Как успяхме да превърнем миенето на ръце в специален ритуал
1. За бранда Mexon
Брандът Mexon е водещ български производител на перилни, почистващи и дезинфекциращи препарати, както и козметика. Компанията е основана през 1994 г. и до ден днешен е сред лидерите на вътрешния пазар с търговска марка Medix. В продуктовото портфолио на Mexon има над 300 продукта, които са разработени в модерна изследователска лаборатория. Сред познатите имена на пазара са продукти като Medix, Alvina, Lex, Razor и Medix Professional.
Пълната гама продукти за хигиена и комфорт са предназначени за грижа както у дома, така и на работното място
2. Какво беше заданието? Основно послание на продукта.
Заданието ни, подадено от клиента, бе да представим новата серия Medix Perfume Collection в дигиталното пространство. Нашата задача включваше както изготвяне на предложение за цялостна концепция с фокус върху криейтиви и послания, така и избор за подходящи рекламни формати.
Кампанията Perfume Collection имаше за цел да постави възможно най-силен акцент върху продуктите от серията и визиите да бъдат с фокус върху ароматите, парфюмите и маслата, които са част от техния състав.
Искахме кампанията да носи посланието на серията – усещане за нежност и внимание към кожата на ръцете. Идеята за слоган се роди от това, че ежедневно мием ръцете си многократно и често те се изсушават от съставките на препаратите. Отделно стъпихме върху разсъждението, че ежедневието ни е изпълнено с “малки ритуали” – такива, които изпълняваме по навик и такива, които ни карат да се чувстваме по-добре. Искахме да покажем на потребителите ни, че чрез Medix Perfume Collection те могат да превърнат миенето на ръцете си в специален ритуал, който изисква внимание, тъй като е част от грижата за тях самите.
3. Планиране, формати, тайминг
Всички формати, които планирахме, бяха със сходна тематика, като целта беше продуктите да са разпознаваеми със своя креативен почерк. Заложихме на флорални мотиви, които са част от концепцията, представяща продуктите и правят възприятието за продукта лесно и приятно за потребителите. Стремихме се да запазим перфектно визуалната идентичност на продукта, предоставена ни от клиента, като част от продуктовата презентация.
Представихме продуктите в нежна и женствена среда. Това постигнахме освен чрез богатството от цветя във визиите, така и с лека розова тоналност, върху която да изпъкнат всички елементи. Нотка на елегантност и изтънченост добавихме посредством красив, златист шрифт, който се забелязва веднага щом бъде видян. За допълващите текстове избрахме лек и ненатрапчив шрифт в черен цвят отново препратка към опаковките на продуктите. С появата на човешко присъствие илюстрирахме основното качество на сапуните на Медикс – те са нежни към кожата на ръцете и правят миенето им специален ритуал. ✨
Всички елементи се допълват в една перфектна симбиоза с продукта и посланието зад него.
Кампанията беше планирана със следните формати:
- Банери
- Сторита
- Reels видео
- Reels видео с инфлуенсър
https://www.instagram.com/p/CoNFyyLDAlG/#advertiser
В маркетинговия микс включихме и инфлуенсър маркетинг, като избрахме Meldi – lifestyle микро инфлуенсър, която създава съдържание на тема пътешествия, мода и красота. Милена Димитрова – Meldi е изградила силна общност около темите за начин на живот, пътувания и дом. Тя откликна на визията ни за едно нежно и идейно партньорство и създаде красив динамичен Reel, който идеално описва усещането, което продуктите на Medix Perfume Collection носят.
- FB игра
С Facebook играта искахме да позиционираме серията в полезрението на потребителите по ненатрапчив начин с елемента на изненадата. Така продуктите не бяха част от механиката, а се включваха като изненада – те бяха подаръка за победителите. В края на кампанията играта се радваше на много добра ангажираност, като общо резултатите, които отчетохме включват над 4.3К харесвания на поста и над 900 коментара.
4. Таргетиране / Аудитории
Продуктите, които комуникирахме, изцяло насочихме към женска аудитория, като основното ни таргетиране включваше жени на възраст между 18 г. и 60 г. Използвахме аудитории по интереси, свързани пряко и косвено с продуктите, както и Lookalike аудитории. В дългосрочната ни работа и партньорство с Mexon вече имаме изградена представа кои са работещите аудитории за бранда. Установихме, че една от най-работещите аудитории е тази, която таргетира майки и включва интереси, свързани с майчинство и домакинство. В кампанията включихме тестови аудитории, които включваха потребители с интереси към различни парфюмни аромати, продукти за грижата за кожата и премиум такива.
Lookalike аудиториите също работят в полза на бранда. В кампанията включихме две основни, които се състоят от хора със сходно дигитално поведение на потребителите, които са се ангажирали с Facebook и Instagram страниците на бранда.
5. Какво постигнахме? / Резултати
Стъпвайки върху заданието от клиентския бриф, комбинирахме кампании, оптимизирани за Reach и Brand Awareness, за да изпълним по възможно най-оптималния начин заложените цели. Благодарение на разнообразието от формати, които включихме в кампанията, успяхме да постигнем висока разпознаваемост и отчитаме следните резултати:
- Общо чрез всички кампании сме достигнали до 632 779 уникални потребители.
- Направени са общо 5 358 647 рекламни импресии.
- Средната честота на показването на рекламното съдържание (frequency) е 8.47 за целия период на кампаниите (30 дни).
- Над 5 000 ангажирания със съдържанието, въпреки че кампаниите не са с оптимизация за ангажирания.
- Над 1 600 000 Video Plays на видео съдържанието
- Посещенията в Instagram профила на Medix се увеличиха с 64%.
- Новите последователи в Instagram и Facebook профилите на Medix се увеличиха органично с над 200 човека.
Финал
Представихме серията Perfume Collection по нежен начин и успяхме да достигнем до желаната таргет аудитория и да повишим осведомеността сред нея за новите продукти. Посланието на кампанията донесе на потребителите усещане за приятно изживяване и успя да ги накара да усетят ежедневното миене на ръце като специален ритуал. След успешното приключване на кампанията имаме обогатена база от потребители, до които успяхме да достигнем, и които можем да продължаваме да ремаркетираме със съдържание. Серията Perfume Collection ще продължим да комуникираме и занапред в социалните ни мрежи.
superHUMAN ПОРТФОЛИО
Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂