме вниманието на аудиторията върху натуралните съставки, новите вкусове, свежестта и отличната комбинация между безалкохолна бира и плодов сок.

    Прочети повече

Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂