CASE STUDY
Toyota
Toyota Началото

Toyota Hybrid – Знам Защо

Клиентът ни Toyota Balkans се обърна към нас за постигането на една от най-важните цели на компанията за 2016 г. – 100% увеличение на продажбите на гамата хибридни автомобили на компанията.

Предизвикателството

Направихме задълбочен анализ на таргет потребители по интереси, поведение и trigger-и (поводи за отключване на поведение по фунията за продажба на услугата). На тази база създадохме две детайлни buyer person-и. А за тези “реални потребители” подготвихме подробна стратегия за достигане, ангажиране и конвертиране.

По време на проучванията си извлякохме много конкретни insight-и и открихме, че хората не познават достатъчно добре хибридната технология. Всъщност те очакват друг начин на управление на автомобила, дори мислят, че се зарежда в мрежата. Провеждането на кампания, представяща самите автомобили като гама, нямаше да доведе до постигане на заложените цели.

Подход и избор на канали

На база на събрания insight, споменат по-горе, избрахме и слогана на кампанията: Тойота хибрид – защото знам. Потребителите биха взели съзнателно решение да закупят автомобила, след като разберат достатъчно за него и са се убедили в предимствата на хибридната технология.

Достигахме потребителите, използвайки социалните мрежи и Google екосистемата, като ги насочвахме към сайта на компанията. Те попадаха на специална страница, представяща предимствата на хибридната технология.

На следващ етап аудиторията можеше да конфигурира (да избере конкретни специфики) именно за този модел, който желае. След това подходът ни включваше много ясна цел – заявка на тест драйв.

В момента, в който имахме достатъчно конвертиращи таргет потребители, започнахме да таргетираме и потребители с дигитален отпечатък, сходен на техния. Имахме и ремаркетинг стратегия за тези, които са били на сайта на Toyota Balkans, но по една или друга причина не са достигнали до страницата с конфигуратора.

Развихме криейтиви, които отговаряха на фазата от пътеката на потребителя според начина на консумиране на съдържание, което им представяхме, и склонността да конвертират, като заявят тест драйв.

Резултати

Целите на кампанията бяха изпълнени и тя осигури дори над зададеното предварително 100% увеличение на продажбите на гамата хибридни автомобили. Към месец октомври 2016 г. всяка седма продадена нова Тойота в България е хибрид.

1 1
Тези резултати се дължат на правилния подход и таргетиране – ръстът на общия трафик на сайта на Toyota беше 57,85%, т.е. значително под процента на ръстa на продажбите. Правилното таргетиране се потвърди и от ниския bounce rate на секцията „Защото знам“ – само 12.67%. Общият брой тест драйв заявки до месец октомври 2016 г. е над 259% на годишна база.
2 1

Ако това case study с конкретни резултати те е заинтригувало - вероятно искаш да разбереш още за подхода ни. Предлагаме ти да се срещнем, за да обсъдим дали и как твоят бизнес може да се повлияе от добре изградена дигитална маркетинг стратегия и отлично реализирана комуникация, отчитащи твоите бизнес и маркетинг цели. Когато вече работим заедно, ще създадем концепция, съобразена с текущите и бъдещите ви дигитални активи и не на последно място - ще поемем ангажимент за конкретни резултати. Ще се ангажираме с реализацията на дигиталните активи и реклама и ще получаваш детайлни отчети за поведението на потребителите и за разходите по рекламната комуникация. Ако този подход ти допада, можеш да ни отправиш запитване чрез интуитивната ни форма за запитвания, в която избираш с няколко клика как точно можем да сме ти полезни. След което ние сме на ход ????

Можеш да видиш case study-то и във видеото, което направихме по случая:

superHUMAN ПОРТФОЛИО

  • Xplora CaseStudy 6plus thumbnail
    Как всичко в маркетинга става 6+

    Търговската марка 6 Plus е специализирана в бързото обслужване на автомобили. 6 Plus e първият сервиз в България предлагащ за своите клиенти безплатна гаранция ALL INCLUSIVE, за извършваните сервизни услуги. Основен акцент в дейността на сервизите е качественото и бързо обслужване на над 60 000 лоялни клиента.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy SpectroIma thumbnail
    Как Lead generation кампаниите във Facebook и Instagram се оказаха най-успешни за медицинския център Spectro IMA?

    Spectro IMA е медицински център, който разполага с висококвалифицирани лекари, иновативна апаратура и технологии от последно поколение. Клиниката предоставя на пациентите си най-добрите практики както от различни здравни области, така и от света на естетичната медицина. Това, с което центърът се отличава, е индивидуалният подход към всеки пациент - персонализирана медицина. Специалистите в Spectro IMA се придържат към максимата, че чрез здравето и профилактиката идва и красотата.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Estafet thumbnail
    Изграждане на интегрирана дигитална стратегия на Estafet чрез комплексен подход към търговския и технически екип

    Estafet е британска компания с над 20-годишна технологична експертиза в индустриите: FinTech, BioTech и Data Tech. Години наред брандът консултира и помага на enterprise организации да осъществят своята дигиталната трансформация, растеж и защита от всевъзможни кибер рискове, вграждайки нови облачни функционалности в своя roadmap.

    Прочети повече
  • Boni CaseStudy thumbnail
    ОТ ЛЮБИТЕЛИ НА МЕСОТО ДО БАЛНИ ЛЕГЕНДИ: КАК МОТИВИРАХМЕ ПОТРЕБИТЕЛИТЕ ДА СПОДЕЛЯТ СПОМЕНИ В КОМЕНТАРИ

    “Бони” са добре познати на любителите на хапването. С широката си палитра от апетитни месни продукти и заразителни реклами открай време, те се позиционират успешно както в медийното пространство, така и на българската трапеза години наред. От “Бони” обичат да споделят доброто мезе с аудиторията си в социалните мрежи. Затова и с огромно желание организират периодични игри, с които да зарадват “най-лакомите” си почитатели.

    Прочети повече
  • Nedelia CaseStudy Nedelia thumbnail
    Как постоянството и добрата стратегия на маркетинг чрез съдържание помогнаха на сладкарници ‘’Неделя’’ да пожънат сладки и органични резултати?

    Кафе-сладкарници ‘’Неделя’’ са една от най-добре познатите сладкарски вериги в страната, чиято история започва преди 30 години. Веригата добива своята популярност, благодарение на голямото си разнообразие от ръчно изработени торти, приготвени с висококачествени продукти и внимание.

    Прочети повече
  • Как успяхме да превърнем миенето на ръце в специален ритуал

    Брандът Mexon е водещ български производител на перилни, почистващи и дезинфекциращи препарати, както и козметика. Компанията е основана през 1994 г. и до ден днешен е сред лидерите на вътрешния пазар с търговска марка Medix

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy BONI thumbnail
    Пътят към успешното развитие на дигиталното рекламно присъствие на “Бони” - цели, процеси, тестване и резултати

    “Бони” е най–големият свинепроизводител със 7 свинекомплекса, кланица, 2 месопреработвателни предприятия и 2 собствени бранда. Производството им обхваща всичко от А до Я и в последните 30 години са се наложили категорично на пазара на FMCG продуктите.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Gedeon thumbnail
    Кампании с кауза или как успяхме да ангажираме дамите с образователно съдържание

    Gedeon Richter е специализирана фармацевтична компания с фокус върху женското здраве, която съчетава традиции и иновации във фармацевтичното производство повече от 120 години. Със своята широко призната експертиза и всеобхватна продуктова гама, Gedeon Richter е основен играч в областта на женското здраве.

    Прочети повече
  • Xplora CaseStudy Aladin thumbnail 1
    Подход и стратегия за успешното развитие на TikTok профила на Aladin Foods

    След като успешно ти показахме в предишното ни case study как оптимизирахме рекламата по дюнер фунията на дългогодишния ни партньор Aladin Foods, а ROAS увеличихме до 4-цифрена стойност, дойде ред и на потребителската ангажираност.

    Прочети повече

Ако искаш да гледаш свежи видеа и case-study-та от нас, запиши се за YouTube канала ни 🙂