Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

Xplora CaseStudy Aladin

Подход и стратегия за успешното развитие на TikTok профила на Aladin Foods

След като успешно ти показахме в предишното ни case study как оптимизирахме рекламата по дюнер фунията на дългогодишния ни партньор Aladin Foods, а ROAS увеличихме до 4-цифрена стойност, дойде ред и на потребителската ангажираност.

ЗАДАНИЕТО

От Аladin Foods се свързаха отново с нас, но този път със задачата да разширим комуникацията на бранда в нова посока и към по-голяма аудитория.

Знаехме, че кратките видеа на цял екран са във вихъра си и вече почти няма човек, който да не е чувал за TikTok. И по-млади, и по-възрастни припознават приложението като място, на което могат да се забавляват, да изразяват себе си, да намират интересни предизвикателства, идеи или просто да споделят повече за себе си. Това беше и причината да предложим на Aladin Foods да пренесем комуникацията им и в TikTok.

Задачата ни бе да предложим подход, с помощта на който да привлечем вниманието на аудиторията в приложението. Решихме да го направим чрез създаване на атрактивно съдържание, което да е близо до интересите на потребителите в TikTok, да покрива микромоментите в тяхното ежедневие и да говори на техния език.

ОТ КЪДЕ ТРЪГНАХМЕ?

Първото нещо, което трябваше да направим, е да анализираме интересите и темите на комуникация, които се харесват от таргет аудиторията на бранда – от една страна ни помогна именно дългогодишната ни работа с Aladin Foods, а от друга – проучването в платформата за viral съдържание и успешни профили. От анализа и опита ни със социалната мрежа знаехме, че потребителите в TikTok не харесват изцяло рекламното и чисто продуктово съдържание. Това беше ясен сигнал към нас, че мрежата не е подходяща за директни продажби, но от своя страна можехме да я използваме, за да покажем колко забавен, авантюристичен и свеж е брандът и разбира се – да достигнем до по-голяма аудитория.

СТЪПКИТЕ, ПРЕЗ КОИТО ПРЕМИНАХМЕ

Колаборация с криейтъри

Вярвахме, че е добър подход да започнем комуникацията си с партньорство с криейтъри с по-малка фен база, които обаче са познати лица в приложението, имат ангажирана аудитория и са подходящи за бранда. Задачата към тях беше да създадат разчупено и забавно съдържание, в което да позиционират Aladin Foods, но също така да не бягат от своя стил. Това съдържание обаче не бе публикувано в техните каналите, а можеше да бъде открито и видяно единствено в канала на бранда. Решението ни да изберем точно този тип криейтъри имаше за цел да подпомогнем алгоритъма на TikTok да ги “познае”, като не пропускахме да ги тагнем в нашите видеа, за да увеличим шансовете съдържанието ни да достигне и до тяхната аудитория.

Партньорство с Мазно БГ

Малко след стартирането на профила ни в TikTok, започнахме партньорство с Мазно БГ, при което заедно трябваше да организираме състезание за спортно ядене на дюнери. Познавайки аудиторията на TikTok и интересите ѝ, решихме, че е подходящо да популяризираме събитието и там. Няма да те лъжем, че дори и ние бяхме изненадани от резултатите, които постигнахме по време на кампанията. За по-малко от месец двете ни кампанийни видеа успяха да натрупат 400 000 гледания, а интересът към събитието беше толкова голям, че в дните на състезанието се образуваха дълги опашки и колегите ни от Aladin Foods едва смогваха с поръчките.

Авторско ситуационно съдържание

Успешното ни партньорство с криейтърите и кампанийните видеа, които създадохме за съвместното събитие между Aladin Foods и Мазно БГ, ни помогнаха да натрупаме критична база последователи и гледания, което беше ясен знак за нас, че вече може да продължим с развитието на канала с авторски видеа. Влязохме в обувките на потребителите и вплетохме бранда в ежедневните им моменти – излизания с приятели, вечеря с половинката, хапване в училище или университет или просто когато са много гладни, като се стараехме да комуникираме най-известните и желани продукти на бранда, но и не пропускахме да сме забавни, свежи и разчупени – точно в стила на Aladin Foods.

КАКВО ПОСТИГНАХМЕ

Най-важното е, че в очите на потребителите ние не създавахме рекламни видеа, а “тиктоци” и това ни помогна за година да постигнем страхотни резултати:

  • спечелихме над 16 000 последователи;
  • публикувахме 50+ видеа;
  • получихме над 160 000 харесвания;
  • имаме 6 видеа с над 100 000 гледания, а най-гледаното от тях събра 463 000 гледания.

Резултатите, които постигнахме, ясно ни показаха, че дори основната цел на един бранд да е продажба на продукти или промоция на събития, TikTok e мрежа, която открива много възможности пред брандовете и може да им помогне да се свържат с аудиторията и заедно да изградят общност.

superHUMAN ПОРТФОЛИО

  • Xplora CaseStudy PSBF thumbnail
    Да съчетаеш новите технологии в добре позната кампания за Черен петък

    В това Case Study на клиента ни Photosynthesis ще разбереш повече за ➤ Какво беше заданието ✅ Стъпките, през които преминахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Kare thumbnail
    Пресечната точка между дръзки интериорни предложения и ефективни performance решения

    В това Case Study за клиента ни KARE ще разбереш повече за ➤ Какво беше заданието ✅ Стъпките, през които преминахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy WashGo thumbnail 1
    Как успяхме да увеличим фен базата на Wash&Go и да изградим ангажирана общност?

    В това Case Study на клиента ни Wash&Go ще разбереш повече за ➤ Какво беше заданието ✅ Какъв подход избрахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Queens thumbnail
    За успешните маркетинг кампании, които започват първо с Queen’s

    В това Case Study на клиента ни Queen's ще разбереш повече за ➤ Какво беше предизвикателството ✅ Стъпките, през които преминахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy WWF thumbnail
    Кампании с кауза или как успяхме да мотивираме младите хора да станат “Климатични герои”

    В това Case Study на клиента ни WWF ще разбереш повече за ➤ Какво беше заданието ✅ Стъпките, през които преминахме ✅ Резултатите, които постигнахме ✚ Още

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy 6plus thumbnail
    Как всичко в маркетинга става 6+

    Търговската марка 6 Plus е специализирана в бързото обслужване на автомобили. 6 Plus e първият сервиз в България предлагащ за своите клиенти безплатна гаранция ALL INCLUSIVE, за извършваните сервизни услуги. Основен акцент в дейността на сервизите е качественото и бързо обслужване на над 60 000 лоялни клиента.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy SpectroIma thumbnail
    Как Lead generation кампаниите във Facebook и Instagram се оказаха най-успешни за медицинския център Spectro IMA?

    Spectro IMA е медицински център, който разполага с висококвалифицирани лекари, иновативна апаратура и технологии от последно поколение. Клиниката предоставя на пациентите си най-добрите практики както от различни здравни области, така и от света на естетичната медицина. Това, с което центърът се отличава, е индивидуалният подход към всеки пациент - персонализирана медицина. Специалистите в Spectro IMA се придържат към максимата, че чрез здравето и профилактиката идва и красотата.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Estafet thumbnail
    Изграждане на интегрирана дигитална стратегия на Estafet чрез комплексен подход към търговския и технически екип

    Estafet е британска компания с над 20-годишна технологична експертиза в индустриите: FinTech, BioTech и Data Tech. Години наред брандът консултира и помага на enterprise организации да осъществят своята дигиталната трансформация, растеж и защита от всевъзможни кибер рискове, вграждайки нови облачни функционалности в своя roadmap.

    Прочети повече
  • Boni CaseStudy thumbnail
    ОТ ЛЮБИТЕЛИ НА МЕСОТО ДО БАЛНИ ЛЕГЕНДИ: КАК МОТИВИРАХМЕ ПОТРЕБИТЕЛИТЕ ДА СПОДЕЛЯТ СПОМЕНИ В КОМЕНТАРИ

    “Бони” са добре познати на любителите на хапването. С широката си палитра от апетитни месни продукти и заразителни реклами открай време, те се позиционират успешно както в медийното пространство, така и на българската трапеза години наред. От “Бони” обичат да споделят доброто мезе с аудиторията си в социалните мрежи. Затова и с огромно желание организират периодични игри, с които да зарадват “най-лакомите” си почитатели.

    Прочети повече

Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂