Ексклузивно съдържание за Google Analytics 4

Как успяхме да превърнем миенето на ръце в специален ритуал

1. За бранда Mexon

Брандът Mexon е водещ български производител на перилни, почистващи и дезинфекциращи препарати, както и козметика. Компанията е основана през 1994 г. и до ден днешен е сред лидерите на вътрешния пазар с търговска марка Medix. В продуктовото портфолио на Mexon има над 300 продукта, които са разработени в модерна изследователска лаборатория. Сред познатите имена на пазара са продукти като Medix, Alvina, Lex, Razor и Medix Professional.
Пълната гама продукти за хигиена и комфорт са предназначени за грижа както у дома, така и на работното място

2. Какво беше заданието? Основно послание на продукта.

Заданието ни, подадено от клиента, бе да представим новата серия Medix Perfume Collection в дигиталното пространство. Нашата задача включваше както изготвяне на предложение за цялостна концепция с фокус върху криейтиви и послания, така и избор за подходящи рекламни формати.

Кампанията Perfume Collection имаше за цел да постави възможно най-силен акцент върху продуктите от серията и визиите да бъдат с фокус върху ароматите, парфюмите и маслата, които са част от техния състав.

Искахме кампанията да носи посланието на серията – усещане за нежност и внимание към кожата на ръцете. Идеята за слоган се роди от това, че ежедневно мием ръцете си многократно и често те се изсушават от съставките на препаратите. Отделно стъпихме върху разсъждението, че ежедневието ни е изпълнено с “малки ритуали” – такива, които изпълняваме по навик и такива, които ни карат да се чувстваме по-добре. Искахме да покажем на потребителите ни, че чрез Medix Perfume Collection те могат да превърнат миенето на ръцете си в специален ритуал, който изисква внимание, тъй като е част от грижата за тях самите.

3. Планиране, формати, тайминг

Всички формати, които планирахме, бяха със сходна тематика, като целта беше продуктите да са разпознаваеми със своя креативен почерк. Заложихме на флорални мотиви, които са част от концепцията, представяща продуктите и правят възприятието за продукта лесно и приятно за потребителите. Стремихме се да запазим перфектно визуалната идентичност на продукта, предоставена ни от клиента, като част от продуктовата презентация.

Представихме продуктите в нежна и женствена среда. Това постигнахме освен чрез богатството от цветя във визиите, така и с лека розова тоналност, върху която да изпъкнат всички елементи. Нотка на елегантност и изтънченост добавихме посредством красив, златист шрифт, който се забелязва веднага щом бъде видян. За допълващите текстове избрахме лек и ненатрапчив шрифт в черен цвят отново препратка към опаковките на продуктите. С появата на човешко присъствие илюстрирахме основното качество на сапуните на Медикс – те са нежни към кожата на ръцете и правят миенето им специален ритуал. ✨

Всички елементи се допълват в една перфектна симбиоза с продукта и посланието зад него.

Кампанията беше планирана със следните формати:

  • Банери
  • Сторита
  • Reels видео

https://fb.me/1Z3vQIc1b3EvcJI

  • Reels видео с инфлуенсър

https://www.instagram.com/p/CoNFyyLDAlG/#advertiser

В маркетинговия микс включихме и инфлуенсър маркетинг, като избрахме Meldi – lifestyle микро инфлуенсър, която създава съдържание на тема пътешествия, мода и красота. Милена Димитрова – Meldi е изградила силна общност около темите за начин на живот, пътувания и дом. Тя откликна на визията ни за едно нежно и идейно партньорство и създаде красив динамичен Reel, който идеално описва усещането, което продуктите на Medix Perfume Collection носят.

  • FB игра

С Facebook играта искахме да позиционираме серията в полезрението на потребителите по ненатрапчив начин с елемента на изненадата. Така продуктите не бяха част от механиката, а се включваха като изненада – те бяха подаръка за победителите. В края на кампанията играта се радваше на много добра ангажираност, като общо резултатите, които отчетохме включват над 4.3К харесвания на поста и над 900 коментара.

image15

4. Таргетиране / Аудитории

Продуктите, които комуникирахме, изцяло насочихме към женска аудитория, като основното ни таргетиране включваше жени на възраст между 18 г. и 60 г. Използвахме аудитории по интереси, свързани пряко и косвено с продуктите, както и Lookalike аудитории. В дългосрочната ни работа и партньорство с Mexon вече имаме изградена представа кои са работещите аудитории за бранда. Установихме, че една от най-работещите аудитории е тази, която таргетира майки и включва интереси, свързани с майчинство и домакинство. В кампанията включихме тестови аудитории, които включваха потребители с интереси към различни парфюмни аромати, продукти за грижата за кожата и премиум такива.

Lookalike аудиториите също работят в полза на бранда. В кампанията включихме две основни, които се състоят от хора със сходно дигитално поведение на потребителите, които са се ангажирали с Facebook и Instagram страниците на бранда.

5. Какво постигнахме? / Резултати

Стъпвайки върху заданието от клиентския бриф, комбинирахме кампании, оптимизирани за Reach и Brand Awareness, за да изпълним по възможно най-оптималния начин заложените цели. Благодарение на разнообразието от формати, които включихме в кампанията, успяхме да постигнем висока разпознаваемост и отчитаме следните резултати:

  • Общо чрез всички кампании сме достигнали до 632 779 уникални потребители.
  • Направени са общо 5 358 647 рекламни импресии.
  • Средната честота на показването на рекламното съдържание (frequency) е 8.47 за целия период на кампаниите (30 дни).
  • Над 5 000 ангажирания със съдържанието, въпреки че кампаниите не са с оптимизация за ангажирания.
  • Над 1 600 000 Video Plays на видео съдържанието
  • Посещенията в Instagram профила на Medix се увеличиха с 64%.
  • Новите последователи в Instagram и Facebook профилите на Medix се увеличиха органично с над 200 човека.

Финал

Представихме серията Perfume Collection по нежен начин и успяхме да достигнем до желаната таргет аудитория и да повишим осведомеността сред нея за новите продукти. Посланието на кампанията донесе на потребителите усещане за приятно изживяване и успя да ги накара да усетят ежедневното миене на ръце като специален ритуал. След успешното приключване на кампанията имаме обогатена база от потребители, до които успяхме да достигнем, и които можем да продължаваме да ремаркетираме със съдържание. Серията Perfume Collection ще продължим да комуникираме и занапред в социалните ни мрежи.

superHUMAN ПОРТФОЛИО

  • Xplora CaseStudy Estafet thumbnail
    Изграждане на интегрирана дигитална стратегия на Estafet чрез комплексен подход към търговския и технически екип

    Estafet е британска компания с над 20-годишна технологична експертиза в индустриите: FinTech, BioTech и Data Tech. Години наред брандът консултира и помага на enterprise организации да осъществят своята дигиталната трансформация, растеж и защита от всевъзможни кибер рискове, вграждайки нови облачни функционалности в своя roadmap.

    Прочети повече
  • Boni CaseStudy thumbnail
    ОТ ЛЮБИТЕЛИ НА МЕСОТО ДО БАЛНИ ЛЕГЕНДИ: КАК МОТИВИРАХМЕ ПОТРЕБИТЕЛИТЕ ДА СПОДЕЛЯТ СПОМЕНИ В КОМЕНТАРИ

    Прочети повече
  • Nedelia CaseStudy Nedelia thumbnail
    Как постоянството и добрата стратегия на маркетинг чрез съдържание помогнаха на сладкарници ‘’Неделя’’ да пожънат сладки и органични резултати?

    Кафе-сладкарници ‘’Неделя’’ са една от най-добре познатите сладкарски вериги в страната, чиято история започва преди 30 години. Веригата добива своята популярност, благодарение на голямото си разнообразие от ръчно изработени торти, приготвени с висококачествени продукти и внимание.

    Прочети повече
  • Как успяхме да превърнем миенето на ръце в специален ритуал

    Брандът Mexon е водещ български производител на перилни, почистващи и дезинфекциращи препарати, както и козметика. Компанията е основана през 1994 г. и до ден днешен е сред лидерите на вътрешния пазар с търговска марка Medix

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy BONI thumbnail
    Пътят към успешното развитие на дигиталното рекламно присъствие на “Бони” - цели, процеси, тестване и резултати

    “Бони” е най–големият свинепроизводител със 7 свинекомплекса, кланица, 2 месопреработвателни предприятия и 2 собствени бранда. Производството им обхваща всичко от А до Я и в последните 30 години са се наложили категорично на пазара на FMCG продуктите.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Gedeon thumbnail
    Кампании с кауза или как успяхме да ангажираме дамите с образователно съдържание

    Gedeon Richter е специализирана фармацевтична компания с фокус върху женското здраве, която съчетава традиции и иновации във фармацевтичното производство повече от 120 години. Със своята широко призната експертиза и всеобхватна продуктова гама, Gedeon Richter е основен играч в областта на женското здраве.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Aladin thumbnail 1
    Подход и стратегия за успешното развитие на TikTok профила на Aladin Foods

    След като успешно ти показахме в предишното ни case study как оптимизирахме рекламата по дюнер фунията на дългогодишния ни партньор Aladin Foods, а ROAS увеличихме до 4-цифрена стойност, дойде ред и на потребителската ангажираност.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy TAT thumbnail
    TAT | #ТАТски вкусни инфлуенсър рецепти

    Компанията ТАТ е основана в Турция през 1967 г., а днес е един от най-големите производители на консервирани продукти в Европа. В България фирмата предлага богато портфолио от зеленчукови консервирани продукти, сладка и сосове.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Spoko thumbnail
    Смяна на поколения - влизане в нови платформи

    Вафли “Споко” са един от най-смелите клиенти, с които работим. През годините, в които създаваме съдържание за тях, успяхме да спечелим доверието им и ни дадоха поле за изява, в което да си позволим да бъдем креативни. Заедно изградихме акаунта на бранда в Instagram, създавайки забавно съдържание, подходящо именно за тяхната аудитория.

    Прочети повече

Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂