Подход и стратегия за успешното развитие на TikTok профила на Aladin Foods
След като успешно ти показахме в предишното ни case study как оптимизирахме рекламата по дюнер фунията на дългогодишния ни партньор Aladin Foods, а ROAS увеличихме до 4-цифрена стойност, дойде ред и на потребителската ангажираност.
ЗАДАНИЕТО
От Аladin Foods се свързаха отново с нас, но този път със задачата да разширим комуникацията на бранда в нова посока и към по-голяма аудитория.
Знаехме, че кратките видеа на цял екран са във вихъра си и вече почти няма човек, който да не е чувал за TikTok. И по-млади, и по-възрастни припознават приложението като място, на което могат да се забавляват, да изразяват себе си, да намират интересни предизвикателства, идеи или просто да споделят повече за себе си. Това беше и причината да предложим на Aladin Foods да пренесем комуникацията им и в TikTok.
Задачата ни бе да предложим подход, с помощта на който да привлечем вниманието на аудиторията в приложението. Решихме да го направим чрез създаване на атрактивно съдържание, което да е близо до интересите на потребителите в TikTok, да покрива микромоментите в тяхното ежедневие и да говори на техния език.
ОТ КЪДЕ ТРЪГНАХМЕ?
Първото нещо, което трябваше да направим, е да анализираме интересите и темите на комуникация, които се харесват от таргет аудиторията на бранда – от една страна ни помогна именно дългогодишната ни работа с Aladin Foods, а от друга – проучването в платформата за viral съдържание и успешни профили. От анализа и опита ни със социалната мрежа знаехме, че потребителите в TikTok не харесват изцяло рекламното и чисто продуктово съдържание. Това беше ясен сигнал към нас, че мрежата не е подходяща за директни продажби, но от своя страна можехме да я използваме, за да покажем колко забавен, авантюристичен и свеж е брандът и разбира се – да достигнем до по-голяма аудитория.
СТЪПКИТЕ, ПРЕЗ КОИТО ПРЕМИНАХМЕ
Колаборация с криейтъри
Вярвахме, че е добър подход да започнем комуникацията си с партньорство с криейтъри с по-малка фен база, които обаче са познати лица в приложението, имат ангажирана аудитория и са подходящи за бранда. Задачата към тях беше да създадат разчупено и забавно съдържание, в което да позиционират Aladin Foods, но също така да не бягат от своя стил. Това съдържание обаче не бе публикувано в техните каналите, а можеше да бъде открито и видяно единствено в канала на бранда. Решението ни да изберем точно този тип криейтъри имаше за цел да подпомогнем алгоритъма на TikTok да ги “познае”, като не пропускахме да ги тагнем в нашите видеа, за да увеличим шансовете съдържанието ни да достигне и до тяхната аудитория.
Партньорство с Мазно БГ
Малко след стартирането на профила ни в TikTok, започнахме партньорство с Мазно БГ, при което заедно трябваше да организираме състезание за спортно ядене на дюнери. Познавайки аудиторията на TikTok и интересите ѝ, решихме, че е подходящо да популяризираме събитието и там. Няма да те лъжем, че дори и ние бяхме изненадани от резултатите, които постигнахме по време на кампанията. За по-малко от месец двете ни кампанийни видеа успяха да натрупат 400 000 гледания, а интересът към събитието беше толкова голям, че в дните на състезанието се образуваха дълги опашки и колегите ни от Aladin Foods едва смогваха с поръчките.
Авторско ситуационно съдържание
Успешното ни партньорство с криейтърите и кампанийните видеа, които създадохме за съвместното събитие между Aladin Foods и Мазно БГ, ни помогнаха да натрупаме критична база последователи и гледания, което беше ясен знак за нас, че вече може да продължим с развитието на канала с авторски видеа. Влязохме в обувките на потребителите и вплетохме бранда в ежедневните им моменти – излизания с приятели, вечеря с половинката, хапване в училище или университет или просто когато са много гладни, като се стараехме да комуникираме най-известните и желани продукти на бранда, но и не пропускахме да сме забавни, свежи и разчупени – точно в стила на Aladin Foods.
КАКВО ПОСТИГНАХМЕ
Най-важното е, че в очите на потребителите ние не създавахме рекламни видеа, а “тиктоци” и това ни помогна за година да постигнем страхотни резултати:
- спечелихме над 16 000 последователи;
- публикувахме 50+ видеа;
- получихме над 160 000 харесвания;
- имаме 6 видеа с над 100 000 гледания, а най-гледаното от тях събра 463 000 гледания.
Резултатите, които постигнахме, ясно ни показаха, че дори основната цел на един бранд да е продажба на продукти или промоция на събития, TikTok e мрежа, която открива много възможности пред брандовете и може да им помогне да се свържат с аудиторията и заедно да изградят общност.
superHUMAN ПОРТФОЛИО
Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂