Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

Xplora CaseStudy Aladin

Подход и стратегия за успешното развитие на TikTok профила на Aladin Foods

След като успешно ти показахме в предишното ни case study как оптимизирахме рекламата по дюнер фунията на дългогодишния ни партньор Aladin Foods, а ROAS увеличихме до 4-цифрена стойност, дойде ред и на потребителската ангажираност.

ЗАДАНИЕТО

От Аladin Foods се свързаха отново с нас, но този път със задачата да разширим комуникацията на бранда в нова посока и към по-голяма аудитория.

Знаехме, че кратките видеа на цял екран са във вихъра си и вече почти няма човек, който да не е чувал за TikTok. И по-млади, и по-възрастни припознават приложението като място, на което могат да се забавляват, да изразяват себе си, да намират интересни предизвикателства, идеи или просто да споделят повече за себе си. Това беше и причината да предложим на Aladin Foods да пренесем комуникацията им и в TikTok.

Задачата ни бе да предложим подход, с помощта на който да привлечем вниманието на аудиторията в приложението. Решихме да го направим чрез създаване на атрактивно съдържание, което да е близо до интересите на потребителите в TikTok, да покрива микромоментите в тяхното ежедневие и да говори на техния език.

ОТ КЪДЕ ТРЪГНАХМЕ?

Първото нещо, което трябваше да направим, е да анализираме интересите и темите на комуникация, които се харесват от таргет аудиторията на бранда – от една страна ни помогна именно дългогодишната ни работа с Aladin Foods, а от друга – проучването в платформата за viral съдържание и успешни профили. От анализа и опита ни със социалната мрежа знаехме, че потребителите в TikTok не харесват изцяло рекламното и чисто продуктово съдържание. Това беше ясен сигнал към нас, че мрежата не е подходяща за директни продажби, но от своя страна можехме да я използваме, за да покажем колко забавен, авантюристичен и свеж е брандът и разбира се – да достигнем до по-голяма аудитория.

СТЪПКИТЕ, ПРЕЗ КОИТО ПРЕМИНАХМЕ

Колаборация с криейтъри

Вярвахме, че е добър подход да започнем комуникацията си с партньорство с криейтъри с по-малка фен база, които обаче са познати лица в приложението, имат ангажирана аудитория и са подходящи за бранда. Задачата към тях беше да създадат разчупено и забавно съдържание, в което да позиционират Aladin Foods, но също така да не бягат от своя стил. Това съдържание обаче не бе публикувано в техните каналите, а можеше да бъде открито и видяно единствено в канала на бранда. Решението ни да изберем точно този тип криейтъри имаше за цел да подпомогнем алгоритъма на TikTok да ги “познае”, като не пропускахме да ги тагнем в нашите видеа, за да увеличим шансовете съдържанието ни да достигне и до тяхната аудитория.

Партньорство с Мазно БГ

Малко след стартирането на профила ни в TikTok, започнахме партньорство с Мазно БГ, при което заедно трябваше да организираме състезание за спортно ядене на дюнери. Познавайки аудиторията на TikTok и интересите ѝ, решихме, че е подходящо да популяризираме събитието и там. Няма да те лъжем, че дори и ние бяхме изненадани от резултатите, които постигнахме по време на кампанията. За по-малко от месец двете ни кампанийни видеа успяха да натрупат 400 000 гледания, а интересът към събитието беше толкова голям, че в дните на състезанието се образуваха дълги опашки и колегите ни от Aladin Foods едва смогваха с поръчките.

Авторско ситуационно съдържание

Успешното ни партньорство с криейтърите и кампанийните видеа, които създадохме за съвместното събитие между Aladin Foods и Мазно БГ, ни помогнаха да натрупаме критична база последователи и гледания, което беше ясен знак за нас, че вече може да продължим с развитието на канала с авторски видеа. Влязохме в обувките на потребителите и вплетохме бранда в ежедневните им моменти – излизания с приятели, вечеря с половинката, хапване в училище или университет или просто когато са много гладни, като се стараехме да комуникираме най-известните и желани продукти на бранда, но и не пропускахме да сме забавни, свежи и разчупени – точно в стила на Aladin Foods.

КАКВО ПОСТИГНАХМЕ

Най-важното е, че в очите на потребителите ние не създавахме рекламни видеа, а “тиктоци” и това ни помогна за година да постигнем страхотни резултати:

  • спечелихме над 16 000 последователи;
  • публикувахме 50+ видеа;
  • получихме над 160 000 харесвания;
  • имаме 6 видеа с над 100 000 гледания, а най-гледаното от тях събра 463 000 гледания.

Резултатите, които постигнахме, ясно ни показаха, че дори основната цел на един бранд да е продажба на продукти или промоция на събития, TikTok e мрежа, която открива много възможности пред брандовете и може да им помогне да се свържат с аудиторията и заедно да изградят общност.

superHUMAN ПОРТФОЛИО

  • Xplora CaseStudy BONI thumbnail
    Пътят към успешното развитие на дигиталното рекламно присъствие на “Бони” - цели, процеси, тестване и резултати

    “Бони” е най–големият свинепроизводител със 7 свинекомплекса, кланица, 2 месопреработвателни предприятия и 2 собствени бранда. Производството им обхваща всичко от А до Я и в последните 30 години са се наложили категорично на пазара на FMCG продуктите.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Gedeon thumbnail
    Кампании с кауза или как успяхме да ангажираме дамите с образователно съдържание

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Aladin thumbnail 1
    Подход и стратегия за успешното развитие на TikTok профила на Aladin Foods

    След като успешно ти показахме в предишното ни case study как оптимизирахме рекламата по дюнер фунията на дългогодишния ни партньор Aladin Foods, а ROAS увеличихме до 4-цифрена стойност, дойде ред и на потребителската ангажираност.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy TAT thumbnail
    TAT | #ТАТски вкусни инфлуенсър рецепти

    Компанията ТАТ е основана в Турция през 1967 г., а днес е един от най-големите производители на консервирани продукти в Европа. В България фирмата предлага богато портфолио от зеленчукови консервирани продукти, сладка и сосове.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Spoko thumbnail
    Смяна на поколения - влизане в нови платформи

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Kozarev thumbnail
    Как кулинарната фотография разказва истории?

    Спецификата на продукта ни позволява да развихрим кулинарното си въображение непрестанно. Всеки знае, че любовта минава през стомаха. С продуктите на “Козарев” и разказваните истории в кулинарната ни фотография ухаят на автентичния вкус на неустоима вечеря, радват небцето с обяд или здравословна закуска.

    Прочети повече
  • 1 Opera Case Study Carousel
    Kaк успяхме да вдигнем conv.rate-a с над 400% чрез новия уебсайт на Софийската опера и балет?

    Да работим за институция като Софийска опера и балет приемаме като чест и привилегия. Kато задача, с която и ние да допринасяме за развитието на културната сфера в страната и която ни дава възможност да се потопим в магията. А възможността да разкажем за нея на повече хора превръща работата в чисто удоволствие!

    Прочети повече
  • VIESSMANN ОБРАЗОВА Case Study carousel
    Как Viessmann образова целия сегмент за това какво са термопомпи и какви са техните цени

    Някои проекти ни превръщат в майстори сладкари, други ни учат как да използваме “GG” в ежедневна комуникация. Има проекти, които ни помагат лесно да намираме “out of the box” пространството и такива, в които повече работим за влизането в границите на кутията. Работата с Viessmann беше по малко от всичко, но най-вече сбъдна една голяма на всички ни мечта – да бъдем магьосници и да управляваме сезоните. И преди да ни предложите да размахаме пръчка и да кажем “Акцио, лято” нека ви разкажем още малко за спецификата на тази конкретна “магия”.

    Прочети повече
  • Lorelli Case Study carousel
    Да се отличиш на пазара за бебешки и детски стоки не е детска игра

    Да се отличиш на пазара за бебешки и детски стоки не е детска игра. Но работата по първата ни съвместна кампания с Lorelli беше удоволствие, възнаградено с успех. Заедно успяхме да се преборим с предизвикателствата и да посрещнем нуждите на родителите в стремежа им към грижа за техните деца, представяйки им новата колекция детски колички Lorelli.

    Прочети повече

Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂